Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@14:47:18 GMT

مضرات جدی آناناس برای سلامتی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۵۱۴۷

متخصصان می‌گویند زیاده روی در مصرف آناناس باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی بدن می‌شود. ناطقان: به نقل از کیور جوی، خوردن یک تکه آناناس خنک در روزهای گرم تابستان می‌تواند باعث شادابی و نشاط بدن شود. این میوه دارای سطح بالایی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، و آنتی اکسیدان هاست. با این وجود، زیاده روی در مصرف آناناس به مانند زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی برای سلامتی بدن مضر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از مهمترین مضرات زیاده روی در مصرف میوه آناناس می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- بروز واکنش‌های آلرژیک در برخی افراد: آناناس دارای آنزیمی به نام بروملائین است که می‌تواند باعث هضم پروتئین‌ها شود. برخی افراد پس از مصرف آناناس واکنش‌های حساسیت زا ملایم مانند خارش و التهاب در صورت و زبان را بروز می‌دهند. گرچه این موضوع پس از چند ساعت برطرف می‌شود، اما در صورتی که شاهد ادامه واکنش‌های آلرژیک بودید مراجعه به پزشک ضروری است.

۲- واکنش به برخی داروها در بدن: آنزیم بروملائین می‌تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد. از این رو، باید توجه ویژه‌ای به زمان مصرف آناناس و برخی داروها داشته باشید. آناناس باعث جذب بیش از اندازه برخی آنتی بیوتیک‌ها مانند آموکسی سیلین و تتراسایکلین می‌شود. همچنین اگر از جمله افرادی هستید که از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین، کلوپیدوگرل، و آسپرین استفاده می‌کنید، مصرف آناناس می‌تواند خطر خونریزی را در شما افزایش دهد.

۳- حساسیت دندان: سطح PH آناناس بین ۳.۳ تا ۵.۲ است که به معنای اسیدی بودن این میوه است. مصرف بلند مدت آناناس باعث تخریب مینای دندان و حساس شدن آن می‌شود.

زیاده روی در مصرف آناناس؛ از اسهال و استفراغ تا واکنش‌های آلرژیک و تداخل دارویی/ منتشر نشود

۴- افزایش سطح قند خون: اگر از جمله افرادی هستید که از دیابت رنج می‌برند، باید پیش از مصرف آناناس با پزشک خود مشورت کنید. به مانند هر میوه شیرین دیگر، آناناس دارای سطح بالایی از فروکتوز است که می‌تواند باعث افزایش ناگهانی قند خون شود.

۵- بروز اسهال: آناناس یکی از منابع مناسب فیبر است. گرچه فیبر برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است، اما زیاده روی در مصرف آن باعث بروز اسهال و استفراغ می‌شود.

۶- آناناس نارس خطرناک است: یکی از ضروری‌ترین نکات پیش از مصرف آناناس، توجه به رسیده بودن آن است. خوردن آناناس نارس یا نوشیدن آب آن بسیار خطرناک است. این موضوع می‌تواند به اسهال و استفراغ شدید در فرد منجر شود و به سختی درمان می‌شود. اگر شاهد بروز این مشکل بودید باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

منبع: مشرق برچسب ها: مضرات جدی ، آناناس ، سلامتی بدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مضرات جدی آناناس سلامتی بدن زیاده روی در مصرف آن مصرف آناناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسطوره گزارشگری WWE از بهبود وضعیت سلامتی خود خبر داد

جری لالر وضعیت جسمانی خود را عالی توصیف کرد.

کینگ جری لالر به تازگی از آخرین وضعیت سلامتی جسمانی خود صحبت کرد.

طرفداری | جری لالر در فوریه 2023 دچار یک حمله خطرناک قلبی شد. خوشبختانه او در مصاحبه اخیرش از بهبود شرایط جسمانی خود خبر داد و اعلام کرد که اگرچه هنوز بهبودی کامل حاصل نشده اما دیگر مشکل خطرناکی وجود ندارد.

وضعیت سلامتی من عالی است. به تازگی دکتر زانویم اعلام کرد که دوره ریکاوری پس از عمل تعویض مفصل زانو به خوبی پیش رفته است. البته، برخی عوارض خفیف آن سکته هنوز وجود دارند، با این حال آنها نیز به زودی برطرف خواهند شد.

لالر با وجود عمل جراحی زانوی خود، همچنان به سفر کردن و حضور در محافل عمومی ادامه می‌دهد. او در مراسم Hall of Fame پارسال WWE نیز برای قرائت سخنرانی معرفی دوستش، اندی کافمن به تالار مشاهیر حضور یافت. او همچنین در یکی از اپیزودهای ماندی نایت راو پارسال به میزبانی ممفیس، مقابل دوربین WWE حضور پیدا کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • چهار معیار مهم سلامتی در ساعت‌های هوشمند
  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • اسطوره گزارشگری WWE از بهبود وضعیت سلامتی خود خبر داد
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • (اینفوگرافیک) خواص بی‌نظیر انجیر برای سلامتی
  • چرا فوتبال هم برای سلامتی شما خوب است و هم بد؟ (زیرنویس فارسی)
  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • اهمیت این ویتامین برای سلامتی قلب
  • برای سلامتی خودت فقط ۱۵ دقیقه وقت بگذار | ویدئو
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی