Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز؛ دولت افغانستان اعلام کرد که ادعای طالبان در خصوص کنترل بر 90 درصد مرزهای این کشور صحت ندارد.

فواد امان، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: ادعای طالبان درخصوص کنترل بر 90 درصد مرزهای کشور کذب و بی‌اساس است. 

وی با بیان اینکه این ادعا با هدف تبلیغات انجام شده گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها این موضوع را با خبر فوری منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرد: بخش عمده‌ای از قلمرو و همچنین مرز در اختیار نیروهای امنیتی بوده و به مرور سایر مناطق نیز از کنترل طالبان خارج خواهد شد.

پیش از این طالبان گفته بود که بر 90 درصد مرزهای افغانستان تسلط دارد.

این در حالی است که برخی از گذرگاه های مهمی و گمرکی افغانستان از جمله اسلام قلعه در مرز ایران و گذرگاه تورغندی طی هفته‌های گذشته به کنترل طالبان در آمده است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1104137 برچسب‌ها طالبان افغانستان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طالبان افغانستان بر 90 درصد مرزهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف درگیری‌ها بین افغانستان و پاکستان

منابع در حکومت طالبان می‌گویند از شب گذشته درگیری‌ها میان افغانستان و پاکستان متوقف شده است، اما نیروهای طالبان همچنان در حالت آماده‌باش هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع در حکومت طالبان اعلام کردند از شب گذشته درگیری مرزی میان نیروهای افغان و پاکستانی در ولایت‌های پکتیا، خوست و پکتیکا متوقف شده است.

این منابع به «طلوع نیوز» گفتند درگیری‌ها در شهرستان «دندپتان» ولایت پکتیا در پی درخواست پاکستان و با میانجیگری بزرگان قومی متوقف شده است، اما هنوز دلیل توقف درگیری در دیگر ولایت‌ها مشخص نیست.

منابع تأکید کردند با این حال نیروهای طالبان همچنان در نزدیک مرز مورد مناقشه دو کشور موسوم به «خط دیورند» در حالت آماده‌باش هستند.

پیش از این وزارت دفاع حکومت طالبان با انتشار بیانیه‌ای گفته بود: نیروهای مرزی در پاسخ به حملات هوایی پاکستان، مراکز نظامی این کشور را در امتداد خط فرضی با تسلیحات سنگین هدف قرار دادند.

بیانیه خاطرنشان کرد جنگنده‌های پاکستانی در اقدامی «تجاوزکارانه» بار دیگر وارد خاک افغانستان شده و خانه غیرنظامیان در شرق این کشور را بمباران کردند.

کاخ سفید: در حمله پاکستان غیرنظامیان افغان کشته شدنداسلام‌آباد:کابل از تی‌تی‌پی علیه پاکستان استفاده می‌کندافغانستان: آماده پاسخ به هرگونه اقدام تجاوزکارانه هستیم

وزارت دفاع حکومت طالبان اظهار داشت نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان آماده پاسخ به هرگونه اقدامات تجاوزکارانه هستند و در هر حالتی از تمامیت ارضی‌ این کشور دفاع خواهند کرد.

این درحالی است که وزارت خارجه پاکستان مدعی است در این حملات تروریست‌های وابسته به «حافظ گل بهادر» از فرماندهان تحریک طالبان پاکستان را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • توقف درگیری‌ها بین افغانستان و پاکستان
  • تنش‌های مرزی پاکستان و افغانستان بالا گرفت
  • لحظه حملات توپخانه‌ای طالبان به پاسگاه‌های مرزی پاکستان + فیلم
  • (ویدیو) خبر کشته شدن فرمانده طالبان پاکستان تکذیب شد
  • طالبان:حملات پاکستان به تنش‌ فراتر از کنترل منجر می‌شود
  • انفجار در کابل
  • توقف فعالیت‌ کمیته سوئد در افغانستان
  • حمایت طالبان از خبرنگاران افغانستانی
  • توقف فعالیت‌های «کمیته سوئد برای افغانستان»
  • استقبال طالبان از روز ملی خبرنگار در افغانستان