Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@16:46:58 GMT

روسیه صادرات بنزین را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۶۷۳۹

روسیه صادرات بنزین را ممنوع کرد

وزیر انرژی روسیه گفت: افزایش اخیر قیمتهای عمده فروشی بنزین روی قیمتهای خرده فروشی برای مصرف کنندگان نهایی تاثیر قابل توجهی نخواهد گذاشت.

 

به گزارش پول نیوز، قیمتهای بنزین در روسیه طی هفته های اخیر در پی رونق گردشگری داخلی در نتیجه محدودیتهای کرونایی که سفرهای خارجی را دشوار کرده، افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: اگر قیمتها در بورس در سطح بالای فعلی بمانند، فرآیند ممنوعیت صادرات بنزین از هفته آینده آغاز خواهد شد. دولت در حال بررسی امضای توافقاتی با شرکتهای نفتی تنظیم کننده حجم و قیمت عمده فروشی بنزین و افزایش حجم اجباری مبادلات از ۱۱ به ۱۵ درصد است.

قیمت بنزین ۹۵ در بورس کالای بین المللی سن پترزبورگ روز پنج شنبه به رکورد ۶۰ هزار روبل در هر تن و قیمت بنزین ۹۲ به ۵۷ هزار و ۴۸۷ روبل در هر تن رسید که ۳۰ درصد افزایش از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون را نشان می دهد.

وزیر انرژی روسیه گفت: افزایش اخیر قیمتهای عمده فروشی بنزین روی قیمتهای خرده فروشی برای مصرف کنندگان نهایی تاثیر قابل توجهی نخواهد گذاشت. این امر ناشی از مکانیزمی است که تحت آن ضرر شرکتهای نفتی روسی برای پایین بودن قیمتهای داخلی از قیمتهای صادراتی توسط دولت جبران می‌شود.

بر اساس گزارش پلاتس، روسیه پیش از این هم ممنوعیت صادراتی مشابهی را برای فرآورده های نفتی در نظر گرفته بود. وزارت انرژی روسیه در اواخر آوریل طرحی را منتشر کرده بود که به تشریح ممنوعیت احتمالی صادرات بنزین به مدت سه ماه با هدف کاستن از فشار بر قیمتهای داخلی پرداخته بود. با این حال الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در ماه مه اعلام کرد به دلیل موجود بودن کافی بنزین و این حقیقت که روسیه تنها حدود ۱۰ درصد از تولیدش را صادر می کند، نیازی به ممنوعیت صادرات نیست.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صادرات بنزین پول نیوز روسیه فرآورده های نفتی تولید بنزین انرژی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان

تین نیوز

شرکت راه آهن قزاقستان (KTZ) صادرات کالاهای کشاورزی از طریق ریل به چین را به طور موقت ممنوع کرده است. KTZ این ممنوعیت را به دلیل  ازدحام در گذرگاه های مرزی با چین اجرایی می کند. هم اکنون در گذرگاه های مرزی دوستیک و خورگوس به ترتیب 180 و 100 واگن کالا در انتظار تخلیه و بارگیری هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، به گفته KTZ، راه آهن چین واگن ها را به موقع تخلیه نمی کند و از طرفی مسئولان چینی می گویند که ایستگاه های مرزی آنها بیش از حد بارگذاری نشده است. نشریه الدالا قزاقستان نیز اظهار کرده است که این مشکل ناشی از کمبود زیرساخت نیست، بلکه مسائل بوروکراتیک است که سازمان های دولتی قزاقستان باید آنها را حل کنند.

این ممنوعیت از 11 آوریل اعمال می شود و تا 20 آوریل ادامه خواهد داشت. این ممنوعیت مربوط به گندم، جو، دانه های روغنی و آرد است. در گذرگاه مرزی دوستیک، این ممنوعیت به کک نفتی و ذغال سنگ نیز تعمیم بافته است.

ترجیح ترانزیت بر صادرات در راه آهن قزاقستان نشان دهنده عزم راسخ این کشور در تبدیل شدن به هاب ترانزیت منطقه ای است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد از پل دسترسی به ۵ روستای ثلاث‌باباجانی
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان