Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در حوزه پوشاک در استان کرمانشاه از ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۰۰ نفر خبر داد و افزود: اگر این طرح از سوی مسئولان حمایت شده و مجوزهای لازم جهت کار را دریافت کنیم، ظرف مدت دو سال زمینه اشتغال بیش از پنج هزار نفر را در استان فراهم می کنیم.

سجاد تیموری با اشاره به راه اندازی ۱۳ کارگاه تولیدی در حوزه های مختلف پوشاک، صنایع دستی، کالای چرمی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گفت: در حال حاضر ۵۰۰ نفر در این کارگاه ها مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به عرضه محصولات تولیدی این کارگاه ها در سطح استان، از پیگیری برای صادرات این محصولات خبر داد و ابراز امیدواری کرد، با کسب مجوزهای لازم در آینده نزدیک صادرات انواع تولیدات مشاغل خانگی صورت گیرد.

این پیشران حوزه پوشاک با اشاره به مشکلات و چالش های این حوزه، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی در این زمینه بحث عدم همکاری مسئولین در صدور مجوزهای لازم برای فعالیت است، در حال حاضر حدود یک سال است که به دنبال کسب مجوز هفت گانه برای شرکت در مناقصات "البسته و خدمات" هستیم، اما همکاری لازم در این زمینه صورت نمی گیرد و عمده کار در این حوزه به افراد غیربومی داده می شود.

تیموری گفت: واگذاری مناقصات به افراد و شرکت های خارج از استان در حالی است که همان کار را در استان با یک دهم قیمت انجام می دهیم، اما متاسفانه همکاری لازم برای صدور مجوزهای لازم صورت نمی گیرد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات، بحث عدم همکاری دستگاه ها با یکدیگر برای پیشبرد کار تولیدکنندگان است، بطور مثال وقتی برای یک مجوز نیازمند همکاری چند دستگاه هستیم آنقدر میان دستگاه‌های مختلف پاسکاری می شویم که در نهایت از گرفتن مجوز خسته می شویم، متاسفانه نوعی لجبازی میان دستگاه های مختلف وجود دارد و این میان فقط تولیدکنندگان و کارآفرینان متضرر می شود.

این کارآفرین کرمانشاهی تاکید کرد: اگر مسئولین مجوزهای لازم برای تولید را صادر کنند، با تجربه ای که داریم می توانیم ظرف مدت دو سال برای بیش از پنج هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی اشتغالزایی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به آشنایی دوساله با طرح توسعه مشاغل خانگی، از این طرح به عنوان یک طرح کاربردی یاد کرد و افزود: در این طرح که مجری آن جهاددانشگاهی است، افرادی که تجربه بیشتر و مهارت کافی دارند در حوزه های مختلف مشاغل خانگی از جمله فرش، تولید پوشاک، گلیم و ... به عنوان "پیشران" انتخاب می شوند و افرادی به عنوان زیرمجموعه این افراد مشغول به کار می شوند.

این پیشران حوزه  پوشاک استان گفت: در این طرح در حوزه پوشاک، آموزش رایگان، مواد اولیه و... را تامین کرده و در اختیار زیرمجموعه ها قرار می دهیم. زیرمجموعه ها در این طرح فقط کار دوخت را طبق آموزش هایی که دریافت کرده اند انجام می دهند و بصورت ماهانه دستمزد دریافت می کنند.

تیموری خاطرنشان کرد: تولیدات ما هم بگونه ای است که از قبل سفارش انجام آن را دریافت کرده ایم، بنابراین نگرانی برای فروش وجود ندارد.

این کارآفرین کرمانشاهی گفت: در مجموع طرح ملی توسعه مشاغل خانگی طرح خوبی است، اما برای کارایی بیشتر بهتر بود که با پیشران ها هم مشورت صورت می گرفت، چرا که یکی از مشکلات عدم اتصال پیشران ها در این طرح است و اگر بتوانیم با پیشران های دیگر در حوزه های مختلف ارتباط داشته باشیم می توانیم مشاغل خانگی در حوزه های مختلف را توسعه دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاد دانشگاهی منطقه کرمانشاه كرمانشاه حوزه های مختلف مجوزهای لازم مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال شامگاه چهارشنبه با تصمیم هیئت مدیره از سمت خود برکنار شد و بر اساس اعلام رئیس هیئت مدیره استقلال، دیگر در این باشگاه سمتی ندارد. ساعتی پس از این تصمیم هیئت مدیره شایعه عجیبی مطرح شد و این بحث در فضای مجازی پیچید که با توجه به تکمیل نشدن فرایند صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه استقلال، اخراج شدن مدیرعامل می‌تواند برای آبی‌ها گران تمام شده و احتمال عدم صدور مجوز حرفه‌ای و حذف از لیگ قهرمانان را برایشان به ارمغان بیاورد! البته این شایعه صحت ندارد، چون پیگیری‌های خبر ورزشی و اطلاعاتی که از فدراسیون فوتبال کسب کردیم حکایت از آن دارد که برای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و کنفدراسیون فوتبال آسیا، تعیین ساختار اهمیت دارد و تغییر افراد هیچ خللی در صدور مجوز ایجاد نمی‌کند.

حتی اگر علاوه بر علی خطیر، همه اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال نیز برکنار شده یا استعفا بدهند اگر مدارک ارائه شده برای دریافت مجوز حرفه‌ای کامل باشد، هیچ شکلی برای تیم متقاضی ایجاد نمی‌شود و برکنار کردن علی خطیر از بابت صدور مجوز حرفه‌ای استقلال دردسری ایجاد نمی‌کند مگر اینکه این باشگاه پیرامون موارد دیگری نقص پرونده داشته باشد. طبق برنامه قرار است تکلیف مجوز حرفه‌ای استقلال حداکثر تا پنجم خرداد مشخص شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه هستند
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • فیلیمو هم سریال «حشاشین» را به ساترا حذف کرد