Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا عباسی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این شکارچیان، غروب جمعه / یکم مرداد ماه جاری/ به منظور شکار آهو وارد منطقه شده بودند که پس از گزارش واصله مبنی بر حضور شکارچیان در منطقه بلافاصله ۲ نفر از محیط بانان راهی محل ماموریت شده و این ۲ متخلف را قبل از شکار این گونه جانوری شاخص دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این شکارچیان غیرمجاز در منطقه کوهستانی فیله خاصه در پی شکار آهو بودند، اظهار داشت: یک دستگاه موتورسیکلت، یک قبضه سلاح شکاری ته پر تکلول متعلق به غیر، چهار تیر فشنگ چهارپاره و یک تیر فشنگ ساچمه ای، یک دستگاه دوربین چشمی و دیگر ادوات شکار از این ۲ شکارچی متخلف به دست آمد.

عباسی، تصریح کرد: این شکارچیان غیرمجاز ه در فصل شکار ممنوع وارد این منطقه شده بودند که با هماهنگی مقامات قضایی به منظور اعمال قانون تا اطلاع ثانوی در بازداشتگاه تحت نظر خواهند بود.

 رییس منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان، گفت: محیط بانان با حضور به موقع و سریع در محل، اجازه ندادند که این شکارچیان متخلف دست به اسلحه شده و آرامش و امنیت حاکم بر منطقه و وحوش را برهم بزنند.

 بطور معمول در فصل زاد و ولد که بر اساس قانون و مقررات شکار ممنوع نیز است، شکارچیان خاطی نیز دست از شکار غیرمجاز می کشند و آنهایی هم که مبادرت به شکار می کنند بدون هیچ اغماضی از سوی محیط زیست مورد اعمال قانون قرار می گیرند.

عباسی، افزود: حفظ و حراست از حیات وحش نیز که جزئی از طبیعت محسوب می شوند بر عهده همگان است و انتظار می رود مردم منطقه بیش از پیش محیط بانان را در این امر مهم یاریگر باشند.

منطقه فیله خاصه نیز از سال ۸۶ جزو مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن ۱۱۰ هزار و ۵۳۲ هکتار است و گونه های درختی همانند درختان میوه و صنوبر و گونه های گیاهی همچون انواع آویشن، درمنه، انواع خانواده گندمیان و گیاهان بالشتکی و همچنین آهوی ایرانی، گراز، سمور سنگی، پرندگانی چون کبک، باقرقره، انواع پرندگان شکاری، انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر زمستانی و انواع خزندگان در این منطقه وجود دارد.  

براساس سرشماری سال ۹۲ قریب یک هزار و ۵۰۰ راس آهو در دشت سهرین و منطقه شکار ممنوع فیله خاصه زیست می کردند که در سال ۹۳ با کاهش ۱۴ درصدی مواجه شد، در سال ۹۴ با کاهش ۱۰ درصدی به یک هزار و ۲۴۶ راس رسید و سال ۹۵ نیز یک هزارو ۸۲ راس در این مناطق سرشماری شد.

طی سال های ۹۶، ۹۷، ۹۸ و ۹۹ نیز به ترتیب تعداد یک هزارو ۱۰۵ راس، یک هزارو ۲۷۷ راس، یک هزارو ۴۰۰ و یک هزار و ۳۶۰ راس آهو از سوی محیط‌بانان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در این ۲ منطقه مشاهده و سرشماری شدند.   

برچسب‌ها شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان شکار ممنوع فیله خاصه یک هزارو یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: گزارشاتی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کد خبر 6089833

دیگر خبرها

  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد