Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صدیقه ربیعی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گفت: آسیب زدایی مسایل اجتماعی و فرهنگی در حوزه زنان در قالب طرح تاب آوری اجتماعی در مناطقی از شهرستان البرز مانند ناحیه شهری مهرگان، شریفیه، بیدستان و روستای نصرت آباد اجرایی می‌شود تا میزان آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین در حوزه زنان استفاده شده است، افزود: برای اجرای این طرح و در مرحله نخست ۱۸۰ میلیون ریال اعتبار درنظر گرفته شده است و اگر لازم شد اعتبارات بیشتری را نیز به آن اختصاص خواهیم داد.

ربیعی خاطرنشان کرد: نگاه اصلی مجریان این طرح، حوزه زنان است و موضوعات و مسایلی مانند خودکشی، خشونت خانگی، کودک آزاری و طلاق را نیز در اولویت کاری خود قرار داده که بخشی از مشکلات جدی زنان این مناطق محسوب می‌شود.

به گفته این مسؤول، در راستای آسیب شناسی و ارایه طرح واره‌ها از ظرفیت اساتید برجسته علوم انسانی در گرایش‌های جامعه شناسی و روان شناسی نیز استفاده شده است تا بتوانیم با نگاهی عمیق و علمی منطبق بر آخرین یافته‌های پژوهشی مشکلات و معضلات موجود را برطرف کنیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی نقش شهرداری‌ها نیز حایز اهمیت شناخته می‌شود، به منظور تسهیل در روند کار قرار شد تا از مشارکت و کمک‌های شهرداری‌های محمدیه، شریفیه و دهیاری نصرت آباد نیز استفاده لازم به عمل آید.

ربیعی یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه مدیران و مسؤولان قرار بگیرد چرا که بی‌توجهی به معضلات این قشر از جامعه با توجه به آمار ۵۲ درصدی آن‌ها در کشور می‌تواند اثرات جبران ناپذیری به بدنه جامعه وارد کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی استانداری قزوین فرهنگی و اجتماعی حوزه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

طاهره عاشوریان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، اظهار کرد: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت از ویژه خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده استان گیلان در سطح استان برگزار شده است.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این دوره به بررسی ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکارهای حوزه جمعیت می‌پردازد، افزود: دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با محوریت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، چالش ضرورت توجه و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن آن در بین افکار عمومی است، ادامه داد: جمعیت در ساختارهای مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأثیرگذار است و از این حیث یکی از مهمترین و حساس‌ترین موضوعات حال حاضر بوده که باید برنامه‌ریزی های مدون صورت بگیرد.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه باید در تبیین مساله جمعیت فعالانه وارد شده تا با فعالیت کنشگران آگاهی بخشی عمومی صورت بگیرد، بیان کرد: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه بوده بنابراین جمعیت از نظر ساخت، ترکیب و توزیع از مؤلفه‌های اقتدار و استحکام ساخت درونی هر جامعه به شمار می‌رود.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان استان با همکاری ستاد خانواده و جمعیت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان دوره تربیت کنشگر جمعیت را با تعداد ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه مند و توانمند برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه این دوره با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، تصریح کرد: فرهنگ سازی گسترده و تبیین اهمیت جمعیت در بین افکار عمومی مهم و ضروری است که این دوره نیز با هدف آگاه سازی در گیلان برگزار شده است.

کد خبر 6088733

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است