Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد کاپیتان تیم ملی ایتالیا در یورو ۲۰۲۰ برای ژرمن‌ها آنقدر تحسین‌برانگیز بوده که واژه‌ای مثبت برگرفته از نام این بازیکن کهنه‌کار ساخته‌اند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شوخ طبعی و روحیه خوب جورجو کیه‌لینی، کاپیتان تیم ملی ایتالیا هنگام بازی در مسابقات یورو 2020، آلمانی‌ها را آنقدر تحت تأثیر قرار داده است که به افتخار او یک واژه جدید ساخته‌اند: «Chiellinigkeit».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدافع تیم فوتبال یوونتوس در یکی از مصاحبه‌هایش در جریان مسابقات یورو 2020 گفت که از تک تک دقایق حضورش در این تورنمنت لذت می‌برد. وی در مسیر رسیدن آتزوری به جام قهرمانی، نه تنها خودش بلکه هم‌تیمی‌هایش را شاد و سرزنده نگه داشت.

لبخندهای همیشگی او در نشست‌های خبری، در جریان تمرینات و شوخی طبعی او که اوج آن قبل از ضربات پنالتی بسیار حساس بازی نیمه نهایی مقابل اسپانیا بود،‌ همه و خصوصاً ژرمن‌ها را تحت تأثیر قدرت روانی این بازیکن قرار داده و در این میان نشریه آلمانی زایت (Zeit) حتی یک واژه جدید به افتخار کاپیتان 36 ساله آتزوری ساخته است.

معنای این کلمه، توانایی تجربه کردن روی روشن‌تر و بهتر زندگی و انجام یک کار و در عین حال لذت بردن تا سرحد ممکن از آن است.

کیه‌لینی که عملکرد دفاعی تحسین‌برانگیزش در کنار لئوناردو بونوچی در قلب خط دفاعی ایتالیایی، سهم بسزایی در موفقیت آتزوری داشت، تنها دومین کاپیتان تاریخ تیم ملی ایتالیا است که موفق شد جام قهرمانی یورو را بالای سر ببرد.

یورو 2020| توضیح کیه‌لینی درباره دلیل شوخی‌اش با آلبا و ابراز همدردی با لوکاتلی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یورو 2020 تیم ملی فوتبال ایتالیا جورجو کیه لینی یورو 2020 تیم ملی فوتبال ایتالیا جورجو کیه لینی کیه لینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ‌سازی تراشتگن در بارسا: بیخ گوش لیونل مسی!

به گزارش "ورزش سه"، مارک آندره تراشتگن دیشب در ترکیب بارسلونا در بازی مقابل والنسیا تاریخ‌ساز شد. در دیداری که او یک اشتباه فاحش داشت ولی در نهایت بارسا 4-2 برنده شد. 

دروازه‌بان آلمانی بارسا حالا دومین بازیکن خارجی با بیشترین بازی با پیراهن بارسا محسوب می‌شود و با 408 بازی با دنی آلوز برابری کرد. فقط لئو مسی از او پیشی می‌گیرد که با 778 به دوران حضورش در بارسا پایان داد.

دروازه‌بان آلمانی یکی از نمادهای بارسلوناست و راه مسی را دنبال می‌کند، اگرچه او 32 سال دارد ولی بازهم کار دشواری برای شکست رکورد مسی خواهد داد. فوق ستاره آرژانتینی همچنین با پشت سر گذاشتن ژاوی (767) بیشترین بازی را در تاریخ باشگاه بارسلونا دارد.

در مورد خارجی‌ها، پس از تراشتگن، ماسکرانو با 334 و پس از او فیلیپ کوکو (292 بازی) قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی تراشتگن در بارسا: بیخ گوش لیونل مسی!
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • اسپالتی: باجو، توتی و دل پیرو را به اردوی تیم ملی ایتالیا می‌آورم
  • برج بابل، برج سکوت؛ جستاری در ستایش سکوت و تنهایی
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • دستگیری دانشجوی معترض آلمانی به جرم مخالفت با نسل کشی در غزه