Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سید محمدمهدی حسینی‌کیا , مدیر مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال جهاددانشگاهی همدان از ساخت نخستین دیوارنگاره سرامیکی شهدای همدان با عنوان«آبروی محله» خبر داد و اظهارکرد: دیوارنگاره سرامیکی طرحی خلاقانه و نوآورانه است که در آن کتیبه سرامیکی لعاب برجسته با استاندارد‌های روز دنیا و ویژگی‌های نسوز بودن و مقاومت در برابر یخ‌زدگی به کار رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه طرح سرامیک‌های هفت‌رنگ برجسته ، نخستین بار در کشور اجرا می‌شود، افزود: در این طرح ابداعی، تصاویر شهدا به همراه نام، تاریخ تولد و شهادت در قالب یک کتیبه معرق بر روی دیوار مساجد یا حسینیه‌های محل زندگی همان شهید نصب خواهد شد.

مدیر مرکز تخصصی سفال جهاددانشگاهی با اشاره به آغاز مرحله نخست  این طرح، تصریح کرد: پنج مسجد در این مرحله دیده شده که کار ساخت و نصب دیوارنگاره‌های این مساجد در حال انجام است.

حسینی‌کیا بیان کرد: هفت نفر به‌طور مستقیم و شش نفر به‌طور غیرمستقیم در اجرای این طرح مشارمت دارند  و از سه ماه گذشته اجرای این طرح آغاز شده است.

او اظهار کرد: در این طرح، اجرای ایده‌ای نو با بهره‌گیری از سفال و کاشی هفت‌رنگ برای تغییر در فضای شهری مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر مرکز تخصصی سفال جهاددانشگاهی درباره هزینه‌های این طرح بیان کرد: طبق قراردادی منعقد شده با شهرداری، معاونت فرهنگی شهرداری هزینه این طرح را متقبل شده و جهاددانشگاهی نیز برای مشارکت در این کار فرهنگی، بخشی از هزینه‌ها را کاهش داده است.

حسینی‌کیا افزود: در این طرح مسجد به عنوان هسته مرکزی محله؛ روایتگر نام شهدایی خواهد بود که زمانی در همان کوچه و محله تردد می‌کردند و یاد آنان را زنده نگه می‌دارد.

او یادآور شد: طرح «آبروی محله» به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر و بهره‌گیری بیشتر از سفال و سرامیک استاندارد در انجام طرح های  شهری است.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاددانشگاهی شهدای همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران

بررسی فایل‌های اجاره در جنوب تهران نشان می‌دهد که برای رهن کامل یک آپارتمان در مناطق جنوبی پایتخت، باید دست‌کم ۲۵۰ میلیون تومان بودجه در نظر داشت.

به گزارش اکو ایران، هر چند خریدوفروش در بازار مسکن در تهران به کندی صورت می‌گیرد و معاملات ملکی در وضعیت رکود قرار دارد، اما هم‌اکنون بازار اجاره در آستانه داغ شدن و تعداد فایل‌های رهن و اجاره بازار در حال افزایش است.

البته آنطور که واسطه‌گران ملکی می‌گویند: اکثر مستاجران میل به تمدید قرارداد خود دارند و میزان جابه‌جایی نسبت به سال‎‌های قبل کاهش یافته است.

بررسی‌های ما از بازار رهن و اجاره در جنوب تهران نشان می‌دهد که برای رهن کامل یک آپارتمان در مناطق جنوبی پایتخت، باید دست‌کم ۲۵۰ میلیون تومان بودجه در نظر داشت که اگر خواهان امکاناتی همچون پارکینگ، آسانسور و انباری باشید مبلغ رهن کامل شما باید حداقل ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان باشد.

در محله مسعودیه رهن کامل آپارتمانی با ۶۸ مترمربع زیربنا و ۱ سال ساخت، ۶۵۰ تومان و رهن کامل واحدی ۷۵ متری و ۱۸ سال ساخت در نازی آباد بدون آسانسور و پارکینگ، ۶۰۰ میلیون تومان است.

در محله دولت آباد، رهن کامل آپارتمانی ۶۱ متری و ۱۸ سال ساخت، ۴۰۰ میلیون تومان و رهن کامل واحدی ۶۵ متری ۹ سال ساخت در محله دیلمان و بدون پارکینگ و انباری، ۶۰۰ میلیون تومان تعین شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت رهن و اجاره در جنوب تهران را مشاهده کنید:

دیگر خبرها

  • بانوی کبدی کار استان همدان در اردوی تیم ملی
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم
  • دیدار استاندار همدان با نخستین معلمش بعد از ۵۰ سال + تصویر