Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:49:33 GMT

«کار آفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۸۸۰۷

«کار آفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، نشر نوآوران علم با سفارش صندوق کارآفرینی امید، کتاب نفیس «کارآفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد» را در ۵۶ صفجه قطع رحلی بزرگ منتشر کرد.

ایده این‌اثر بر این مبنا شکل گرفته که پیوندی بین مفاهیم کارآفرینی، کار و امید با مفهوم توسعه و آبادانی ایران در آیینه هنر خوشنویسی فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاوه تیموری (خوشنویس و خط پژوه) در این اثر شماری از آیات نورانی الهی را در تلفیق با مضامین ادبی به خط فاخر نستعلیق در کنار یکدیگر آراسته و به نگارش درآورده است.

خوشنویسی‌ها و خط نگاری‌های تیموری در هماهنگی با نقش‌ها و تذهیب‌های رفعت السادات موسوی و گروه نگارگری نامبرده، مزین به آرایه‌های تزئینی زیبایی شده است. مشاوره هنری این اثر را در فرآیند تولید، کامران کوهستانی عهده دار بوده است.

در این تلاش هنری و ادبی، برآیند نهایی کار شامل ۴۴ تابلوی خوشنویسی است که خوانش آنها در همنشینی رنگ و نقش و فرم و چاپ نفیس، احساس خوشایندی را برای کارآفرینان و خوانندگان به ارمغان می‌آورد. مهم‌ترین تاثیر مضامین قرآنی کتاب بالا بردن نیروی اراده و همت عالی کارآفرینان برای نگرش آفرینی نوین، آرمان آفرینی‌های تازه، بازآفرینی و بالندگی و زندگی در سایه سار کار و تلاش و امید است.

کاوه تیموری با بنیان نهادن رویکردی با عنوان «پیوند خط و زندگی» بر آن است که با تولید آثار فاخر خوشنویسی و بهره گیری از ناب سروده‌های ادب فارسی و مضامین غنی، به عمومی شدن و مردمی شدن این هنر بیش از پیش کمک کند. این کار با هدف حضور هرچه بیشتر هنر خوشنویسی در صحنه اجتماعی می‌تواند، ایجاد طرز تلقی مثبت نسبت به سنت شریف خوشنویسی را در پی داشته باشد.

در این‌راستا علاوه بر ۱۰ کتاب در قلمرو خوشنویسی از تیموری در سه سال گذشته آثاری چون «آلبوم بهاریه‌های نوروزی»، «آلبوم خیرین مدرسه ساز (شعر و خط)»، «آلبوم آموزگار مهر (در تجلیل و تکریم استادان و معلمان)» و «آلبوم ادب جعفری (مضامین قرآنی و روایات)» تهیه و تدوین شده است.

اصغر نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «اثرگذاری ذهنی صنایع خلاق از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و به خصوص صنایع فرهنگی بر کارآفرینان و همه کسانی که دل در گرو توسعه و آبادانی ایران دارند تا بدانجاست که حماسه‌های بزرگ میهن ما با حماسه‌سرایی‌های بزرگان ادب و هنر کشور پیوند خورده است. این ابزار توانا و اثرگذار دست مایه مهمی است تا با ترغیب کارآفرینان و تشویق آنان کاخ‌های بلند همت و عزم افتخار را برافراشته سازیم. هنرهای گوناگونی که در لابه‌لای صفحات این مجموعه به نمایش درآمده، نمایی از توانمندی‌های خلاقانه اهل هنر را در سطح بومی و ملی نشان می‌دهد.»

بنا بر اعلام روابط عمومی انتشارات نوآوران علم صندوق کارآفرینی امید درصدد است در مرداد ماه سال جاری (۱۴۰۰) همزمان با تجلیل از کارآفرینان، از کتاب «کارآفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد» نیز رونمایی کند. به همین منظور نمایشگاه خوشنویسی آثار مذکور، به طور همزمان، در مرداد ماه ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برقرار خواهد شد.

کد خبر 5264354 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: کاوه تیموری صندوق کارآفرینی امید تازه های نشر خوشنویسی ترجمه درگذشت چهره ها محمدحسین فرج نژاد پیام تسلیت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تجدید چاپ معرفی کتاب نشر مرکز مجتبی گلستانی عید غدیر خم تازه های نشر فلسفه پزشکی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «چشم ها تنها برای دیدن نیستند» نوشته مصطفی عظیمی‌فر به تازگی توسط انتشارات سیب کال در اهواز منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این‌کتاب روایت یک روز از زندگی نویسنده‌ای را بیان می‌کند که پرسش‌گرانه محیط و جامعه اطراف خود را بررسی کرده و از میان لایه‌های سطحی و موضوعات روزمره زندگی به مفاهیمی عمیق دست می‌یابد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

همان‌گونه که در ابتدا گفتم بیدارشدن و سلام دادنم به روز جدید آن هم با آرامش و مهربانی، ارتباطی با مرفه بودن یا بی درد بودنم ندارد.

شما اگر انسانی را می‌بینید که در آرامش روزگار می‌گذارند دلیل بر این نیست که رنجی نداشته باشد. نه آدم‌ها همیشه رنج دارند؛ اما گاهی رنج های موجود قابل تحمل تر از دردهای گذشته هستند و این دلیل آرام بودن است.

اصلاً ما چاره ای جز داشتن آرامش نداریم یعنی حتی شخصی که در اوج رنج ها قرار دارد، باید همواره آرامشش را حفظ کند.

شاید بگویید این یک شعار توخالی است. ولی از شما می‌پرسم؛ چگونه می توان از چنگال رنجی سخت، بدون حفظ آرامش و تلاش برای ارتقای آن آرامش رهایی یافت؟

این‌کتاب در ۱۰۶ صفحه، شمارگان ۲۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6093897 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • سپاهان، زهر اقدام امید نورافکن را گرفت | تصویر جالبی که قبل از الکلاسیکو منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • استوری حساسیت برانگیز امید نورافکن؛ پلنگ در حال شکار تمساح! (+عکس)
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد