Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن روحانی رییس جمهوری صبح امروز شنبه همزمان با پنج  استان کشور ،طرح مهم آب رسانی به شهرهای گروه الف  مازندران را با حضور میدانی  استاندار مازندران ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شهرهای بابل ، بابلسر و فریدونکنار در محل تصفیه خانه در بابل را افتتاح کرد.

اجرای طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران که ساخت تصفیه خانه یکی از اجزای آن است از سال ۸۸ در روستای درونکلای شرقی بابل شروع شد و در دولت یازدهم و دوازدهم با تزریق بودجه سرعت گرفت که تاکنون برای تصفیه خانه و خط انتقال از سد البرز تا فریدونکنار ۴۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کل خط انتقال از سد البرز تا انتها ۹۰ کیلومتر با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه است که در فاز نخست، ۷۰ کیلومتر آن با ظرفیت ۱۰۰۰ لیتر بر ثاینه به بهره برداری رسید.

این طرح آب رسانی به شهرهای بابل ، امیرکلا، هادی شهر، بابلسر و فریدونکنار،۵۷ روستا و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت را  تحت پوشش قرار می دهد.

آخرین بار مرداد ماه سال گذشته محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه از این پروژه بازدید کرد و برای تکمیل آن بودجه اختصاص داد.

بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای مازندران ، معاون رییس جمهوری در این سفر بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه پرداخت کرد تا با هزینه این مبلغ یک هزار لیتر بر ثانیه آب شرب از این تصفیه خانه وارد مدار شهرهای گروه الف شود.

تصفیه خانه بزرگ شهرهای گروه الف در بخش بابلکنار و در روستای درونکلای شرقی از توابع بخش بابلکنار واقع می باشد.

برچسب‌ها افتتاح طرح آبرسانی بابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح آبرسانی بابل افتتاح طرح آبرسانی بابل شهرهای گروه الف تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصدی تصفیه ‌خانه دوم آب شرب مرکز استان به عنوان طرح ویژه در مدت زمان کوتاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن کروبیان در بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب اردبیل، اظهار کرد: احداث تصفیه خانه دوم آب شرب اردبیل با هدف تصفیه آب چاه‌های داخل شهر اردبیل و به منظور گذر از بحران کم آبی با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال اجرا است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه هم اکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام طرح و تاسیسات وابسته آن بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

کروبیان با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفی آب شرب اردبیل، دو پروژه عظیم در حال اجرا و بهره‌برداری است بیان کرد: پروژه تکمیل آبگیر سد یامچی هم اکنون با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و پروژه سیستم ارتقای کیفی آب که در داخل تصفیه خانه اجرا شده هم اکنون تمام شده و تحویل شرکت آب و فاضلاب استان شده است.

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل همچنین تصریح کرد: به منظور برداشت آب از تراز بالاتر جهت ارتقای کیفی آب شرب مرکز استان چهار بارج شناور در مدار بهره‌برداری است و دو بارج دیگر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال خرید و نصب است.

کد خبر 749127

دیگر خبرها

  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد