Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:45:59 GMT

عیدی «وتجارت» به سهامداران

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۹۴۰۷

عیدی «وتجارت» به سهامداران

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مجمع عمومی عادی سالانه این بانک روز سه شنبه ۲۹ تیر ماه که به ریاست امیر مسعود رزازان رئیس هیأت مدیره بانک در محل هتل انقلاب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی با حضور ۵۶ درصد سهامداران و یا نمایندگان قانونی آنها، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار شد، رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک تجارت با ارائه گزارش عملکرد هیأت مدیره به مجمع و بیان این مطلب که سود هر سهم بانک تجارت در دوازده ماهه منتهی به اسفند ۱۳۹۹ پس از انجام حسابرسی ۱۳۴ ریال افزایش یافته، گفت: وتجارت، در ١٢ماهه منتهی به اسفند ١٣٩٩ مبلغ ۶۴۵ ریال برای هر سهم سود حسابرسی شده محقق کرد و این در حالی است که در دوره مشابه سال قبل ۴۴ ریال زیان برای هرسهم وتجارت شناسایی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این و بنابر صورت‌های مالی اعلامی و حسابرسی نشده بانک تجارت مبلغ ۵١١ ریال برای هر سهم سود وتجارت اعلام شده بود که با انجام حسابرسی این مبلغ ۱۳۴ ریال افزایش یافته و به ۶۴۵ ریال رسید.

دولت آبادی با بیان اینکه حاصل دوازده ماه فعالیت مجموعه بانک تجارت رشد ۱۳۳ درصدی جمع درآمدهای عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد، افزود: در کنار این موفقیت، لازم به ذکر است که سود تلفیقی هر سهم بانک تجارت ۷۶۵ ریال بوده و در ١٢ماهه سال ۱۳۹۹ چهارده هزار و چهار صد و پنجاه (۱۴،۴۵۰) میلیارد تومان سود خالص را کسب کرده است.

مدیرعامل بانک تجارت با مقایسه عملکرد بانک نسبت به سال‌های قبل افزود: مجموع سپرده‌های ریالی بانک تجارت طی ۳ سال گذشته ۱۷۸ درصد رشد داشت، در حالی که میانگین رشد ۵ بانک بزرگ تجاری کشور در همین مدت ۱۱۰ درصد بوده است. سهم بانک تجارت از بازار منابع در بین ۵ بانک بزرگ تجاری نیز در این سال‌ها همواره رو به رشد بوده است، به نحوی که توانست سهم سپرده‌های ریالی خود را بین ۵ بانک بزرگ تجاری، در پایان سال‌های ۱۳۹۷ با ۹ درصد رشد در افزایش سهم از منابع به ۱۴.۹%، ۱۳۹۸ با حدود ۱۴.۷ درصد رشد در افزایش سهم از منابع به ۱۷.۱ درصد و ۱۳۹۹ با ۵.۸ درصد رشد در افزایش سهم از منابع به ۱۸.۱ درصد برساند. همچنین رشد سپرده‌های جاری ریالی بانک تجارت طی ۳ سال گذشته ۵۵۸ درصد رشد داشته، در حالی که میانگین رشد ۵ بانک بزرگ تجاری کشور در همین مدت ۳۴۹ درصد بوده است. این رشد منابع ارزان قیمت که در بانک بی سابقه بود، آثار مثبت زیادی در بهبود صورت‌های مالی بانک داشته است.

تغییر ترکیب سبد سپرده‌های بانک، تغییرات در حوزه مصارف، مجموع مطالبات بانک تجارت از دولت نسبت به پایان سال ماقبل، نسبت مطالبات غیر جاری بانک تجارت به کل مصارف این بانک، نسبت کفایت ذخایر بانک تجارت تعهدات بانک، مانده تعهدات ضمانتنامه های ریالی بانک تجارت نسبت به پایان سال ماقبل، مانده اعتبارات اسنادی داخلی بانک تجارت، خدمات بانکی، سهم درآمدهای غیرمشاع، وضعیت نقدینگی، تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک تجارت، بانک تجارت در بورس اوراق بهادار و سود و زیان، و سود و زیان انباشته از دیگر مواردی بود که مدیرعامل بانک تجارت در مجمع به تشریح آن پرداخت.

در این جلسه بندهای حسابرسی صورت‌های مالی بانک توسط حسابرس قانونی مطرح که پاسخ‌های مقتضی برای هر یک از این بندها توسط رزازان رئیس هیأت مدیره بانک ارائه شد. در پایان به اتفاق اکثریت آرا صورت‌های مالی بانک تجارت به تصویب سهامداران رسید رئیس هیأت مدیره بانک و رئیس مجمع در سخنانی با اشاره به شرایط فعلی نظام بانکی و چالش‌های پیش رو گفت: به رغم این مشکلات، مدیریت ارشد بانک با تکیه بر پتانسیل‌های درونی بانک و بهره گیری از فرصت‌ها، تمام تلاش خود را برای برون رفت از این شرایط به کار بسته و موفق شد در سالی که گذشت منابع ریالی خود را ۲/۵۳ درصد افزایش دهد.

همچنین تعدادی از سهامداران بانک نیز به طرح موضوعاتی در خصوص صورت‌های مالی و عملکرد این بانک پرداختند که توضیحات مدیرعامل بانک و دیگر اعضای هیأت رئیسه مجمع را به دنبال داشت. پس از قرائت گزارش بازرس قانونی، سهامداران صورت‌های مالی بانک تجارت را تصویب کردند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5264273

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک تجارت کسب و کار سهام گروه خودروسازی سایپا قیمت خودرو طراحی سایت دکوراسیون منزل کسب و کار گیاهان دارویی پوستر ساختمان سازی بازار دیجیتال خودروی دست دوم قیمت خانه ویلایی کسب و کارهای اینترنتی ماشین ابزار نمای ساختمان صورت های مالی بانک ۵ بانک بزرگ تجاری مدیرعامل بانک هیأت مدیره بانک تجارت درصد رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شعب این بانک در سال 1402 به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر 140 هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده ، بالغ بر 148 هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به 110 هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود 14 هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و 34 هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت