Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید ذکریایی امروز درباره وضعیت حفاظت از جنگل‌های هیرکانی شمال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: در زمینه حفاظت بهتر از جنگل‌های هیرکانی شمال باتوجه به مقابله با قاچاق و جلوگیری از تصرف عدوانی، تفاهم‌نامه سه جانبه میان بسیج سازندگی، سپاه پاسداران و سازمان جنگل‌ها منعقد شد  که در این زمینه کنترل، ایست و بازرسی در گلوگاه‌ها در بحث نظارت‌ها در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از تیر ماه امسال این تفاهم‌نامه آغاز شد، افزود: نظارت‌ها به عملکرد بهتر مجریان حفاظتی کمک خواهند کرد که با استفاده از ظرفیت می‌توان به حفاظت بهتر از عرصه‌های ملی کمک کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری بیان کرد: مشکلات واردات چوب و نبود برنامه مدونو همچنین اجرای طرح تنفس جنگل و اینکه بهره‌برداری از جنگل صورت نمی‌گیرد موجب شده تقاضا برای چوب افزایش یابد و همین موضوع موجب شد برخی به سمت شغل کاذب روی آورند.

این مسؤول اضافه کرد: به افرادی که به بحث قاچاق جوب روی آوردند هشدار می‌دهیم، این مسیر اشتباه است و باید بدانند برابر قانون حفاظت و بهره‌برداری جرایم سنگینی در انتظار این افراد خواهد بود.

ذکریایی با اشاره به ساماندهی یک‌‌هزار و ۲۰۰ نیروی صیانتی و حفاظتی در جنگل‌های مازندران، تصریح کرد: در کنار نظارت در گلوگاه‌ها، نصب دوربین‌های پلاک‌خوان، گشت‌های ستادی نیز فعال شدند که امیدواریم با این روند کنترلی وضعیت خوش بین هستیم با ورود نیروهای مردمی و بسیجی شاهد کاهش قطع و قاچاق درختان خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: قاچاق چوب در مازندران جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اظهار کرد: میانگین سرانه فضای سبز درون شهری در طی مدیریت شهری ششم به ازای هر شهروند به ۱۶.۹۶ مربع رسیده است، البته این آمار تا پایان سال ۱۴۰۲ است.

مختاری همچنین تاکید کرد: میانگین فضای سبز برون شهری؛ جنگل‌کاری به ازای شهروند تا پایان سال گذشته به ۲۶.۶۷ مترمربع رسید.

وی افزود: در سی ماه اخیر ۴۰ پارک مادر و کودک به بهره برداری رسیده است و احداث ۴۱ بوستان مادر و کودک هم در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه در دوره اخیر مدیریت شهری ۴ هزار و هفتصد و چهل هکتار جنگل‌کاری انجام شده است، تصریح کرد: ۱۰۴ بوستان، محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه ای هم در این مدت ایجاد شده است.

مختاری با پرداختن به توسعه کمربند سبز گفت: امسال ۳ هزار هکتار جنگل‌کاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: استفاده از پساب تصفیه برای آبیاری هم به ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که تا پایان سال به ۵۵ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

مختاری در پایان خاطرنشان کرد: فاز اول رود دره فرحزاد در اواخر خرداد افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091842

دیگر خبرها

  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود