Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم، حسین اعتمادی در این زمینه افزود: این اقدام در راستای صیانت از حقوق کاربران جاده ای بهره مند از خدمات ناوگان عمومی حمل ونقل جاده ای و به منظور تداوم چرخه سالم صنعت حمل ونقل جاده ای انجام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت های اعمالی در استفاده از خودروهای شخصی برای سفرهای برون شهری، ضرورت نظارت حداکثری بر نحوه ارائه خدمات در بخش حمل ونقل ناوگان عمومی جاده ای (اعم از کالا و مسافر) دوچندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به همین منظور در سه ماهه نخست سال جاری، بازرسی های متعددی توسط کارشناسان و نظار حوزه معاونت حمل ونقل از شرکت ها، دفاتر عرضه بلیط و ناوگان عمومی در مبادی ورودی شهری استان قم به عمل آمد.

اعتمادی ادامه داد: همچنین در بخش گزارش های مردمی نیز نسبت به دریافت شکایات به صورت تلفنی و از طریق سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها به صورت حضوری اقدام و پس از بررسی های مقدماتی، به کمیسیون ماده ۱۲ ارجاع گردید.

وی پرونده های رسیدگی شده در کمیسیون ماده ۱۲ طی سه ماهه نخست سالجاری را متعلق به ۲۴ شرکت حمل ونقل جاده ای ( کالا و مسافر ) دانست و عنوان کرد: از مجموع یاد شده،۱۷ شرکت حمل ونقل جاده ای در استان قم به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

وی افزود: همچنین پس از ارائه پرونده تخلفات درکمیسیون و استماع ادله مدیران شرکتهای حمل ونقلی، نسبت به ابلاغ تذکر کتبی به پنج شرکت متخلف اقدام شد و ۲ شرکت نیز از موارد اتهامی مبرا شناخته شدند.

رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم، عدم حضور مدیر فنی در زمان صدور صورت وضعیت، صدور بارنامه و صورت وضعیت صوری را از مهم ترین تخلفات عنوان و بیان کرد: عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، عدم پرداخت کرایه کامل راننده، سوءاستفاده از کدپستی و شناسه ملی غیرمرتبط و عدم صدور بلیط به منظور دورزدن شیوه نامه های بهداشتی از دیگر تخلفات در بخش حمل ونقل جاده ای است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران فنی موظف به کنترل وضعیت فنی خودرو از جمله تجهیزات ایمنی مانند آج لاستیک ها، کپسول اطفای حریق، چکش ایمنی، سلامت چراغ ها و کمربند ایمنی بوده و درصورت مشاهده هر نوع تخلف می توانند نسبت به عدم صدور وضعیت اقدام نمایند.

وی روند صدور احکام موضوعه درخصوص تخلفات صورت گرفته توسط شرکت های حمل ونقل جاده ای را درقالب پروسه ای مشخص دانست و افزود: در مرتبه نخست متناسب با میزان تخلف نسبت به تذکر کتبی اکتفا و در مرحله بعد به جریمه نقدی محکوم و از دفعه سوم به بعد حکم به تعطیلی شرکت از یک ماه تا یکسال داده می شود.

اعتمادی اعضای کمیسیون ماده ۱۲ را شامل مدیرکل( رییس کمیسیون )، رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان (دبیر کمیسیون) و نماینده صنف دانست و خاطرنشان کرد: در استان قم بیش از ۸۰ شرکت حمل ونقل جاده ای کالا و مسافر مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم اداره کل راهداری و حمل شرکت حمل ونقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۵ میلیارد ریالی صافکار متخلف اردبیلی

علی رحیمی آذر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پرونده تقلب در ارائه خدمات صافکاری نقاشی خودرو به میزان ۵۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل رسیدگی شد.

وی خاطرنشان کرد: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال خسارت در حق شاکی خصوصی متهم را به پرداخت ۵ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

رحیمی آذر گفت: بازرسان سازمان صمت اردبیل، گزارش تخلف را با شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از یک واحد صافکاری و نقاشی خودرو کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی اردبیل ارسال کردند.

کد خبر 6093205

دیگر خبرها

  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه
  • قاچاقچی کود شیمیایی ۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی صافکار متخلف اردبیلی
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد