Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@02:45:35 GMT

جواد فروغی! به تو افتخار می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۰۳۶۹

جواد فروغی! به تو افتخار می‌کنیم

تیرانداری ۱۰ متر تپانچه بادی. تیراندازی ۱۰ متر تپانچه بادی. تیراندازی ...

به گزارش "ورزش سه"، نمی دانم برای موفقیت در این رشته ورزشی که حتی برای نوشتن اسمش باید مدام به اخبار مراجعه کنم تا اشتباه ننویسمش چه کارهایی می بایست انجام داد، چگونه تمرین می کنند، اصلا قوانین و ملزوماتش چیست اما می توانم از حس و حالم که قطعا برای خیلی از مردم سرزمینمان مشترک است برایت بنویسم:


از صبح اینترنت مدام دچار اختلال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقول همکارم شاید طبیعی هم باشد. پس از سه روز تعطیلی، اول هفته، اولین روز کاری مردادماه ۱۴۰۰ و احتمالا حجم بالای مصرف ... ما همیشه بهانه ای برای ضعف هایمان داریم.


آنقدر حرف های مهمتری برای گفتن و شنیدن وجود دارد که کمتر کسی از بزرگترین رویداد ورزشی جهان صحبت می کند. هنوز کشتی گیران و وزنه برداران و شانس های مدال، تنور را برایمان داغ نکرده اند که خیلی پیگیری و کنجکاوی بخرج دهیم.


ناگهان اما کاملا اتفاقی چشمم به خبر عجیب و غیرقابل باوری می افتد: جواد فروغی نخستین مدال کاروان المپیک ایران را کسب کرد. مدال طلا!


باور نمی کنم. به صفحات دیگر مراجعه می کنم. حتی پیج اشخاص شناخته شده و قابل اعتماد. مو به تنم سیخ می شود... چطور چنین چیزی ممکن است؟!


استوری علی دایی اسطوره ای را می بینم: تبریک به مردم ایران. بغض می کنم. مردم ایران چه جوانان نازنین و غیوری در خاکش دارد. درین بحبوحه ی درد و رنج های گوناگون، بازهم یکی هرچقدر گمنام پیدا می شود تا با توانایی هایش اینچنین شگفت زده ات کند و از سرزمین آفتاب تابان با رنگ زرین مدالش نور به همه نامیدی ها بپاشد.


آقای جواد فروغی، قول بده به دل نگیری. خیلی ببخشید اما من که با طلای بی نظیرت اینگونه به وجد آمده و خودم را در شادی ات شریک کرده ام، حتی تابحال اسمت به گوشم نخورده بود! بگذار اعتراف کنم؛ چشمم به نفرات اعزامی به توکیو که می افتاد بازهم زحمت خواندن برخی اسامی را به خودم نمی دادم.


حالا با شرمساری دست ها را به علامت تسلیم بالا می برم. نه اینکه چون تو قهرمان تیراندازی المپیک شدی، نه. چون هیچکس حق ندارد دیگری را نادیده بگیرد. شرمنده که هیچ شانسی برایت قائل نبودم. تو اما احتمالا با موجی ازین ناملایمات جنگیدی، تلاش کردی و حالا به تنهایی، با سربلندی آن بالایی. روی سکوی قهرمانی المپیک توکیو!


پسر اصلا هیچ می دانی چه شاهکاری کرده ای؟ ببخشید یک لحظه... باید بروم سن و سالت را در بیاورم...!


... قهرمان جواد فروغی! (حالا بهتر شد.) بی دلیل نیست تیراندازی ات انقدر محشر بوده غیور مرد! اهل دهلران، متولد اواخر دهه ۵۰ در مرکز جنگ و دفاع. چقدر به دانستن این ها نیاز داشتم، شناختن جای جای ایران... ثروت که فقط نفت و گاز نیست. سر بر آوردن قهرمانی چون تو، بدون حاشیه، احتمالا با کمترین بودجه ممکن، بی شلوغ کاری و با همت فردی گوهری است بی نهایت باارزش که می شود تا سال ها رویش سرمایه گذاری کرد. اگر هم اهل این برنامه ریزی ها نباشیم، لااقل مدت ها بابت این افتخار آفرینی بی نهایت بزرگ، مدام از تو قدردانی کرد و قربان صدقه ات رفت و همایش و تجلیل برگزار کرد و ...


جواد آقای فروغی! تو از همین لحظه در دل هزاران دختر و پسر هموطنت بذر امید کاشتی. چشممان را باز کردی. ورزش که فقط فوتبال نیست. اگر قهرمان المپیک، دارنده ی مدال طلا و افتخار آفرین ابدی این سرزمین هستی بی دلیل نیست.
تو شاهکار کردی فروغی جان. بی آنکه کسی را بدون رقابت حذف کنی، توانستی به آنچه استحقاقش را داشتی برسی. یک ایران به تو افتخار می کند. قهرمان تیرانداری ۱۰ متر تپانچه بادی المپیک توکیو. سر تا پایت را باید طلا گرفت.

مهدی بشکنی

تیراندازی (اسلحه) المپیک 2020 توکیو جواد فروغی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیراندازی اسلحه المپیک 2020 توکیو جواد فروغی جواد فروغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران

حسن یزدانی روی تشک کشتی برگشت و روی تشک با یک حریف تمرینی سرشاخ شد. این اولین مرحله یقین ما برای بازگشت حسن دلاور به کشتی و حضور در المپیک 2024 است.

به گزارش طرفداری، حسن یزدانی بدون مصدومیت می تواند نفر اول ایران در مسابقات المپیک پاریس در وزن 86 کیلو باشد و البته حضور او علی رغم حضور مدعیانی مثل آرون بروکس، عظمت دولت بیکوف و نایفونوف، می تواند منجر به کسب یک مدال دیگر برای او و ورزش ایران باشد.

حسن یزدانی می تواند رکورد بی نظیر 10 سال حضور در سطح اول کشتی ایران و کسب 10 مدال المپیک و جهانی را به عنوان رکوردی تاریخی در گینس ثبت کند. در ایران هیچ ورزشکاری این میزان تداوم را در بالاترین سطح نداشته است و در کشتی جهان هم وقوع چنین پدیده ای کم سابقه بوده است و تنها مردانی مثل آلکساندر کارلین و الکساندر مدوید توانسته اند در مدت زمان حداقل 10 سال متوالی در میادین مختلف مدال بگیرند و بین سالهای کسب مدالشان هم فاصله نبوده باشد.

یزدانی در مسابقات جهانی و المپیک در 9 سال گذشته 4 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز دریافت کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران
  • تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد
  • رسمی؛ حسن یزدانی بدون مسابقه به المپیک پاریس می رود
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد