Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه اهر با اشاره به این‌که دامداران روستایی و عشایری باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرند، اظهار کرد: متاسفانه امسال به دلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی در بیشتر مناطق کشور و خصوصا شهرستان اهر شاهد مشکلات زیادی در بین جامعه عشایری و روستایی هستیم که نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان از این قشر جامعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: به دلیل کمبود منابع آبی و خصوصا مشکل در تهیه خوراک دام روستاییان و عشایر متاسفانه دام‌ها و خصوصا دام‌های مولد را که حاصل چند سال دسترنج آنهاست بعضا با کمترین قیمت به فروش می‌رسانند که این خطری جدی برای منطقه و حتی کشور است و باید مسئولان به طور جدی برای حل این مشکلات وارد عمل شوند و از عشایر و روستاییان حمایت نمایند.

امام جمعه اهر از دیگر مسائل جامعه را مصرف صحیح منابع آبی و حامل‌های انرژی برشمرد و افزود: در کنار حل دغدغه‌ها و مشکلات مردم در خصوص حامل‌های انرژی توسط مسئولان، باید مردم نیز در مصرف درست آب، برق، گاز کاملا دقت داشته باشند تا خدای نکرده دچار مشکل نشوند.

او گفت: خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران امروز شاهد بهره مندی بیشتر مناطق روستایی و عشایری از نعمت گاز، برق، آب شرب  هستیم و امیدواریم در ادامه نیز با حمایت‌های همه جانبه مسئولان بزودی در شهرستان اهر شاهد بهره مندی کلیه مناطق روستایی و عشایری این شهرستان از نعمت آب شرب و حامل‌های انرژی باشیم تا تمام مردم در آسایش و به دور از هر گونه دغدغه زندگی کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جامعه روستایی و عشایری کمبود منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

محمد حسین جعفری افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی گفت: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، افزود: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی