Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت اجرای بخشنامه رئیس قوه قضاییه مبنی بر تعیین حد نصاب برای ثبت طلاق در دفترخانه‌ها گفت:در مراحل اجرایی این قانون مشکلاتی جزئی وجود داشت که در حال برطرف شدن است.

مظفری درباره کارآمدی این قانون  اظهار کرد: قانون مذکور ۹۰ درصد از آسیب‌ها در این حوزه را برطرف کرد، اما مشکلی که به سبب خود این قانون به وجود آمد این است که در شهر‌های بزرگ برخی از دفاتر ثبت طلاق  مبلغی را مازاد بر تعرفه  از مراجعه کننده ها به بهانه پر شدن سقف ثبت طلاق دریافت می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق ادامه داد: برخی از دفترخانه‌ها به مراجعه کننده می گفتند که سهمیه ما برای ثبت طلاق محدود است و اگر طلاق شما را ثبت کنیم سهمیه تمام می‌شود و با این بهانه برای ثبت طلاق مراجعه کننده، اقدام به دریافت مبلغی بیش از تعرفه می‌کردند.

مظفری با بیان اینکه این مشکل در حال برطرف شدن است، گفت: سال ۹۹ برای برخورد با این متخلفان، قانونی تصویب شد و بازرسی سازمان ثبت نیز به شدت با متخلفان برخورد کرد و این نظارت ها ادامه دارد.

رئیس کانون سردفترداران ازدواج و طلاق تصریح کرد: مجازات در نظر گرفته شده برای دفترخانه های متخلف برای بار اول انفصال از خدمت به مدت ۶ ماه و برای بار دوم انفصال دائم از خدمت خواهد بود.

مظفری گفت: تعیین حدنصاب ثبت طلاق و ازدواج دفاتر همچنان مطابق همان فرمول گذشته انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

خانواده کانون محبت و تعامل یا میدان جنگ!/ دیدگاه قانونگذار درباره ریاست خانواده چیست؟

گفتنی است؛ یکی از مشکلاتی که دفتر خانه‌ها با آن مواجه بودند توزیع نا عادلانه درآمد در پی عواملی مانند تعداد ثبت طلاق و ازدواج بود و این اختلاف در تعداد ثبت طلاق و ازدواج به جایی رسیده بود که حتی شاهد تفاوت هزار برابری آمار دفترخانه‌ها نسبت به هم بودیم.

در هر شهر تعداد طلاق‌های ثبت شده در سال نباید از میانگین طلاق‌های ثبت شده در سال گذشته به نسبت تعداد دفاتر ثبت طلاق ضرب در ۲۰ درصد بیشتر شود، به عنوان مثال هر دفتر ثبت طلاق در تهران مجاز است در سال فقط ۱۹۰ مورد طلاق را ثبت کند، در صورتی که برخی از دفاتر متخلف حدود ۴ هزار طلاق در سال ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طلاق و ازدواج قوه قضاییه دفترخانه ها ثبت طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: با صدور مجوزهای جدید تاسیس، تعداد داروخانه‌ها در شهرستان خوی به بیش از دو برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی از انبار دارویی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

حسین حبیب‌زاده در این بازدید اظهار کرد: طی دو سال گذشته به ۳۰ داروخانه جدید مجوز تأسیس صادر شده است.

وی افزود: با صدور مجوزهای جدید شمار داروخانه‌های این شهرستان از ۲۸ به ۵۸ داروخانه رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی گفت: با افزایش دو برابری تعداد داروخانه‌های خوی روند توزیع و تأمین دارو در شهرستان به استانداردها و شاخص‌های لازم نزدیک شد.

حبیب‌زاده ادامه داد: در این مدت همچنین با راه‌اندازی یک داروخانه شبانه‌روزی جدید تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی شهرستان نیز به ۹ داروخانه رسیده است.

کد خبر 748035

دیگر خبرها

  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • مظفری راهی مرحله نهایی مسابقات شد