Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@15:16:49 GMT

شمار قربانیان کرونا در روسیه از ۱۵۳ هزار نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۰۸۹۲

شمار قربانیان کرونا در روسیه از ۱۵۳ هزار نفر گذشت

در شرایطی که تعداد کل مبتلایان به کووید-۱۹ در روسیه به ۶ میلیون و ۱۰۲ هزار نفر رسیده، با مرگ حدود ۸۰۰ بیمار دیگر، تعداد کل تلفات این عفونت از ۱۵۳ هزار فراتر رفته و ۴۷۷ هزار بیمار همچنان تحت درمان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (شنبه) گزارش داد که تعداد موارد تأیید شده ازعفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 23 هزار و 947 مورد افزایش یافت و بدین ترتیب، تعداد کل افراد مبتلا به این عفونت در روسیه در مجموع به 6 میلیون و 102 هزار و 469 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین موارد ابتلای جدید به کووید-19 به ترتیب، 3 هزار و 376 مورد در شهر مسکو، دو هزار و 96 مورد در منطقه مسکو و یک هزار و 937 مورد هم در شهر سن‌پترزبورگ شناسایی شده است. در حال حاضر تعداد بیماران فعال کرونایی در سراسر روسیه به 477 هزار و 418 نفر رسیده است.

این ستاد یادآور شد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته  799 مورد افزایش یافت تا تعداد قربانیان این عفونت به 153 هزار و 95  نفر برسد.  بیشترین موارد مرگ ناشی از کووید-19 طی روز گذشته، 105 مورد در شهر مسکو و 73 مورد در شهر سن‌پترزبورگ ثبت شد.

علاوه بر این، تعداد شهروندان روس معالجه شده از این عفونت طی روز گذشته 21  هزار و 952 نفر افزایش یافته و بطور کلی به 5 میلیون و 471 هزار و 956 نفر رسیده است.

میزان بهبودی بیماران به سطح 89.7 درصد کل افراد مبتلا افزایش یافته است.  بیشترین موارد درمان مبتلایان به کرونا به ترتیب در شهر مسکو - 6 هزار و 575 نفر، دو هزار و 87 بیمار در منطقه مسکو و یک هزار و 931 بیمار هم در شهر سن‌پترزبورگ ثبت گردید.

روند واکسیناسیون شهروندان در روسیه دو برابر سرعت یافته است

"آنا پاپووا" رئیس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه در نشست شورای هماهنگی اقدامات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که بطور کلی میزان گسترش این عفونت در روسیه رو به کاهش است. به گفته وی، البته در 57 منطقه کشور رشد موارد بیماری همچنان مشاهده می‌شود، در 18 منطقه وضعیت ثبات یافته و در 10 منطقه نیز روند شیوع کرونا کند شده است.

"میخائیل میشوستین" نخست وزیر روسیه نیز در این نشست یادآور شد که اخیراً آهنگ واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در این کشور تقریباً به دو برابر افزایش یافته است. وی با اشاره به اینکه روند شیوع بیماری در روسیه همچنان نگران کننده است، تأکید کرد که افزایش میزان واکسیناسیون امنیت جان شهروندان را تضمین خواهد کرد. به گفته میشوستین، البته همه مناطق توصیه‌های پزشکان ارشد در خصوص اقدامات لازم برای ممانعت از گسترش آلودگی را رعایت نمی‌کنند.

شمار قربانیان کرونا در روسیه از 150 هزار نفر هم فراتر رفتثبت دوباره بیشترین تعداد مرگ بیماران کرونایی در روسیهثبت رکورد جدید موارد مرگ روزانه مبتلایان به کرونا در روسیه

انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار روسیه ویروس کرونا اخبار روسیه کرونا در روسیه ویروس کرونا نفر رسیده روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، دشمن صهیونیستی پنج مورد جنایت علیه ساکنان این منطقه انجام داد که بر اثر آن ۳۳ نفر شهید و ۵۷ نفر نیز مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین افزود: در نتیجه حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه، از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۴ هزار و ۵۶۸ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۷۶۵ نفر نیز مجروح شدند.

گفتنی است؛ پس از گذشت ۲۰۸ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۸ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که وزارت اوقاف و امور دینی در نوار غزه امروز گوشه دیگری از جنایات ارتش رژیم اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی در این منطقه را تشریح کرد و از جنایت مثله کردن پیکر شهدا و دفن آنها در میان زباله ها خبر داد.

وزارت اوقاف و امور دینی در نوار غزه با صدور بیانیه ای، مثله کردن اجساد شهدا و هتک حرمت اموات را جنایت شرعی، انسانی و اخلاقی دانست و افزود: از زمان آغاز جنگ تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، رژیم اشغالگر صهیونیستی تمام مقدسات را زیر پا گذاشته و جنایاتی را مرتکب شده که تاریخ شاهد آن نبوده است. با کمال تاسف این جنایات با پوشش جهانی، حمایت آشکار آمریکا و سکوت شرم آور همه سازمان های بین المللی که فلسفه وجودی خود را از دست داده اند، همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است