Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@03:06:21 GMT

◄ همه آنچه بر باند ۲۹ چپ مهرآباد گذشت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۰۹۴۷

تین نیوز بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد یکی از پروژه های مهم بخش هوانوردی کشور است. به گزارش تین نیوز، در مورد اهمیت این پروژه اظهار نظرهای مختلفی از سوی مدیران مختلف شرکت فرودگاه ها صورت گرفته است.

در یکی از این موارد، ۳۱  فروردین امسال بود که وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه مهرآباد، تأکید کرد: اجرای بهسازی باند 29 چپ این فرودگاه مهمترین صنعت فرودگاهی کشور در سال 1400 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بهسازی باند 29 چپ به عنوان یک ضرورت اساسی و بزرگ‌ترین پروژه فرودگاهی کشور تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر فعالیت‌های سایر فرودگاه‌ها و نیز شبکه پروازی کشور خواهد داشت که بر ضرورت رعایت برنامه زمانی پروژه می افزاید.

همچنین مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران 20 فروردین امسال گفت: بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد به زودی آغاز می‌شود.  سیاوش امیرمکری، در نشست دیدار مدیران شرکت‌های هواپیمایی با وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به عملکرد سال ۹۹ شرکت فرودگاه‌ها در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فرودگاهی با اشاره به پروژه‌های عمرانی این شرکت در سال جدید گفت: در سال ۱۴۰۰ پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد اجرا می شود که یکی از پروژه‌های مهم برای ایمنی پروازهاست. هماهنگی‌های لازم انجام شده و خوشبختانه با یک برنامه‌ریزی دقیق از اوایل اردیبهشت ماه این پروژه آغاز خواهد شد. وی افزود: امیدواریم با همراهی و همکاری شرکت‌های هواپیمایی و با وجود محدودیت‌هایی که در عملیات فرودگاه مهراباد ایجاد می‌شود، بتوانیم این پروژه مهم را به نتیجه برسانیم.    مدتی بعد یک عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از تجهیز کارگاه پروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد بازدید و از این پروژه به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های فرودگاهی ایران در سال 1400 نام برد. حسین اسفندیاری روز یکشنبه 22 فروردین امسال در جریان بازدید از تجهیز کارگاه پیمانکار باند 29 چپ مهرآباد که همراه با مصطفی صفایی(معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها) و ابراهیم مرادی(عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد) صورت گرفت، گفت: پروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و یکی از مهمترین پروژه‌های فرودگاهی ایران در سال 1400 به شمار می‌آید. وی افزود: این پروژه باید با سرعت، دقت و رعایت تمامی استانداردهای لازم پیش برود چراکه در فرودگاه پرترافیک مهرآباد زمان و رعایت استاندارد به عنوان یک رکن اساسی و حیاتی است. عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این‌که کار کردن در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، ویژگی خاص خودش را دارد و پروژه بهسازی باند 29 چپ این فرودگاه نیز یک پروژه خاص است، ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی نیز اخیرا در جلسه دیدار نوروزی خود با مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی همکاری در طول انجام این پروژه را مورد توجه و بر اهمیت این پروژه و ضرورت به ثمر رساندن دقیق آن تاکید کردند. در ادمه راهبر فرودگاه مهرآباد با اشاره به آغاز پروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از اواخر اردیبهشت امسال، گفت: در مدت زمان بهسازی باند 29 چپ، همه پروازها به باند 29 راست منتقل می‌شود.

 ابراهیم مرادی 15 اردیبهشت ماه امسال اظهار داشت: با توجه به فراهم شدن زمینه‌های لازم برای آغاز پروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور، این فرودگاه عملا در آستانه اجرای مهمترین پروژه صنعت فرودگاهی ایران در سال 1400 قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برطرف سازی مشکلات سازه ای باند فعلی و افزایش ضریب ایمنی پروازها و استانداردسازی سطوح پروازی، از جمله اهدافی است که با اجرای پروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد مد نظر قرار دارد.

راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد درباره مشخصات فنی باند 29 چپ مهرآباد اظهار کرد: طول این پروژه با احتساب نواحی حدود 4500 متر و طول موثر پروازی آن 4100 متر با عرض 80 است.

مرادی افزود: این بهسازی شامل انجام سه لایه آسفالت، بلاک‌بیس و بیندر روی این سطوح پروازی به طول 4 کیلومتر و ضخامت 20 سانتی‌متر و همچنین زهکشی و ساماندهی آب های سطحی و استریپ سازی  این باند می‌شود و مقرر است طبق برنامه زمان بندی انجام شود.

وی گفت: این پروژه از اواخر اردیبهشت امسال آغاز و نیاز مبرمی به زمینه‌سازی زیر ساخت‌ها، از جمله نصب و راه‌اندازی سامانه ILS تقرب پرواز باند 29 راست و همچنین رفع عدم تطابق‌های باند 29 راست دارد، زیرا در زمان بهسازی باند 29 چپ، همه پروازها روی این باند انجام خواهد شد.

راهبر فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: همه بخش های عملیات هوانوردی، عملیات فرودگاهی و فنی مهندسی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در تلاش هستند تا با همکاری شرکت‌های هواپیمایی و دیگر بهره‌برداران فرودگاه مهرآباد، هم تعداد پروازهای منتقل‌ شده به ساعت 24 تا 5 بامداد به حداقل برسد و هم پروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان به سرانجام برسد و مسافران به سلامت به مقاصد پروازی خود برسند.

راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد، درباره الزام بهسازی باند 29 چپ این فرودگاه توضیح داد: شرایط زیرساخت و روکش باند 29 چپ مهرآباد و مستهلک شدن آن طی سالیان متمادی و بهره برداری مستمر از این باند موجب شده است تا بهسازی این باند یکی از ضروریات و الزامات اجرایی در فرودگاه مهرآباد تلقی شود.

وی افزود: این پروژه بهسازی محدودیت‌ها و ملاحظات عملیاتی در خلال پروژه را به همراه خواهد داشت و یاری همه واحدها و نیز بهره‌برداران را می‌طلبد؛ ضرورت اجرای آن و رعایت برنامه زمانی اجرایی بر اهمیت این پروژه می‌افزاید.

مرادی اظهار کرد: به منظور برنامه ریزی و مدیریت بهینه انجام این پروژه، اعضای کارگروه اجرایی پروژه باند 29 چپ به منظور تسریع در رسیدگی به امور پروژه منصوب شدند.

31 فروردین امسال بود که وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه مهرآباد، تأکید کرد: اجرای بهسازی باند 29 چپ این فرودگاه مهمترین صنعت فرودگاهی کشور در سال 1400 است. 

بهسازی باند 29 چپ به عنوان یک ضرورت اساسی و بزرگ‌ترین پروژه فرودگاهی کشور تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر فعالیت‌های سایر فرودگاه‌ها و نیز شبکه پروازی کشور خواهد داشت که بر ضرورت رعایت برنامه زمانی پروژه می افزاید.

  آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بخش هوانوردی تین وزیر راه و شهرسازی مشکلات مد سامانه ILS مسافران بهسازی باند فرودگاه مهرآباد بهسازی باند ۲۹ فرودگاه مهرآباد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران فرودگاه مهرآباد فرودگاهی کشور فروردین امسال برنامه زمان عنوان یک چپ مهرآباد باند ۲۹ چپ سال 1400 وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد | روبات هوش مصنوعی به چه چیزی مجهز شد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورج، این ویژگی حافظه در زمان معرفی این چت‌بات، فقط برای بخش کوچکی از کاربران در دسترس بود، اما اکنون برای مشترکان ChatGPT Plus در خارج از اروپا یا کره در دسترس است. حافظه ChatGPT به ۲ روش کار می‌کند تا پاسخ‌های روبات چت را شخصی‌تر کند.

اولی این است که به شما اجازه می‌دهد به ChatGPT بگویید جزئیات خاصی را به‌خاطر بسپارد و دومی با یادگیری از مکالمات مشابه الگوریتم‌های دیگر در برنامه‌ها است. حافظه ChatGPT این چت‌بات را به دستیار هوش مصنوعی بهتری تبدیل می‌کند. از آنجایی که این حافظه ممکن است مشکلات امنیتی ایجاد کند و کاربران از این نظر نگران شده‌اند، شرکت OpenAI مدعی شده است کاربران همیشه بر آنچه ChatGPT نگه می‌دارد، کنترل خواهند داشت.

شرکت OpenAI در یک پست وبلاگ نوشت: در تغییری نسبت به آزمایش قبلی، اکنون ChatGPT به کاربران می گوید چه زمانی حافظه ها به روز می شوند. کاربران می توانند آنچه را که ChatGPT به خاطر می آورد، با بررسی آنچه که روبات چت از مکالمات گرفته است و حتی با ایجاد فراموش کردن جزئیات ناخواسته ChatGPT مدیریت کنند. این چت بات همیشه می تواند جزئیات را در طول مکالمات فعال به یاد بیاورد.

برای مثال، اگر از روبات چت بخواهید یک ایمیل را پیش‌نویس کند، می‌توانید فورا آن را با عبارت «حرفه‌ای‌تر کنید» دنبال کنید و به یاد می‌آورد که در مورد ایمیل صحبت می‌کردید. اما اگر به اندازه کافی صبر کنید یا مکالمه جدیدی را شروع کنید، همه چیز از پنجره خارج می شود.

بیشتر بخوانید:

پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند

شرکت OpenAI نگفت که چرا حافظه در اروپا یا کره در دسترس نخواهد بود. این شرکت می گوید که حافظه برای مشترکین ChatGPT Enterprise و Teams و همچنین GPT های سفارشی در فروشگاه GPT عرضه می شود، اما زمان آن را مشخص نکرده است.

کد خبر 848492 برچسب‌ها خبر مهم هوش‌ مصنوعی تکنولوژی (فناوری) ربات - روبات حافظه

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری در استان بوشهر تخصیص یافت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد | روبات هوش مصنوعی به چه چیزی مجهز شد؟
  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود