Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر استاندارد WiFi 5 یا همان 802.11ac به عنوان رایج‌ترین استاندارد وای‌فای شناخته می‌شود و توسط اکثر محصولات الکترونیکی، از مودم‌ها و روترها گرفته تا گوشی‌ های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها، پشتیبانی می‌شود.

اما جالب است بدانید که این استاندارد در سال 2013 تأییدیه دریافت کرد و در سال 2014 به مودم‌ها و شبکه‌های بی‌سیم راه یافت؛ در نتیجه وای فای 5 فناوری رایج و در عین حال قدیمی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از آن، فناوری وای‌فای 6 یا همان 802.11ax در سال 2018 تأیید شد. از ویژگی‌های مهم فناوری وای‌ فای 6 می‌توان به بیشینه سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه، مصرف انرژی کمتر، امنیت بیشتر و اختلال کمتر در محیط‌های شلوغ اشاره کرد.

اگرچه عملاً به تازگی به عصر وای‌ فای 6 وارد شده‌ایم، اما هواوی یک گام فراتر رفته و با معرفی فناوری Wi-Fi 6 Plus سرعت را به حداکثر رسانده است.

برای مثال گوشی‌ های هوشمند مجهز به وای فای 6 هواوی و روترهایی نظیر مدل AX3 این کمپانی، بیشترین سازگاری در ارتباطات را داشته و به همین دلیل بهینه‌ترین سرعت و انرژی مصرفی را ارائه می‌دهند.



در ادامه به دیگر ویژگی‌های فناوری وای‌فای 6 موجود در مودم‌ها و روترهای جدید هواوی اشاره می‌کنیم.

سیگنال قدرتمند‌تر

گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری WiFi 6 می‌توانند سیگنال‌هایی با 6 دسی‌بل توان بیشتر را به مودم یا روتر ارسال کنند.

همچنین سیگنال‌های مودم نیز قدرتمندتر بوده و به راحتی می‌تواند از اجسام سخت مانند دیوارها و پله‌ها عبور کند؛ پس کاربر هیچ‌گاه نگران آنتن‌دهی ضعیف وای‌فای در خانه یا دفتر کار نخواهد بود.

سرعتی فراتر از حد انتظار

به لطف مدولاسیون 1024-QAM و 160 مگاهرتز پهنای باند فرکانسی، مودم‌های وای‌فای 6 هواوی می‌توانند به سرعت نامی 3000 مگابیت بر ثانیه دست یابند.

با این سرعت‌ها، دیگر مفاهیمی مانند لگ و بافرینگ به تاریخ می‌پیوندند و گیمینگ و تماشای آنلاین فیلم به تجربه‌ای بی‌وقفه تبدیل می‌شود.

تعداد اتصالات بیشتر

برخلاف روترهای قدیمی، کاربران متعددی می‌توانند بدون اینکه کیفیت اتصال تحت تاثیر قرار گیرد، به مودم‌ها و روترهای جدید هواوی متصل شوند.

برای مثال پردازنده‌ موجود در مودم Huawei AX3 می‌تواند تا 128 دستگاه را پشتیبانی کند؛ پس در حضور شلوغی و کاربران متعدد نیز عملکرد مودم و روتر تغییری نمی‌کند.

افزایش امنیت شبکه

اکثر مودم‌های مجهز به فناوری WiFi 6 از سیستم امنیتی بهتری نیز برخوردارند و برخی محصولات خاص در هر دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری محافظت شده‌اند.

برای مثال در پردازنده‌ اصلی مودم AX3 هواوی بخشی برای محافظت سخت افزاری و نرم افزاری از داده‌های کاربران تعبیه شده که دارای گواهی امنیتی CC EAL5 است و در نتیجه در محیط‌های شلوغ تجاری نیز امنیت اطلاعات کاربر را تضمین می‌کند.



در پایان باید گفت با توجه به تخصص هواوی در حوزه ارتباطات، مودم و روترهای این شرکت همواره جزء برترین‌ کالاهای سبد محصولات هواوی بوده‌اند.

خوشبختانه این محصولات در بازار کشورمان نیز موجود بوده و کاربران می‌توانند مودم‌های همراه، مودم‌های 4G ثابت و روترهای این شرکت را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش رسمی در بازار کشورمان خریداری کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هواوی مودم روتر مودم ها وای فای 6

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی، چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان که در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد با بیان اینکه علم یک معیار است و هر کس دارای علم بیشتر باشد، ارزش وی از دیگران بیشتر است، گفت: شهید مطهری شخصیتی متدین و دانشمند بود که آثار ارزشمند و فاخری را عرضه کرد و تا همیشه نام وی ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه ما مدیون علما و روحانیون هستیم، افزود: بیشترین اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند و بنا بر این نیست که دانشگاه یک جزیره‌ای جدا از جامعه باشد، لذا باید به دنبال حل مسائل باشیم.

حسینی، با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق را نباید دست کم بگیریم چراکه آغازی بر سایر تحولات جهانی شده است، افزود: علم و فناوری دانشمندان ما عامل موفقیت این عملیات بود و در این عملیات فقط ۲۰ درصد ظرفیت موشکی و پهپادی به کار گرفته شد.

وی گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود که مصداق آن اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های مطرح دنیا است که از مقاومت ملت ایران برخواسته است.

کد خبر 6094736

دیگر خبرها

  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • هری کین یک تنه بیشتر از مهاجمان تاتنهام گل زده است!
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است