Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی در جلسه مشترک با هیأت‌های مذهبی استان زنجان با اشاره به اینکه در مدت ۱۷ ماه از شیوع کرونا، مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، جاری و ساری شده است، اظهار کرد:  هر استانی این دستورالعمل‌ها را رعایت نکرده، میزان شیوع افزایش یافته و جان مردم را به خطر انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۴۷ تست کرونا گرفته، در حالی که این رقم در کشور ۱۴۴ تست به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است، اضافه کرد: زنجان برای پیشرو بودن در شناسایی مبتلایان به کرونا مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.

حقیقی درباره شیوع ویروس کرونا دلتا نیز گفت: شیوع ویروس جهش‌یافته دلتا یک نفر می‌تواند ۸۰ نفر را آلوده کند و آمارها نشان می‌دهد که مرگ و میر در استان زنجان اغلب در افراد بالای ۷۰ سال دیده شده است و در برخی مناطق افراد واجد شرایط کمتر از حد انتظار برای دریافت واکسن مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه کرونا هنوز درمان قطعی ندارد، اضافه کرد: در کشور آمار بهبودی مبتلایان به کرونا ۹۰ درصد و در زنجان بیش از ۹۷ درصد است.

استاندار زنجان با اشاره به فشار مضاعفی که به کادر درمان وارد است، گفت: اگر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به کمتر از ۹۰ برسد، فشار بیشتری به بخش بهداشت و درمان وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون رعایت پروتکل‌ها به کمتر از ۴۸ درصد رسیده است، تصریح کرد: از روز چهارشنبه تعداد بیماران سرپایی و از امروز تعداد بیماران بستری در استان به شکل معنادار افزایش یافته است و هر کجا تجمعی وجود دارد، حتما ابتلا هست و ابتلا به بیماری احتمال مرگ دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت بوده و مصوبات ستاد ملی کرونا مورد تایید ایشان است، گفت: مقید و اعتقاد کامل به برگزاری مراسم هیأت و عزادارای داریم اما مصوبات ستاد ملی کرونا نیز باید رعایت شود.

حقیقی گفت: اگر مراسم یوم‌العباس در سال گذشته برگزار می‌شد، فاجعه بزرگ ملی و استانی رخ می‌داد در حالی که هم از ایجاد فاجعه، جلوگیری شد و هم شعور حسینی مردم استان زنجان نشان داده و هم اقدام ماندگار و ارزشمندی انجام شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه طبق مصوبات ستاد ملی کرونا پروتکل‌های بهداشتی سال گذشته با توجه به رنگبندی شهرها در محرم و صفر امسال هم باید اجرا شود، تصریح کرد: باید توجه داشت که هر کجا تجمعی باشد، امکان ندارد که ابتلا وجود نداشته باشد و هر کجا که ابتلا باشد حتما فوتی هم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ایام محرم حذف شدنی نیست و باید دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم‌ها مورد توجه باشد تا آسیب کمتری متوجه استان بوده و ضعیت کرونایی بدتر نشود.

حقیقی از مداحان استان خواست تا در ایام محرم گروه‌های اعلامی را برای واکسیناسیون دعوت کنند، چرا که در حال حاضر امکانات استان زنجان به حدی است که می‌توان روزانه ۳۰ هزار نفر را واکسینه کرد.

۴ شهرستان زنجان قرمز است

 

در ادامه نیز معاون سیاسی استاندار زنجان گفت: در سال گذشته مراسم عزاداری ماه محرم با شرایط بیماری کرونایی برگزار شد و بسیاری از مردم لحظات سختی را پشت سرگذاشته‌اند.

خدابخش مرادی نافچی با بیان اینکه عزم جدی برای تامین و حفظ سلامت مردم وجود دارد، افزود: با وجود فعالیت‌های انجام شده در حال حاضر چهار شهرستان زنجان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد.

معاون سیاسی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: مداحان نقش موثر و بی‌بدیلی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال گذشته داشتند که امسال هم ضروری است این پروتکل‌ها به نحو مطلوبی اجرایی شود و محرم امسال هم طبق دستورالعمل ستاد کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

فعالیت ۷۰۰ هیأت مذهبی در زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به فعالیت ۷۰۰ هیأت فعال و شناسنامه‌دار در استان زنجان گفت: انتقال مراسم هیأت‌ها از فضای بسته به فضای باز هزینه‌های زیادی دارد و سیستم صوتی و فضاسازی خاص خود را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام سعید احمدی با اشاره به اینکه محرم سال گذشته ۹۹ درصد هیأت‌های مذهبی با وجود همه مشکلاتی که داشتند، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند و نمره قابل قبولی در مراسم عزاداری داشتند، اضافه کرد: امسال هم شیوه‌نامه‌های مراسم عزاداری همانند سال قبل است و پیگیر هستیم تا دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی پیشگیری و کنترل کروناویروس را در هفته‌های آتی جمع‌بندی و اطلاع رسانی کنیم.

وی با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی برای هیأت‌های مذهبی در محرم و صفر سال گذشته گفت: تعداد معدودی از هیأت‌ها که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی نبودند، شاید پروتکل‌ها را رعایت نکردند اما ۹۹ درصد هیأت‌ها نمره خوب و قابل قبول نسبت به محل، مدت زمان برگزاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کسب کردند.

رئیس کانون مداحان استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در بین مداحان استان زنجان در ایام کرونا توزیع و در چند مرحله کارت هدیه ناچیز به مداحان استان اهدا شد.

نور بهمنی ادامه داد: مداحان در ایام کرونا بسیار آسیب دیده‌اند و حتی گاهی برای اجاره خانه و تامین مسکن دچار مشکل هستند که هنوز این مشکلات حل نشده است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان مقام معظم رهبری مرگ و میر سازمان بهداشت جهانی استاندار زنجان فتح الله حقیقی محرم تعطیل نیست پروتکل های بهداشتی استاندار زنجان مصوبات ستاد ملی رعایت پروتکل ها مداحان استان استان زنجان سال گذشته امسال هم هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر

با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

 به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد