Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:06:23 GMT

عزم جدی برای تامین حفظ سلامت مردم وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۲۰۵۵

عزم جدی برای تامین حفظ سلامت مردم وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی‌نافچی ظهر شنبه در دیدار با اعضای کانون مداحان استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان زنجان، مردم دوران سختی را پشت سر می‌گذارند، گفت: چنین شرایطی در برگزاری مراسم مختلف از جمله عزاداری ماه محرم تاثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که عزم جدی برای تامین حفظ سلامت مردم در استان وجود دارد، افزود: علی‌رغم اینکه تا به امروز تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام شده است اما امروز در استان شاهد قرمز شدن وضعیت چهار شهرستان استان زنجان هستیم.

مرادی نافچی با یادآوری اینکه امسال نیز باید از ظرفیت مداحان در برقراری پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری ماه محرم استفاده کرد، ادامه داد: آنچه که مسلم است، آن است که امسال نیز باید در مراسم عزاداری ماه محرم باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه از فعالیت ۱۵۰۰ مداح در قالب ۷۰۰ هیئت مذهبی در استان خبر داد و اظهار کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته برای مداحان استان، بحث بیمه تامین اجتماعی این قشر است که تا به امروز ۱۸۵ مداح از این امتیاز برخوردار بوده و این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سعید احمدی با یادآوری اینکه مداحال جزو اقشاری از جامعه هستند که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و شیوع کرونا نیز این مشکلات را دوچندان کرده است، تصریح کرد: از اقداماتی که امروز برای مداحان انجام شده، بحث سطح‌بندی مداحان استان است و این موضوع با توجه به جایگاهی که زنجان در این حوزه دارد، با جدیت دنبال می‌شود.

همچنین علی‌اکبر نوربهمنی، رئیس کانون مداحان استان زنجان در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه مشکلات مداحان استان از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از گذشته شده است، خاطرنشان کرد: وجود و تداوم این مشکلات باعث شده است تا نسبت به توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی به مداحان استان اقدام شود.

کد خبر 5264587

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید احمدی ماه محرم ماه محرم و صفر ویروس کرونا عید سعید قربان کرمانشاه بوشهر آمار کرونا دعای عرفه نماز عید قربان عکس استانها واکسن کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران مداحان استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند

مدیرکل محیط زیست استان کرمان، گفت: مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات آلودگی محیط زیست را برطرف می‌کند و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود. - اخبار استانها -

مجتبی نیک‌طبع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه امسال شاهد بارندگی‌های خوبی در سطح استان کرمان بودیم، اظهار داشت: اگر روند قبل ادامه داشت، امسال مشکلات و معضلات عدیده‌ای را در سطح استان در حوزه‌های مختلفی از جمله وقوع ریزگرد، تامین منابع غذایی، تامین آب حیات وحش و آب جوامع انسانی داشتیم و این بارندگی‌ها تا اندازه‌ای شرایط استان را بهبود بخشیده است.

وی با بیان اینکه 22 آوریل هر سال مصادف با سوم اردیبهشت به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است، گفت: در کشور ما به این مناسبت از سوم تا نهم اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه محیط زیست به نوعی همه ابعاد زندگی بشر را در برمی‌گیرد، ادامه داد: محیط زیست چهار مولفه اصلی آب، خاک، هوا و تنوع زیستی را شامل می‌شود که هر چهار مولفه آن به طور مستقیم بر هم اثر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه تخریب هر کدام از این مولفه‌ها باعث تخریب و ایجاد نواقصی در دیگر اجزای اکوسیستم می‌شود، افزود: در میان این چهار مولفه خاک به عنوان مادر رشد و نمو در سیاره زمین است و مباحث زیادی در این زمینه وجود دارد.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه آمارها نشان از آن دارد که در دو دهه اخیر و حتی دهه‌های قبل کارکردهای خوبی در حوزه محیط زیست نداشتیم، بیان کرد: بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری نه تنها در کشور ما که در دنیا منقرض شده است.

وی با بیان اینکه اکوسیستم‌های آبی و خاکی به شدت تخریب شده است، افزود: این اتفاقات و مسائل سلامت روحی و جسمی جوامع بشری را تحت تاثیر قرار داده و امروز زمین به عنوان مادر حیات دستخوش تغییرات زیادی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مولفه‌هایی که امروزه این تخریب را رقم می‌زند، فعالیت‌های معدنی، صنعتی و انسانی است، ادامه داد: در حوزه انسانی این تخریب‌ها شامل مواردی چون فرسایش‌ها در حوزه کشاورزی و تغییر کاربری‌ها است.

وی با بیان اینکه پسماند‌ها یکی از مهمترین چیزهایی هستند که جوامع بشری را تحت تاثیر قرار داده‌اند، گفت: اگر به موضوع پسماندها توجه جدی نکنیم با توجه به شدت و رشد جمعیتی که در دنیا داریم در دهه‌های بعد با مشکلات اساسی مواجه می‌شویم.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه روزانه بین 56 تا 57 هزار تن زباله در کشور ما تولید می‌شود که چیزی در حدود 12 درصد آن پلاستیک است، بیان کرد: همه این پسماندها به صورت مستقیم و غیرمستقیم خاک و محیط زیست ما را آلوده می‌کند.

وی با بیان اینکه پسماندهای مختلفی در حوزه کشاورزی، پزشکی و خانگی داریم اما عموم مردم با پسماندهای خانگی سروکار دارند که بخش زیادی از پسماندها را شامل می‌شود، افزود: با مدیریت این پسماندها خیلی از مشکلات ما حل می‌شود اگر بتوانیم فرهنگ‌سازی در این حوزه را در سطح جامعه ارتقا دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی زمین پاک «سیاره زمین در برابر پلاستیک» است، گفت: در کشور ما نیز شعار هفته زمین پاک 1403 با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه پلاستیک‌ها و مشتقات آن نقش زیادی در تخریب و آلودگی‌های زمین دارد، ادامه داد: برای مدیریت پسماندها نیازمند فرهنگ‌سازی در لایه‌های مختلف هستیم و در این حوزه راه زیادی در پیش داریم.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه اعتقاد داریم که این کار را باید از سنین پایین و در مدارس آغاز کنیم تا شاهد نتایج مثبت آن باشیم، بیان کرد: به دنبال نهادینه کردن فرهنگ مدیریت پسماند در جامعه هستیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»