Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:02:48 GMT

تورهای گردشگری اردبیل ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۲۲۸۸

تورهای گردشگری اردبیل ساماندهی می‌شوند

به گزارش ایرنا ، مسعود امامی یگانه روز شنبه در جلسه هماهنگی ساماندهی تورهای گردشگری در اردبیل اظهارکرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی بویژه عوامل نیروی انتظامی و پلیس راهور در این زمینه ضرورت دارد.

او گفت: اداره‌کل راه و ترابری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین اتحادیه مینی‌بوس‌داران باید از همکاری با تورهای غیرمجاز خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: باید هیچ‌گونه وسیله نقلیه عمومی در اختیار این قبیل تورهای غیرمجاز داده نشود تا بتوان نسبت به ساماندهی تورهای طبیعت‌گردی در شان اردبیل با توجه به دارالارشاد بودن این استان اقدامات شایسته‌ای انجام داد.

صغری فرشی ، معاون گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: مجری برگزاری تورهای طبیعت‌گردی مجاز در استان اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل بوده و هر گونه صدور مجوزی در این خصوص توسط سایر نهادها تخلف بوده و غیرمجاز تلقی می‌شود.

او افزود: این اداره‌ کل بر این موضوع اهتمام ویژه داشته و عوامل متخلف به مراکز قضایی و انتظامی معرفی خواهند شد.

وی ثبت‌نام در سامانه تورهای طبیعت‌گردی را برای صدور مجوز ضروری دانست و از خانواده‌ها خواست که از اعتماد به تورهای طبیعت‌گردی غیرمجاز خودداری کرده و سفری همراه با آرامش را توسط تورهای طبیعت‌گردی مجاز تجربه کنند.

محمدرضا شایقی ، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اردبیل نیز گفت: ۲۴ مورد از دفاتر در این شهرستان نسبت به برگزاری تورهای طبیعت‌گردی اقدام می‌کنند و تسهیل در روند صدور مجوز نیز از اولویت‌ها است.

او با بیان اینکه حمایت از متولیان بخش گردشگری و تورهای مجاز از اولویت‌های اداره شهرستان است، افزود: برابر هماهنگی‌های به عمل آمده گشت تلفیقی با دستگاه‌های متولی برگزار خواهد شد.

استان اردبیل از ظرفیت متنوعی در زمینه طبیعت‌گردی از جمله ۴۴ عرصه تالابی برخوردار است.

برچسب‌ها گردشگری مسافرت اردبیل همیار طبیعت بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مسافرت اردبیل گردشگری مسافرت اردبیل همیار طبیعت بنای تاریخی تورهای طبیعت گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان

آرمان وطن‌دوست در جلسه بررسی وضعیت تور‌های غیر مجاز در استان اظهار کرد: ممانعت از اجرای تور‌های غیر مجاز گردشگری در استان دغدغه مشترک نهاد‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کردستان است.

معاون گردشگری کردستان گفت: تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

 وی بیان کرد: متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورت وقوع خطرات در سفر، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

وطن‌دوست تاکید کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تور‌های گردشگری مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. 

در این جلسه مقرر شد پس از شناسایی رانندگان متخلف، سرپرست گروه‌ها، شرکت‌های بیمه که با تور‌های غیرمجاز همکاری می‌نمایند، به اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر مراجع قانونی برای اعمال قانون معرفی شوند.

همچنین تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به ثبت تور‌های خود در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دریافت کد QR اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • همایش بزرگ کوهپیمایی و طبیعت گردی در طبیعت زیبای یکانات یامچی