Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به گزارشاتی در زمینه ناهنجاری هایی که در جامعه در حال رخ دادن است، عنوان کرد: سگ گردانی پدیده نامناسبی است و اگر اکنون برای حل آن تدبیری اندیشیده نشود، اثر منفی در حوزه فرهنگ می گذارد بنابراین قبل از آنکه به یک جریان تبدیل شود لازم است با این پدیده برخورد مناسب برگرفته از کار کارشناسی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام "حسن علیدادی سلیمانی" عصر امروز دوم مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با تبیین جایگاه امامت و ولایت در نگاه دینی و اسلامی گفت: یکی از موضوعاتی که در اهمیت و جایگاه ولایت در اسلام توجه ویژه ما را جلب می کند؛ اجرای احکام نورانی اسلام به عنوان یکی از شئون امامت است.

وی علت درخواست امامت توسط حضرت ابراهیم(علیه السلام) را در آن دانست که این جایگاه حفاظت از دین خدا در صحنه و اجرای حق تولیت آن را به عهده می گیرد، اظهار کرد: امامت به معنی اجرا و عملیاتی شدن آنچه که خداوند از انسان و جامعه بشری خواسته، می باشد و فقط ابلاغ و رساندن پیغام خدا در این رسالت نیست.

امام جمعه کرمان با اشاره به ماموریت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در گام دوم انقلاب بیان کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب خواستار این است که عملیات دقیق تر، عمیق تر و وسیع تر در حوزه مولفه های مشخص شده جامعه اسلامی انجام شود و آن را عملیاتی کنیم.

وی افزود: اجرای احکام، اخلاق و اعتقاد در صحنه اجرا سخت است زیرا باید همانگونه که خدا می خواهد، حفاظت و حراست کرد تا اتفاق بیفتد.

علیدادی سلیمانی حفاظت و حراست از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته را یکی از وظایف مهم ما در گام دوم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مردم در طول ۴۰ سال گذشته سختی های زیادی را تحمل کرده اند و حتی در برخی از صحنه ها تا شهادت عزیزانشان پیش رفتند لذا نباید برای حفظ و حراست از این دستاوردها حتی ذره ای کوتاهی کنیم.

وی در ادامه به حوزه فرهنگ نیز اشاره کرد و گفت: وظیفه جدی ما این است مولفه هایی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر حوزه فرهنگی موثر است را مورد بررسی و جامعه را از آفت ها نجات دهیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به گزارشاتی در زمینه ناهنجاری هایی که در جامعه در حال رخ دادن است، عنوان کرد: سگ گردانی پدیده نامناسبی است و اگر اکنون برای حل آن تدبیری اندیشیده نشود، اثر منفی در حوزه فرهنگ می گذارد بنابراین قبل از آنکه به یک جریان تبدیل شود لازم است با این پدیده برخورد مناسب برگرفته از کار کارشناسی انجام شود.

وی در پایان تاکید کرد: تقاضا دارم کارشناسان در این رابطه کمک کنند تا شورای فرهنگ عمومی تصمیم مناسبی بگیرید که این هم مطالبه مردم متدین است و هم واقعیتی است که اگر به موقع برخورد نکنیم بعدا کار سخت می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی شوراي فرهنگ عمومي گام دوم انقلاب حراست از ارزش هاي انقلاب حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام حسن پورعلی در مراسم بزرگداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله ارومیه برگزار شد، با تبریک روز معلم گفت: روز معلم یکی از رویدادهای مهم و ارزشمند است که از زحمات و تلاش‌های معلمان تجلیل می شود و معلمان نقش بسیار مهمی در جامعه دارند؛ آن‌ها افرادی هستند که نه‌تنها دانش را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند، بلکه موجب شکوفایی استعدادها و رشد فردی آن‌ها نیز می‌شوند. این روز فرصت مناسبی برای قدردانی از معلمان است.

وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله مطهری افزود: آیت‌الله مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در تاریخ ایران معاصر و یک عالم، فیلسوف، و سیاستمدار بود که با دانش و عقایدش تأثیر فراوانی بر جامعه و فرهنگ ایران گذاشت. شهید مطهری با داشتن دیدگاه‌های فراگیر و اندیشه‌های عمیق، به گسترش فرهنگ علمی و دینی در ایران کمک کرد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه خاطرنشان کرد: آیت‌الله مطهری با داشتن دیدگاه‌های ترکیبی از دین و علم، سعی کرد تا تطابق و هماهنگی بین این دو را ترویج کند و او همچنین در زمینه سیاست نیز فعالیت داشت و نقش مهمی در دوران انقلاب اسلامی ایران ایفا کرد.

وی در ادامه با تبریک هفته عقیدتی سیاسی تصریح کرد: هفته عقیدتی، سیاسی بهترین فرصت برای تبیین ارزش های انقلابی و ترویج فرهنگ تعلیم و تربیت دینی است.

حجت الاسلام پورعلی ادامه داد: فرهنگ اسلامی به عنوان بالاترین جایگاه در عرصه علم و تربیت، در سپاه پاسداران نهادینه شده و این نهاد انقلابی با این رویکرد مقدس از ارزش های انقلاب اسلامی در کشور و منطقه صیانت می کند.

وی یادآور شد: وظیفه اصلی سپاه پاسداران به عنوان یکی از نیروهای مسلح کشور، صیانت از انقلاب اسلامی است و به همین دلیل مسائل اعتقادی و معارف اسلامی اولویت تمام برنامه های این نهاد انقلابی قرار دارد.

‌مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه در پایان به خطاب به طلاب گفت: با توجه به اهمیت این هفته، بهتر است که همگی به ترویج اندیشه‌های موضوعی و ارتقای اهمیت آنها ،در جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم. امیدوارم این هفته، برای همه‌ی ما فرصتی باشد برای بررسی عمیق‌تر ارزش‌ها و عقاید سیاسی و انسانی که ما را به یک جامعه بهتر هدایت می‌کنند.

 

 

دیگر خبرها

  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • استادان، دانشجویان را برای تبدیل دانایی به توانایی ترغیب کنند
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • ما به دنبال تبدیل مجلس سنتی به مجلس نوین هستیم
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • کارشناسی سه صحنه جنجالی پرسپولیس - سپاهان
  • بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است
  • لزوم توجه جدی دادستان‌ها به عملکرد حوزه‌های تحت امر/ اهمیت رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است