Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@21:41:47 GMT

تندباد در شیراز باعث ریزش دیوار و سقوط درختان شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۵۴۱۰

تندباد در شیراز باعث ریزش دیوار و سقوط درختان شد

آفتاب‌‌نیوز :

محمد هادی قانع شامگاه شنبه با بیان اینکه ۲۳ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش نشانی شیراز برای پیشگیری از عوارض احتمالی وزش طوفان در آماده باش کامل قرار دارد،افزود: سازمان آتش نشانی با توجه به شرایط خاص پیش آمده، اکیپ‌های عملیاتی ویژه‌ای را با تجهیزات خاص امدادی از قبیل ابزار برش، ماشین‌ها و تیم پشتیبانی برای دفع خطر آماده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از شروع طوفان در شهر شیراز علاوه بر آماده باش کامل ایستگاه ها، آتش نشانان در ۶ نقطه کلیدی شهر برای کمک به شهروندان مستقر شدند.

قانع با اشاره به انجام تعداد ۳۰ عملیات امدادی از شروع طوفان تاکنون توسط آتش نشانان گفت: شکستگی درختان ، قطع برق، حبس افراد در آسانسور ، احتمال سقوط خطرناک جرثقیل در پروژه ساختمانی و ریزش دیوار در چندین نقطه شهر دلیل انجام این عملیات‌ها بوده است.

او خواستار عدم حضور و تجمع شهروندان در سطح شهر شد و تاکید کرد که از قرار گرفتن در کنار ساختمان‌های بلند، تیرهای برق و درختان مختلف خودداری شود.

قانع تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی با آتش نشانی تماس بگیرند تا نیروهای آتش نشان برای کمک به آنها اقدام کنند.

عصر شنبه وم مردادماه، شیراز همانند بسیاری از شهرستان‌های استان فارس وزش تندباد شدیدی را همراه با گرد و غبار تجربه کرد که منجر به بروز مشکلاتی نظیر قطع برق، اختلال در تردد خودروها و سقوط درختان و ...شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تند باد آتش نشانی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، طی امروز احتمال رگبار و رعدوبرق (در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات) و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط خوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق خوزستان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: از فردا تا روز سه شنبه نیز احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای در برخی از نقاط استان وجود خواهد داشت.

سبزه زاری ادامه داد: از روز چهارشنبه سامانه بارشی نسبتا فعالی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و سبب رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان می‌گوید: تا فردا تغییر محسوس دمایی نخواهیم داشت و از روز دوشنبه روند کاهش دما در استان پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در شبانه روز اخیر اهواز با ۳۹.۲ و ایذه با ۱۲.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و در این مدت اهواز به بیشینه دمای ۳۹.۲ و کمینه دمای ۲۲.۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • ماشین مغزشویی صهیونیست‌ها به دیوار خورد!
  • لیونی: از زمان عملیات طوفان الاقصی اسرائیل در حال سقوط آزاد است
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • پیش بینی فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در خوزستان
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز