Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:55:47 GMT

ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۶۳۸۵

ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

به گزارش ایرنا از المسیره، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته ۱۷ بار شهرستان صرواح و در یک نوبت نیز شهرستان رحبه استان مأرب را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی همچنین در ۲ نوبت شهرستان ناطع واقع در استان بیضاء را نیز هدف قرار دادند.

همچنین نیروهای ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۷ بار آتش بس استان الحدیده را نقض کردند و مناطقی در این استان را هدف حملات موشکی و توپخانه قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که توانسته حملات پهپادی یمن را به جیزان و منطقه خمیس مشیط دفع کند. این در حالی است که هنوز گزارشی از سوی مقام‌های نظامی یمن در خصوص انجام این حملات به خاک سعودی منتشر نشده است.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

برچسب‌ها حمله هوایی یمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمله هوایی یمن حمله هوایی یمن ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای اعلام کرد کابینه جنگ این رژیم تصمیم گرفته هیئت مذاکره کننده خود را برای بررسی طرح پیشنهادی برای آتش‌بس به قاهره اعزام کند و همزمان حملات نظامی در رفح را ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای اعلام کرد کابینه جنگ این رژیم تصمیم گرفته هیئت مذاکره کننده خود را برای بررسی طرح پیشنهادی برای آتش‌بس به قاهره اعزام کند.

در ادامه بیانیه آمده است: ارتش همزمان عملیات نظامی در رفح را برای تحقق اهداف جنگ و اعمال فشار بر حماس ادامه دهد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد پاسخ حماس با خواسته‌های رژیم صهیونیستی بسیار فاصله دارد.

در همین حال، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیرو‌های این رژیم حمله‌ای ناگهانی را علیه اهداف حماس در شرق رفح آغاز کردند و جزئیات بیشتر در این زمینه بعدا منتشر خواهد شد.

جنبش حماس دوشنبه شب در بیانیه‌ای از موافقت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش بس در غزه خبر داده است.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرده است: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز دوشنبه در تماس تلفنی با شیخ محمد عبدالرحمان نخست وزیر قطر و عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات مصر، موافقت خود را با آتش بس در غزه اعلام کرد.

منابع صهیونیستی به شبکه العربیه گفتند پیشنهاد مورد قبول حماس «جدی گرفته نمی‌شود.»

یک مقام اسرائیلی مدعی شد بیانیه حماس درباره موافقت با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش بس در غزه، یک «فریب» برای نشان دادن اسرائیل به عنوان طرفی است که توافقنامه را رد می‌کند.

این منبع اسرائیلی تأکید کرد: این پیشنهاد شامل امتیازات عمده‌ای است که اسرائیل نمی‌تواند آن‌ها را بپذیرد.

دیگر خبرها

  • موج حملات هوایی و توپخانه‌ای دشمن علیه سراسر غزه
  • تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به رفح
  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • فیلم | تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به رفح در جنوب غزه
  • تصمیم کابینه جنگ اسرائیل برای ادامه حملات به رفح
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد