Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسن کاملی فر در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت واقعه غدیر خم گفت: غدیر به اندازه‌ای مهم است که نه تنها موضوع امامت و ولایت امام علی (ع) مطرح می‌شود بلکه امامت ائمه اطهار بعداز امام علی (ع) را نیز شامل می‌شود که پیامبر اکرم (ص) عنوان کردند.

وی با تاکید بر اینکه جریان سازی رسانه‌ای و تبلیغی در رابطه مسئله غدیر ضروری است، افزود: هیچ موضوعی در تاریخ و دین اسلام مهمتر از غدیر وجود ندارد و بدون شک این واقعه باعث ناامیدی دشمنان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاملی فر با بیان اینکه قرآن کریم تاکید توأم با تهدید در خصوص غدیر داشته است، گفت: غدیر تجلی بیعت با ولی فقیه بوده و این واقعه مصداق وسیع پیامبر است که اکنون این مصداق توجه به امام زمان (عج) است.

غدیر محور وحدت در بین مسلمانان جهان

دبیر اجرایی بنیاد غدیر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه غدیر باید محور وحدت در بین مسلمانان جهان باشد، گفت: تمامی مصائب جهان اسلام به موضوع غدیر و بی توجهی به این واقعه بر می‌گردد.

کاملی فر با بیان اینکه تمامی ائمه اطهار برای احیای غدیر به شهادت رسیدند، افزود: با تمام این اوصاف باید واقعه غدیر فرهنگ سازی شده و مردم برای برگزاری باشکوه مراسم‌ها همچون محرم و صفر وارد میدان شوند.

وی با اشاره به اینکه غدیر اهمیت بالاتری نسبت به تاسوعا، عاشورا و اربعین دارد، گفت: انحراف و غفلت از واقعه غدیر نتیجه این تفرقه و جنگ بین کشورها است پس ضروری است تشکل‌های مردمی و دینی توجه جدی به موضوع غدیر داشته باشند.

ارسال ۵۰۰ اثر به کنگره شعر ترکی غدیر

وی از برگزاری نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر نیز خبر داد و گفت: ۵۰۰ اثر از سوی شاعران داخلی و بین‌المللی به دبیرخانه نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر ارسال شد.

کاملی فر با بیان اینکه آئین اختتامیه نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر پنجم مرداد ماه سال جاری در مسجد کبود تبریز برگزار می‌شود، گفت: این کنگره با همکاری بنیاد بین المللی غدیر، حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز و اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری نخستین کنگره بین المللی «شعر ترکی غدیر» هستیم، گفت: هم اکنون این کنگره در مرحله داوری آثار است. تاکنون ۵۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد، ۳۵۰ اثر از داخل کشور و ۱۵۰ اثر از شعرای کشورهایی چون جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان، عراق، روسیه، سوریه، آلمان و سایر کشورها است.

کد خبر 5264959

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب واقعه غدیر ویروس کرونا عید سعید قربان کرمانشاه بوشهر آمار کرونا نماز عید قربان واکسن کرونا عکس استانها دعای عرفه خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل شیوع کرونا لیگ برتر فوتبال ایران نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر کاملی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضایی اصفهانی ظهر شنبه در نشست خبری همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای اظهار کرد: این کنگره بمنظور ترویج و نهادینه سازی مفاهیم قرآن و تحکیم نظام اسلامی در جامعه از سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده و امروز به بزرگ ترین کنگره تاریخ ایران تبدیل شده است.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای بیان کرد: در این کنگره نزدیک بر ۱۸۰ نفر در ارزیابی شرکت داشته‌اند و برگزاری ۷۲ کارگاه مقاله نویسی، ۱۸ کرسی علمی ترویجی و نقد، ۱۶ کمیته علمی، کارگاه آموزشی، ۱۲ کرسی مرتبط با محورهای همایش و انتشار ۱۳ جلد از مجموعه مقالات در اجلاس‌ها و نرم افزارهای مرتبط از دیگر اقدامات در راستای این کنگره است.

حجت الاسلام رضایی اصفهانی تصریح کرد: تعداد مقالات مرتبط با اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای به بالغ بر ۲۰۰ اثر رسیده است.

تایید ۱۴۶ مقاله در همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

حجت الاسلام روح‌الله شاکری نیز در ادامه این نشست طی سخنانی عنوان کرد: متاسفانه از تبیین شخصیت و زهد مقام معظم رهبری غافل بوده‌ایم و برگزاری این کنگره و اینگونه پژوهش‌ها می‌تواند موجب وسعت دادن به اندیشه ایشان بشود.

رییس دانشگاه معارف اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴۶ مقاله مورد تایید واقع شده و همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی طی دو نوبت صبح و بعد از ظهر باحضور آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و حجت الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

کد خبر 6089980

دیگر خبرها

  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد