Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@09:59:49 GMT

ورود کاروان نظامی بزرگ آمریکا به خاک سوریه

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۷۲۱۵

ورود کاروان نظامی بزرگ آمریکا به خاک سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از ورود یک کاروان متعلق به نیروهای آمریکایی به پایگاه الشدادی در حومه الحسکه در شمال شرق سوریه خبر داد و این درحالیست که دیده بان حقوق بشر سوریه از احتمال احداث پایگاه نظامی جدید در سوریه توسط آمریکا خبر می‌دهد.

این خبرگزاری روز شنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به تقویت پایگاه‌های خود در منطقه الجزیره ادامه می‌دهند و از طریق دو بالگرد نظامی، تجهیزات، مهمات و مواد لجستیک و شماری نظامی به پایگاه الشدادی در جنوب الحسکه وارد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی دیگر، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه نیز گفت که این کاروان متشکل از ۷۵ کامیون بود که اکثر آنها حامل خودروهای نظامی و زرهی بودند که از طریق گذرگاه مرزی الولید با اقلیم کردستان عراق وارد خاک سوریه شدند.

این سازمان به نقل از منابع خود خبر داد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا این کاروان را با هدف احداث پایگاه نظامی جدید در شمال و شرق سوریه وارد کردند.

اکثر خاک استان‌های الحسکه، دیر الزور و الرقه که سرشار از منابع انرژی هستند، تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) تحت حمایت ائتلاف بین‌المللی قرار دارد.

مقامات سوریه، آمریکا را به قاچاق نفت سوریه و فروش آن در خارج از کشور متهم می‌کنند و این اقدام آمریکا را با هدف محرومیت ملت سوریه از حق خود و نقض آشکار قوانین بین‌المللی می‌دانند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1104287 برچسب‌ها آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین ترکیبی حزب الله برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در «کفرشوبا»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اعلام کرد که رزمندگانش ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا، یک کاروان مکانیزه ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین ترکیبی گرفتار کردند.

مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که سحرگاه روز جمعه منتشر کرد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مجاهدانش کاروان نظامی صهیونیست‌ها را با موشک های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

کد خبر 6088856

دیگر خبرها

  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت
  • کمین ترکیبی حزب الله برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در «کفرشوبا»
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه