Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@19:50:16 GMT

شبکه قرآن و معارف سیما اچ دی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۷۳۵۸

شبکه قرآن و معارف سیما اچ دی می‌شود

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی طی بازدید از بخش های مختلف تولید، فنی و آرشیو شبکه قرآن و معارف سیما از فرایند HD سازی این شبکه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق، علیدادی معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما از بخش های مختلف شبکه قرآن و معارف سیما از جمله استودیوهای قدر و غدیر، سرور، باکس های مونتاژ و آرشیو بازدید بعمل آورد و با مدیران و همکاران بخش های تولیدی و فنی گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کارتون‌های دهه شصت هنوز هم مشتری دارد

علیدادی ضمن ابراز خرسندی پیشرفت های فنی شبکه قرآن و معارف سیما، از فرایند HD سازی در چند ماه آینده این شبکه خبر داد و افزود: با توجه به عملکرد مناسب و پیگیری های صورت گرفته، این  فرایند در دستور کار قرار دارد و امید است با توجه به وجود زیرساخت های مناسب در استودیو و مراحل تولید برنامه که مدتهاست طبق استانداردهای حرفه ایی در شبکه قرآن انجام شده است ، بتوانیم به سرعت برای مخاطبین شبکه قرآن و معارف سیما، خروجی آنتن را با کیفیت DH ارسال نماییم.

معاون توسعه و فناوری در دومین بازدید خود از شبکه قرآن و معارف سیما ضمن ابراز رضایت از ضبط HD برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما افزود: در حال حاضر ۱۴ شبکه بصورت HD فعالیت دارند که ۳ شبکه دیگر از جمله شبکه قرآن و معارف سیما با تامین زیرساخت ها و آماده سازی رژی و استودیوهای آن در آینده نزدیک  به آنها ملحق خواهند شد.

در ابتدای این جلسه جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به نتایج بازدید سال گذشته علیدادی از شبکه قرآن و معارف سیما گزارشی از روند DH شدن بخش های مختلف شبکه ارائه کرد.

وی ضمن تشکر از تلاش همکاران معاونت فنی در طراحی و اجرای اتوماسون صوت و تصویر اطلس گفت : در این سامانه فرایند ارسال برنامه از گروه های تولیدی تا پخش و اتصال آن به کنداکتور و EPG به راحتی وآسانی انجام می شود.

در ادامه جلسه گزارشی از فعالیت های دو ساله شبکه قرآن و معارف سیما ارائه و مدیران واحدهای مختلف، بخشی از مشکلات فنی خود را در رابطه با دریافت و ارسال برنامه های زنده و تولیدی با معاون محترم فنی در میان گذاشتند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو فیلم سینمایی تلویزیون رسانه ملی فناوری شبکه قرآن و معارف سیما شبکه قرآن و معارف سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برنامه تلویزیونی «امتداد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی انصاری پس از پشت سر گذاشتن مراحل تولید و پس‌تولید آماده پخش شده است و به زودی روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. 

این برنامه گفتگومحور به سردبیری سیدعرفان حسینی قصد دارد به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی در گفتگو با مهمانان بپردازد. 

هدف کلی از ساخت «امتداد»، علاوه بر به تصویر کشیدن طرح‌ها و اندیشه‌هایی که جهان امروز را ساخته‌اند، انتقال این گزاره به مخاطب است که «مولفه‌های زندگی و سبک زندگی به شکل باری به هر جهت و خود به خودی به وجود نمی‌آیند و منشا آن‌ها، وادی فکر و اندیشه است.» 

برنامه تلویزیونی «امتداد» به میزبانی رامین پورمند در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای و در مرکز سیمرغ تولید شده است و به زودی مهمان مخاطبان خود در شبکه چهار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم
  • شبکه خبر 2 هک شد؟! + فیلم و واکنش صداوسیما
  • صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر۲ را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک رد کرد
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)