Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@19:58:24 GMT

ذخایر خونی در مازندران کاهش شدید یافته است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۷۸۰۲

ذخایر خونی در مازندران کاهش شدید یافته است

ذوالفقار تقوی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با گرم شدن هوا و اوج گیری مجدد کرونا مراجعات مردم به مراکز انتقال خون استان به شدت کاهش یافته و در تمامی گروهای خونی با کاهش مواجه هستیم.

وی از کاهش شدید سطح ذخایر خون و فرآورده‌های خون در استان خبرداد و گفت: به دلیل اوج گیری مجدد کرونا و گرمای هوا، انتقال خون مازندران با کاهش چشمگیر مراجعه کنندگان برای اهدای خون روبرو شده است و در صورت ادامه دار بودن این روند، ۵۰ مرکز درمانی استان با چالش جدی مواجه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طول عمر محدود خون و فرآورده‌های خون گفت: از مردم نوعدوست مازندران می‌خواهم در این شرایط خاص بیماران و نیازمندان به خون را فراموش نکنند و با حضور مستمر در پایگاه‌های انتقال خون استان، به یاری بیماران نیازمند به خون بیایند.

تقوی افزود: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون مازندران در بالاترین سطح رعایت می‌شود و داوطلبان اهدای خون از این بابت نگرانی نداشته باشند.

انتقال خون مازندران با داشتن ۱۴ مرکز ثابت و سیار اهدای خون تأمین نیاز خون و فرآورده‌های خونی ۵۰ مرکز درمانی استان را برعهده دارد

کد خبر 5265050

منبع: مهر

کلیدواژه: انتقال خون ساری ویروس کرونا عید سعید قربان کرمانشاه بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا نماز عید قربان عکس استانها دعای عرفه گرگان خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا ایلام اردبیل انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از بعدازظهر جمعه ۱۴ اردیبهشت تا صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت در ارتفاعات به ویژه در غرب استان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش تدریجی دما خواهیم داشت.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اشتباه قند خونی درباره دیابت
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد
  • امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران
  • خانواده مارادونا به دنبال انتقال جسد او به بوئنوس آیرس