Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تأمین آب شرب برای افراد یک جامعه جزو بدیهی‎ترین وظایف دولتمردان و مسوولان در هر کشوری محسوب می‎شود، حالا هر کودک خردسالی می‎داند آب مایه حیات است و بدون آب زندگی امکان‌پذیر نیست با این وجود به دلیل قرار داشتن کشور ما در ناحیه خشک و نیمه‌خشک و از سویی کاهش ریزش‎های جوی و البته مدیریت نامناسب، وضعیت آبرسانی به برخی استان‎ها از جمله تعداد قابل توجهی از روستاهای کشور مطلوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید به تصور بسیاری از افراد مشکل آبرسانی به روستاها بیشتر در مناطق جنوبی کشور مشاهده شود اما در کمال تعجب و ناباوری وضعیت آبرسانی در برخی روستاهای گلستان که یکی از استان‎های شمالی کشور است چندان مناسب نیست، حدود ۷۴ روستای گلستان از آب آشامیدنی محروم و آبرسانی با تانکرهای سیار انجام می‎شود.

«سید آباد» یکی از روستاهای توابع آزادشهر است که در این روزهای گرم تابستان مردم آن با قطعی‎های مکرر و افت فشار آب مواجه هستند.

*رنج مردم «سید آباد» از بی‎آبی/ تغییر خط انتقال لوله آب مشکل روستای «سید آباد» را رفع می‎کند

در همین رابطه عضو شورای روستای «سید آباد» در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: روستای «سید آباد» حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و یکی از مشکلات اصلی مردم آب شرب است در حالی که روستای ما در دهنه چشمه ساران واقع شده اما مردم از بی آبی رنج می‎کشند.

جلال انصاری تصریح کرد: لوله‌کشی آب در روستای «سید آباد» از همان ابتدای انقلاب انجام شده اما در حال حاضر این لوله‎ها فرسوده شده‎اند از سویی مسیر خط انتقال لوله آب چند سالی است که روی آن اسفالت انجام شده و به دلیل تردد ماشین‌آلات سنگین از روی این مسیر هر روز شاهد شکستگی خط انتقال لوله آب هستیم.

وی تصریح کرد: هفته‎ای دو تا سه بار به کلی آب روستا قطع است و در بقیه روزها هم فشار آب خیلی کم می‎باشد، مشکل روستای «سید آباد» باید ریشه‎ای رفع شود در واقع برای رفع مشکل روستا لازم است خط انتقال لوله آب تعویض و جانمایی آن تغییر کند.

*جابه‌جایی خط انتقال لوله آب در «سید آباد» نیازمند اعتبارات است

مدیر امور آب و فاضلاب آزادشهر در خصوص مشکلات قطعی آب در روستای «سید آباد» گفت: از آنجایی که خط ارتباطی «نوده» به «سید آباد» آسفالت شده و خط انتقال لوله آب دقیقأ زیر آسفالت است تردد زیاد ماشین‌آلات در این جاده و از سویی فرسودگی لوله‎های آب موجب شکستگی می‎شود.

ابوالقاسم صابری تصریح کرد: به اتفاق اعضای شورای روستای «سید آباد» و دهیار خط جایگزین برای انتقال لوله آب را انتخاب کرده‎ایم در کنار حریم جاده قرار است خط انتقال لوله آب جابه جا شود.

وی بیان کرد: حدود سه سالی می‎شود لوله‎های آب در روستای «سید آباد» به صورت متناوب دچار شکستگی می‎شود در حال حاضر آب‌رسانی با تانکر سیار وجود دارد و منتظر تأمین اعتبار برای جابه‌جایی خط لوله انتقال آب در روستای «سید آباد» هستیم.

مدیر آبفا آزادشهر با اشاره به اینکه یکی از برنامه‎های اصلی مدیریت آب و فاضلاب آزادشهر تعویض شبکه داخلی انشعابات آب است، گفت: بیشتر پروژه‎ها در سطح آزادشهر مربوط به اصلاح شبکه داخلی و استانداردسازی انشعابات است در واقع به سمتی پیش می‎رویم تا در اکثر روستاها شبکه داخلی آن تعویض شود.

چندسالی می‎شود کمبود اعتبار پاشنه آشیل تمام مشکلات در بخش‎های مختلف از جمله پروژه‎های آبرسانی می‎باشد، به نظر می‎رسد اگر مسوولان و مدیران گلستانی تصمیمات مناسبی در خصوص تأمین آب شرب در روستاهای استان اتخاذ نکنند در چند سال آینده  که البته زمان آن هم دور نیست وضعیت آبرسانی به روستاهای گلستان مشابه استان‎های جنوبی کشور خواهد شد امری که بدون تردید تبعات اجتماعی و اقتصادی از خود بر جای خواهد گذاشت.

انتهای پیام/83017

منبع: فارس

کلیدواژه: روستای سید اباد ازادشهر قعطی آب فرسودگی لوله انتقال اب دهیاری جلال انصاری کمبود اعتبار مشکلات مردم خط انتقال لوله آب آب در روستای سید آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

 گروه جهادی تالیان نور که مجموعه‌ای از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور هستند؛ در طول سال با شناسایی مناطق محروم به عنوان محدوده هدف و ارائه خدمات فرهنگی، پزشکی و بازسازی منازل آماده خدمت رسانی به مردم این مناطق هستند.

این گروه جهادی در اقدامی خدا پسندانه و جهادی منازل مردم مناطق محروم روستای دولت‌آباد آقا واقع در شهر قنوات را بازسازی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان