Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با وجود پیگیری‌های مکرر و قول‌های مسئولان، هنوز توزیع نهاده‌های دامی روند مناسبی به خود نگرفته و کشتار دام‌های مولد ادامه دارد، کمبود آذوقه منجر به کشتار زود هنگام دام‌های مولد شده که خسارتی جبران‌ناپذیر دارد. افزایش چند برابری قیمت علوفه و نهاده‌های دامی و بالا رفتن هزینه‌های تولید، دامداران را خسته کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دامداران در تامین غذایی مردم سهم ویژه‌ای دارند و ادامه مشکلات آنان مسیر را برای جولان دلالان در بازار لبنیات و گوشت هم بازتر می‌کند.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل نهاده‌های دامی، گفت: امروز مشکل نهاده‌ها تا حدود زیادی حل شده و ۴۰ درصد از مواد مصرفی خوراک دام، نهاده‌هایی است که از بازار و مواد وارداتی مثل سویا، ذرت و جو تامین می‌شود.

او افزود: ۶۰ درصد از مواد تغذیه‌ای بحث کاه، کله و مواد خشبی است که مصرف می‌شود و متاسفانه خشکسالی و کمبود تولید این مواد کار را برای دامداران سخت کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان تخلیه نهاده‌های دپو شده در بندر بیان کرد: وضعیت نهاده‌های تحویلی به دامداران صنعتی و تا حدود زیادی سنتی خیلی بهتر شده و اگر این مقدار وارداتی هم نبود، اوضاع دامداران بسیار بدتر می‌شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک مقدار استان‌های همجوار در قضیه کاه و کله سخت‌گیری می‌کنند و طی مذاکره‌ای که روز گذشته با معاون وزیر انجام گرفت، مقرر شد استان اصفهان حتی دامداری‌ها نیمه صنعتی و سنتی هم معادل سهمیه دامداری‌های صنعتی تخصیص بدهند.

او تصریح کرد: تا پایان سال ۱۳ میلیون تن نهاده دامی سفارش داریم و برای این میزانی که وارد می‌شود مشکلی نیست، ولی برای کاه و کله که بر اثر خشکسالی  رخ داده باید تدبیری در این زمینه انجام شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشتار دام مولد دام مولد نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلای جان پرسپولیس پس از 120 (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، آلومینیوم در دیدار حساس جام حذفی دست به کار بزرگی زد و برای دومین بار طی این فصل، از سد پرسپولیس گذشت تا ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به کابوسی برای سرخ ها تبدیل شود و این تیم برای چهارمین مرتبه در این استادیوم شکست بخورد.

یکی از عوامل کلیدی در کامبک آلومینیوم برابر پرسپولیس، رضا جبیره بود. بازیکنی که در دقیقه 70 مسابقه به جای امین کاظمیان وارد زمین مسابقه شد و در دقیقه 90+5 موفق شد با یک ضربه سر، زمینه ساز گل تساوی ایرالکو توسط شروین بزرگ باشد.

این بازیکن بجز پاس گل مهمی که داد، در حملات تیمش نیز نقش موثری داشت و تقریبا می توان گفت در بیشتر نبردهای هوایی با بازیکنان پرسپولیس برنده بود و بالاتر از کنعانی زادگان و گولسیانی، ضربات سر را می زد تا ایرالکو روی توپ های سوم، به روی دروازه پرسپولیس خطرساز شود.

نقش مهم جبیره در این پیروزی، به تکمیل دومین کامبک آلومینیوم بازمیگردد. جایی که او با یک پاس در عمق دیدنی، مهدی لیموچی را صاحب فرصت طلایی کرد و این بازیکن نیز با یک پاس در عرض تماشایی، توپ را مقابل دروازه به علیرضا نقی زاده رساند تا این بازیکن گل چهارم تیمش را به ثمر برساند و کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

گلی که در دقیقه 120+1 به ثمر رسید تا رضا جبیره در نقش یک تعویض طلایی، روی گل های دوم و چهارم تیمش که هر دو مرتبه بازی را در ثانیه های پایانی به تساوی کشانده بود، نقش ویژه ای ایفا کند.

علاوه بر این، جبیره در ضربات پنالتی نیز توانست توپش را به گل تبدیل کند تا این بازیکن علاوه بر اثرگذاری روی گل دقیقه 120+1، به بلای جان پرسپولیس تبدیل شود.

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • بلای جان پرسپولیس پس از 120 (عکس)
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر