Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره فدراسیون صنعت آب گفت: ما در الگوی مدیریتی مدرن کل تصمیم‌گیران را حذف کردیم، بنابراین کشاورز نگاهی به این ماجرا ندارد که چقدر آب پشت سد قرار دارد و یا دامدار درگیر این موضوع نمی‌شود که وضعیت بارش‌ها چگونه است، زیرا یک متولی بنام وزارت نیرو وجود دارد که ماموریت آن تامین آب به هر قیمتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا حاجی‌کریم در گفت‌وگو با ایلنا، درباره چرایی ابتلای خوزستان به معضل کم‌آبی اظهار داشت: 30 درصد ذخایر آب شیرین کشور در خوزستان قرار دارد، اما مشکل این است که نگاه ما به توسعه استان و استان‌های بالادست تامین کننده منابع آبی خوزستان مثل لرستان و چهار محال و بختیاری صحیح نبود و توسعه از دید آب‌محوری نبوده، بنابراین برداشت‌ها، تخصیص‌ها و حقابه‌ها چه در حوزه کشاورزی و چه صنعت با درک مسئله کم‌آبی همراه نبوده است.

وی افزود: یک وجه ماجرا حقیقت کتمان‌ناپذیر خشکسالی شدید است که منجر به مشکل شده، ما روزهایی را سپری می‌کنیم که بطور متوسط 47 درصد از بارندگی‌ها در کشور کم شده و شرایط خشکسالی عجیبی را تجربه می‌کنیم که مزید بر علت شده است، وجه دیگر ماجرا که منجر به اعتراضات شده این است در نگاه ما به موضوع آب تعاملات اجتماعی نادیده گرفته شده و الگوی حکمرانی بخش آب صحیح نبوده است.

عضو هیئت مدیره فدراسیون صنعت آب تصریح کرد: ما تصمیم‌گیری در خصوص کل ماجرای آب را به وزارت نیرو واگذار کردیم و آن را به وزارتخانه توزیع‌محور تبدیل کرده‌ایم، یعنی هم تولید و هم توزیع را به عهده این وزارتخانه قرار دادیم، در حالی که بزرگترین مصرف‌کنندگان وزارت کشاورزی و صمت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در الگوی حاکمیتی آب ذی‌نفعان حوزه را به مشارکت نگرفتیم مثلا در الگوی کشاورزی سنتی ایران کشاورزان مامور بودند و قنات را نگهداری و حقابه‌ها را تعیین می‌کردند و خود تصمیم می‌گرفتند، ما در الگوی مدیریتی مدرن کل تصمیم‌گیران را حذف کردیم، بنابراین کشاورز نگاهی به این ماجرا ندارد که چقدر آب پشت سد قرار دارد و یا دامدار درگیر این موضوع نمی‌شود که وضعیت بارش‌ها چگونه است، زیرا یک متولی بنام وزارت نیرو وجود دارد که ماموریت دارد آب را به هر قیمتی تامین کند، بنابراین مصرف کنندگان خود را با واقعیت‌های موجود از جمله خشکسالی مطابقت نمی‌دهند، وقتی تنش و خشکسالی رخ می‌دهد دولت است که در یک طرف ماجرا تنها می‌ماند و بقیه به عنوان مطالبه‌گر آب می‌خواهند، نظیر آن را در مسائل دیگر کشور داریم که باب گفت‌وگو و مشارکت را بسته‌ایم و دولت را به عنوان فعال مایشاء در نظر گرفتیم و در چنین فضایی طبیعی است که چنین اعتراضاتی هم شکل بگیرد.

حاجی‌کریم گفت: به نظر بنده علیرغم اینکه خیلی دیر شده اما اکنون در زمانی هستیم که دولت جدید در حال تشکیل است شاید هنوز هم بشود با اصلاح الگوی حکمرانی آب و اصلاحات اساسی در نظام حاکمیت بخش آب تمام ذینفعان مشارکت کنند، اگر کشاورز را در مدیریت منابع آبی مشارکت دهیم مطمئن باشیم با الگوهایی که از هزاران سال قبل در دسترس داشته خود مشکلات را رفع می‌کند، این تصمیمی است که باید دیر یا زود گرفته شود ولی امیدوارم آنقدر دیر نباشد که نه از تاک نشانی باشد و نه تاک‌نشان.

برچسب هاکمبود آب وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: کمبود آب وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید

معاون بانک مرکزی گفت: برات الکترونیک ابزار قدرتمند تامین مالی تولید در زمان سیاستهای انقباضی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک در وزارت اقتصاد، گفت: در راستای برنامه کنترل تورم از طریق کنترل مقداری ترازنامه بانکها مدیریت خلق نقدینگی در دستور کار قرار گرفته است.

محرمیان افزود: گفت: یگ‌نگرانی در این مسیر موضوع تامین مالی تولید است. پروژه برات الکترونیکی در زمان سیاستهای انقباضی پول به عنوان یک ابزار بسیار کارا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود، شبکه بانکی برای پیاده سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تامین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری های نوین موارد فنی و جزییات را به خوبی پیش برده اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی در میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی در خاتمه گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و.... نیز در نهایی سازی این پروژه مشارکت داشتند.

در این نشست معاون اقتصادی وزارت اقتصاد تاکید کرد، برات الکترونیک ابزار مکمل اوراق گام است و یک ابزار مهم برای تامین مالی تولید محسوب میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران ( +اینفوگرافی)