Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@02:20:19 GMT

بحراني انساني افغانستان را تهديد مي‌کند

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۸۵۵۸

خبرگزاری آریا- سازمان ملل متحد اعلام کرد افزایش خشونت‌ها در افغانستان باعث شده که وضعیت این کشور به سمت فاجعه انسانی سوق پیدا کند.
به گزارش آریا و به نقل از شبکه فرانس 24، بحرانی انسانی افغانستان را تهدید می‌کند. کاخ سفید از اختصاص کمک 100 میلیون دلاری به افغانستان خبر داد. این کمک اضطراری به منظور مقابله با مسائل مهاجرتی ناشی از خروج نظامیان آمریکایی از این کشور در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تا پایان ماه اوت نهایی شود. این بحران از ماه مه و در پی حمله همه جانبه طالبان آغاز شد و مردم بسیاری از استان‌های این کشور را به فرار از خانه هایشان سوق داد. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پیش در تماسی تلفنی با اشرف غنی همتای افغان خود، اعلام کرد حمله طالبان در تناقض با بیانیه‌های این جنبش است که در مذاکرات متعهد شده بود از حل و فصل درگیری‌ها حمایت کند.
سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است افزایش خشونت‌ها در افغانستان باعث شده که وضعیت این کشور به سمت فاجعه انسانی برود. رامز الاکبروف، هماهنگ‌کننده کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل برای افغانستان گفت که نیازمندی‌های افغانستان به کمک‌های انسان دوستانه هرگز به این میزان نبوده، ولی امکانات برای جوابگویی به بحران کافی نیست. او با بحرانی توصیف کردن وضعیت انسانی در این کشور، آن را بدترین در جهان دانسته است. او گفته که جنگ، افزایش آوارگان داخلی به دلیل خشونت‌ها و همچنین بروز خشکسالی در این کشور باعث شده که 18 میلیون نفر که بیشتر از نصف جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، به کمک انسانی نیاز داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بحرانی انسانی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری ۸۰ درصدی خبرنگاران زن در افغانستان

بخش زنان سازمان ملل در افغانستان امروز در شبکه ایکس نوشته است: «در روز جهانی آزادی مطبوعات و هر روز، ما به حمایت از طرح‌های رسانه‌ای و زنان روزنامه‌نگار که برای پیشبرد حقوق زنان تلاش می‌کنند، ادامه می‌دهیم.»

بخش زنان سازمان ملل در روز جهانی آزادی مطبوعات گفته است که ۸۰ درصد از زنان خبرنگار در افغانستان به دلیل محدودیت‌ها مجبور شده‌اند از کار دست بکشند.

این درحالیست که مرکز خبرنگاران افغانستان هم‌چنین اعلام کرده است در یک سال اخیر ۱۳۶ رویداد نقض آزادی رسانه‌ها و خبرنگاران را ثبت کرده که شامل ۷۳ مورد تهدید و ۶۴ مورد بازداشت خبرنگاران‌ می‌شود.

قابل ذکر است که امروز ۱۴ ثور مصادف با روز جهانی آزادی مطبوعات است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • فاجعه انسانی در غزه؛ هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • بیکاری ۸۰ درصدی خبرنگاران زن در افغانستان
  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو