Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع مصری به سایت العربی الجدید گفتند، مسؤولان پرونده لبنان در دستگاه اطلاعات مصر اخیرا کانال‌های ارتباطی محرمانه‌ای را با حزب‌الله لبنان فعال کرده‌اند. برای اولین بار پس از مدت‌ها تماس مستقیمی میان مسؤول ارشد این دستگاه و نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان برقرار شد و دو طرف درباره پرونده‌های مشترک مثل اوضاع نوار غزه و میانجیگری مصر میان گروه‌های فلسطینی که از حمایت حزب‌الله برخوردارند و اشغالگری رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین درباره پرونده سوریه و نقش حزب‌الله در کنار نظام سوریه و اوضاع لبنان در سایه بحران اقتصادی و تشکیل دولت بحث شد.

به گفته منابع، پرونده‌های آتش‌بس غزه و بحران لبنان بخش بیشتری از گفت‌وگوهای اخیر مسؤولان مصری و نعیم قاسم را به خود اختصاص داده بود. مسؤولان مصری رهبری حزب‌الله را به هماهنگی درباره اوضاع غزه و ممانعت از تشدید اوضاع در زمان کنونی دعوت کردند.

این منابع می‌گویند فعال سازی کانال‌های ارتباطی میان مصر و حزب‌الله در راستای آغاز تماس‌های مصر با ایران برای روند جدیدی از روابط میان دو کشور است.

منابع اعلام کردند، اخیرا پژوهش کاملی درباره پرونده‌ها از جمله پرونده حزب‌الله و تأثیر رویکردهایش بر منافع مصر و لزوم فعال سازی کانال‌های ارتباطی با آن صورت گرفت به ویژه اینکه مصر میزان تأثیر حزب‌الله بر فلسطین را از طریق روابط محکمش با گروه‌های فلسطینی که باعث می‌شود در برخی مواقع درباره تنش با طرف اسرائیلی تصمیم گیرنده باشد، می‌داند.

این منابع اعلام کردند، مصر مایل است نه تنها در پرونده‌های خاورمیانه در مقابل گروه‌های غربی برگ برنده‌هایی داشته باشد بلکه می‌خواهد برگ برنده‌هایی داشته باشد که دستاوردهای قاهره را در مقابل شرکایش در شورای همکاری خلیج فارس افزایش دهد. مصر خودش را میانجیگری می‌داند که روابط میان دو محور ایرانی و شورای همکاری خلیج فارس را اداره می‌کند.

به گفته منابع، تماس میان مسؤولان مصری و نعیم قاسم درباره امکان فراهم کردن فضا برای تشکیل دولت جدید لبنان نیز بود.

310 310

کد خبر 1538421

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حزب الله مصر لبنان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی را درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده «آمیا» به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد که از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران! کد خبر 847048 برچسب‌ها ایران و اسرائیل آرژانتین خبر ویژه ایران و آرژانتین

دیگر خبرها

  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور