Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@15:44:25 GMT

ساختار باتری چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۹۳۹۷

خبرگزاری آریا- برای خرید هر نوع باتری بهتر است مرکزی را پیدا کنید که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت داشته باشد. فروشگاه باتری روندا یکی از این مجموعه‌هاست که در زمینه فروش و ارائه باتری‌های مصرفی مانند باتری قلمی، باتری نیم قلمی و ... فعالیت دارد. چرا می‌گوییم باتری را از مرکزی خریداری کنید که حوزه فعالیت اختصاصی در این زمینه دارد؟ به جهت آن که فروشگاه‌هایی که در زمینه پخش باتری و یا فروش باتری عمده فعالیت دارند میزان فروش بالایی دارند و همیشه باتری‌هایی را در اختیار مشتری قرار می‌دهند که تاریخ تولید آن جدید است و چنانچه به هر دلیل از خرید خود ناراضی باشید، می‌توانید آن را مرجوع کرده و باتری دیگری خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع روش خرید می‌تواند برای مغازه‌داران بسیار مفید باشد. در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی ساختار باتری به معرفی چند نمونه باتری پرداخته و شما را با طرز کار و مدت زمان استفاده از هر یک از این محصولات آشنا کنیم.

باتری چیست و چه ساختاری دارد؟

باتری در واقع یک پک شیمیایی است که با توجه به محتویاتی که آن را تشکیل داده می‌تواند این انرژی شیمیایی را به انرژی مکانیکی تبدیل نماید و دستگاه‌های مختلف را به حرکت وا دارد. عموما باتری‌ها متناسب با نوع کارکردشان و با توجه به اینکه در چه دستگاهی قرار می‌گیرند می‌توانند عمری در حدود چند ساعت یا چند هفته و بیشتر داشته باشند.

از گذشته تاکنون دستگاه‌های بسیاری تولید و ساخته شده‌اند که با باتری کار می‌کنند. انواع ساعت، چراغ قوه، رادیوهای جیبی و حتی رادیوهای بزرگ و .. را دیده بودید که با باتری‌های بزرگ و یا قلمی کار می‌کردند، اکنون نیز بسیاری از دستگاه‌های دیجیتال وجود دارند که لازم است برای راه‌اندازی آن‌ها از باتری قلمی و یا باتری نیم قلمی استفاده کرد. وسایلی مانند ریموت کنترل‌ها از جمله این وسایل به شمار می‌آیند.

باتری‌ها به طورکل ساختار چندان پیچیده‌ای نداشته و عملکرد ساده‌ای دارند. ساختار باتری به این صورت است که از یک الکترود منفی و مثبت و یک جدا کنندهseparator و همچنین یک الکترولیت که وظیفه رسانا بودن را بر عهده دارد و یون‌ها را انتقال می‌دهد، تشکیل می‌شود.

باتری‌ قلمی

باتری‌ قلمی که به نام AA نیز معروفند از طول 5 سانتی‌متری و قطر 1٫3 سانتی‌متری برخوردارند. این نوع باتری موارد مصرف بسیاری دارد و برای بسیاری از دستگاه‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. البته بسته به اینکه باتری از چه نوع تکنولوژی در ساخت آن استفاده شده باشد و به عنوان مثال از نوع لیتیوم فلز، قلیایی، روی کربن، لیتیوم یون یا نیکل- کادمیوم باشد، در میزان شارژدهی آن‌ تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت. ضمن آن که ذکر این نکته نیز لازم است که اکنون حجم زیادی از فروش و استفاده باتری در جهان را باتری قلمی به خود اختصاص داده است.

باتری‌ نیم قلمی

نوع دیگری از باتری نیز به باتری نیم قلمی یا AAA معروف است و در دستگاه‌های مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد. این باتری از سایز کوچک‌تری نسبت به باتری قلمی برخوردار است ولی ضمن برخورداری از ولتاژ یکسان به طور معمول یک سوم باتری قلمی ظرفیت دارد. به همین جهت به لحاظ سایز از باتری نیم قلمی می‌توان در دستگاه‌هایی که از سایز و ابعاد کوچک‌تری برخوردارند مانند ریموت‌ها، موس‌های بیسیم و .. استفاده کرد. فروش این نوع از باتری‌ها 24 تا 30 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر دستگاه‌هایی نیز تولید شده است که می‌توان نوعی از باتری‌ نیم قلمی و قلمی را که قابلیت دوباره شارژ شدن دارند خریداری کرده و با شارژ شدن دوباره از آن‌ها برای مدت طولانی‌تری استفاده نمود.

باتری شارژی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این نوع باتری‌ها از ولتاژ ثابتی نسبت به باتری‌های یکبار مصرف برخوردارند و می‌توان تا چندین مرتبه آن‌ها را شارژ کرده و مورد استفاده قرار داد. خرید باتری شارژی در ابتدا ممکن است هزینه بیشتری را طلب نماید اما استفاده آن در طولانی مدت به نفع شما خواهد بود و شما را از خرید باتری در فواصل زمانی کوتاه بی‌نیاز خواهد کرد.

نکات مهم در مورد خرید باتری

چنانچه در حوزه فروش باتری فعالیت می‌کنید و نیاز به خرید باتری عمده دارید و یا برای دستگاه‌های دیجیتال، موس و یا ریموت کنترل‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید نیاز به خرید باتری دارید لازم است به چند نکته در این خصوص توجه داشته باشید.  

تاریخ تولید و یا انقضای باتری را روی بسته آن بررسی کنیدحتماً باتری را از فروشگاه‌هایی که در این حیطه فعالیت دارند خریداری کنیدتوجه کنید باتری‌هایی که توسط دستفروشان به فروش می‌رسد کیفیت بالایی ندارندحتماً به خط و خش و یا تغییرات ظاهری که روی باتری می‌بینید حساس باشید.

درباره فروشگاه باتری روندا

چنانچه برای خرید باتری جهت مصارف شخصی و یا مغازه و فروشگاه خود به دنبال مرکزی هستید که در حوزه فروش باتری‌های مختلف فعالیت داشته باشد و بتواند محصول مورد نیاز شما را به صورت عمده در اختیارتان قرار دهد، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به فروشگاه آنلاین باتری روندا بزنید. این مجموعه اکنون در بستر اینترنت سایتی به آدرس الکترونیکی https://ronda-electric.net/ دارد که می‌توانید با مشاهده آن از تمامی محصولات این مجموعه که شامل باتری قلمی و باتری نیم قلمی و .. در برندهای گوناگون می‌شود، اطلاعات لازم را بدست آورده و خرید خود را انجام دهید.

شرکت باتری روندا با پشتوانه 50 ساله در این زمینه، به مدت یک دهه است که فعالیت آنلاین خود را در خصوص فروش باتری و همچنین پخش باتری عمده در برندهای گوناگون آغاز کرده است و باتری مورد نیاز مشتریان را از کشورهای اروپایی، امریکایی و همچنین کشورهای آسیای شرقی تأمین و به ایران وارد می‌نماید. این مجموعه در نظر دارد انواع باتری و همچنین سایر محصولات در این حوزه را با کیفیت عالی و همچنین قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار دهد. از دیگر خدماتی که مجموعه باتری روندا انجام می‌دهد این است که سفارش مشتریان را به هر نقطه از ایران ارسال می‌کند و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

برای تماس با بخش فروش با شماره ی زیر تماس بگیرید :
09122717536
شمس مدیریت فروش
www.ronda-electric.net

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساختار باتری باتری نیم قلمی فروش باتری باتری قلمی خرید باتری دستگاه ها باتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان

خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون جهت نظارت بر حسن اجرای قوانین موضوع فعالیت سامانه املاک و اسکان اظهار داشت: با توجه به اینکه با پیگیری‌های کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مراحل راه اندازی و فعالیت ابتدایی سامانه آغاز شده است، این جلسه در جهت احصای موانع و مرتفع کردن آنها در جهت اجرای کامل برگزار شد.

وی افزود: کمیسیون از ابتدای دوره فعالیت خود در مجلس یازدهم موضوع سامانه املاک و اسکان را پیگیری کرده و این حکم قانونی که از سال ۱۳۹۴ یعنی زمان تصویب ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اجرایی نشده بود، در مراحل اولیه و استقرار سامانه اجرا شد. پس از آن در مراحل مختلف و با تشکیل جلسات تخصصی و با حضور دستگاه‌های مرتبط وظایف هر دستگاه در تعامل با سامانه املاک و اسکان پیگیری و احکام آئین نامه‌ها و مقررات اجرا شدند.

 ۵۷۰ هزار واحد خانه خالی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد

خضریان تصریح کرد: در این جلسه که با حضور مدیران وزارت راه و شهرسازی، سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون به ریاست حجت‌الاسلام پژمانفر برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند و بر اساس گزارش‌های اعلامی تا به حال ۵۷۰ هزار واحد خانه خالی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطار‌های لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: تاکنون بیش از ۷۰ درصد اطلاعات اسناد تک برگ ارائه شده از سوی سازمان ثبت اسناد در سامانه وارد شده است و با اتصال سامانه خودنویس، اطلاعات مؤجران و مستأجران نیز به این سامانه متصل شده است. همچنین در حال حاضر اطلاعات خرید و فروش در دفاتر اسناد رسمی نیز به صورت برخط به سامانه املاک و اسکان اتصال یافته است و در حال حاضر محل سکونت اصلی ۷۵ میلیون کد ملی بر مبنای کدپستی در سامانه مذکور احصاء شده است.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد و سازمان ثبت احوال نیز مکلف شد، اقدامات اولیه برای ارائه خدمات چهارگانه خود یعنی تولد ازدواج طلاق و وفات از طریق تعیین محل اقامت توسط سامانه املاک را انجام دهد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد اقدامات دستگاه‌های اجرایی به دقت توسط این کارگروه رصد شده و در صورت استنکاف دستگاه‌ها از انجام تکالیف قانونی خود، این موارد ضمن ارجاع به مرجع قضایی، مطابق قانون برای اقدامات نظارتی به کمیسیون اصل نود ارسال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • کسادی بازار لباس زنانه به دلیل گشت ارشاد
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی‌ها
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • فروش اینترنتی دارو
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان