Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:36:03 GMT

هشدار شرکت برق کردستان به مشترکین پرمصرف بخش خانگی

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۹۵۷۳

هشدار شرکت برق کردستان به مشترکین پرمصرف بخش خانگی

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری مصوبات ابلاغی و بندهای قانون بودجه برای مشترکین پر مصرف اجرا شده است.

وی گفت: مشترکین خانگی با مصرف بیش از الگوی مصرف برق موظفند برق مورد نیاز خود را از  نیروگاه‌های خصوصی خریداری نموده و یا با استفاده از پنل‌های خورشیدی برق مازاد خود را تأمین نماید در غیر اینصورت شرکت توزیع برق تعهدی برای تأمین برق  این مشترکین نداشته و شرکت‌ توزیع برق کردستان می‌توانند در صورت نیاز اقدام به قطع برق مشترکان پر مصرف کردستانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: مصرف مازاد دو برابر الگوی مصرف برای مشترکین خانگی، با نرخ انرژی تجدید پذیر مصاحبه خواهد شد و این مشترکین موظف به پرداخت آن هستند.

مشترکین پرمصرف در اولویت جایگزینی لوازم اندازه‌گیری هوشمند

لهونیان در ادامه به لوازم اندازه‌گیری هوشمند اشاره کرد و گفت: مشترکین پرمصرف در اولویت جایگزینی لوازم اندازه‌گیری موجود با کنترل هوشمند هستند تا شرکت بتواند به راحتی رفتار این مشترکان را کنترل کند و البته هزینه‌های مرتبط برای نصب این لوازم اندازه گیری بر عهده خود مشترک است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اضافه کرد: مشترکین پر مصرف به راحتی و با راه کارهای ساده می‌توانند رفتارهای خود را تغییر داده و به گروه مشترکین خوش مصرف بپیوندند و همچنین صنعت برق را در تأمین برق مطمئن و پایدار در شرکت یاری رسانند

۲.۵ مگاوات برق مصرفی در کردستان مربوط به ماینرها است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای انجام شده در حال حاضر ۲.۵مگاوات مصرف برق استان مربوط به ماینرها است، که برای جلوگیری از فعالیت آنها و کاهش خاموشی‌ها نیازمند همکاری و تعامل مردم هستیم.

لهونیان تصریح کرد: اینکه کدام مناطق استان بیشتر در زمینه استخراج رمز ارز فعالیت دارند مشخص نیست، شاید بخاطر مرزی بودن بعضا برخی افراد این تصور را داشته باشند که جویندگان غیرمجاز رمز ارز بیشتر در شهرهای غربی استان مستقر هستند.

وی با اشاره به کشف و شناسایی مزارع مانیر در برخی شهرهای شرقی  استان گفت: ۲۶۴ دستگاه ماینر در یک مزرعه در شهرستان دهگلان شناسایی شد.

به گفتهمدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۸۱۷ دستگاه ماینر غیرمجاز در قالب ۱۲۰ انشعاب در استان کشف و شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه شناسایی این ماینرها مانع از تلف شدن بیش از ۲ هزار و ۴۵۰ کیلووات ساعت انرژی شد، افزود: همکاری و تعامل ارزنده مردم در این خصوص نیاز ضروری بوده این انتظار را از شهروندان داریم در صورت مشاهده هرگونه دستگاه رمزارز، مراتب را با شماره تلفن ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ اطلاع دهند و از مشوق های مربوط به این امر برخوردار شوند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان برق مصرف بخش خانگی لوازم اندازه گیری شرکت توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۰ نفر در استان کردستان به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، فرزام بیدارپور اظهار کرد: ۱۰ نفر (از ابتدای سال جاری تاکنون) در شهرستان‌های بیجار، سقز و مریوان به علت خوردن قارچ سمی فصلی مسموم شده‌اند.

وی با بیان اینکه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که بسیاری از آن‌ها سمی هستند، افزود: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آن‌ها ندارند و معمولاً غیرقابل شناسایی هستند، خاطرنشان کرد: تنها راه‌حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

بیدارپور تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر است و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین پنج تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هرچه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

کد خبر 748429

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه