Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@23:34:28 GMT

طراحی و دکوراسیون داخلی را چگونه آغاز کنیم؟

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۹۷۰۵

خبرگزاری آریا- علم طراحی و دکوراسیون داخلی بسیار گسترده بوده و از تنوع بالایی برخوردار است بنابراین اگر قصد دارید تا به دکوراسیون خانه یا محل کار خود را تغییر دهید، بهتر است از توانمندی‎های یک دیزاینر متبحر کمک بگیرید. یک هنرمند طراح با اشراف به ارتباط وسایل و اشیاء با یکدیگر طی سالیان کار و تجربه، بهترین چیدمان را با بهترین هارمونی برای شما خلق خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا برای طراحی و دکوراسیون داخلی باید از دیزاینر حرفه‌ای کمک بگیریم؟

طراحی و دکوراسیون داخلی علمی است گسترده و پر از تنوع که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد به بیان ساده‌تر، یک دیزاینر پس از سال‌ها تجربه و بررسی به دانش نوع ارتباط و هماهنگی بین اشیاء دست می‌یابد و می‌تواند به واسطه آن‌ها مجموعه‌ای هماهنگ، خاص و شگفت‌انگیزی را خلق کند که تأثیر شگرفی بر روحیه افراد بگذارد و انواع حس‌ها را به آنان منتقل کند. یک طراح متبحر می‌تواند قبل از اقدام به تهیه وسایل برای طراحی و دکوراسیون داخلی، آن‌ها را همانند یک پازل در ذهن خود مرتب سازد و فضای خلق شده را تجسم کند. غالباً افراد عادی چنین توانایی را ندارند بنابراین اگر تمایل به تغییر و تحولی اساسی و مثبت در سبک دکوراسیون خانه یا محل کار خود دارید، بهتر است از توانمندی‌های یک هنرمند طراح متبحر، بهره‌مند شوید.

برای طراحی داخلی، از کجا شروع کنیم

- در گام نخست باید از فضای کار، بازدید به عمل آورید و ابعاد محیط را که شامل طول، عرض و ارتفاع کف تا زیر سقف و سایر الحاقات موجود در فضا است را به طور صحیح اندازه‌گیری کنید و در این راستا، خواسته و نیاز مشتری را مد داشته باشید.

- پس از اندازه‌گیری، پلان و نقشه هر قسمت را به صورت جداگانه رسم کنید سپس تعداد افراد ساکن، تعداد مبلمان و وسایل متناسب با محیط را، مشخص کنید. توجه داشته باشید که ترسیم پلان به شما کمک می‌کند تا با توجه به ابعاد فضایی، پارامترهای مؤثر در انتخاب نوع، تعداد مبلمان و سایر وسایل را مشخص کنید و از این بابت با ترسیم شکل درک بهتری را از چیدمان اصولی و بهینه با رعایت تناسبات طولی، عرضی و ارتفاعی همچنین ابعاد مناسب مبلمان، برای مشتری فراهم کنید.

- در طراحی و دکوراسیون داخلی و به هنگام رسم پلان، می‌بایست موقعیت پنجره‌ها، رادیاتور، دودکش، لوله گاز، دریچه‌های کولر آبی و یا اسپلیت، کلیدها و پریزهای برق، موقعیت تلویزیون، شومینه، تابلوها، گچ‌بری‌های تزئینی، آینه‌کاری‌ها، نقاشی‌ها و کاربندی‌های دیوار و سقف‌ها مشخص گردد.

- نقاطی مانند لوله‌های گاز و رادیاتورها باید به طریقی ماهرانه از زاویه دید خارج شوند و به فضایی‌هایی مانند دیوار پشت تلویزیون، شومینه و یا کاربندی‌های روی دیوار، به عنوان نقطه کانونی در محیط، بیشتر پرداخته شود.

- بهتر است درخطوط مرتبط با سقف کاذب و خط و چین آن نیز در پلان کاری مشخص شود این موضوع به شما کمک می‌کند تا چیدمان و نحوه تجهیز مرکز فضای کاری را  بهینه‌تر انجام دهید و فرآیند نورپردازی را بهبود ببخشید و ترکیب زیبا تری با رنگ دیوار و کاغذ دیواری داشته باشد.

- چنانچه در طراحی و دکوراسیون داخلی پس از تصویربرداری و رسم پلان، با ایرادات قابل رفعی مانند تداخل فضاها با یکدیگر، آشفتگی و بی‌نظمی، زاویه دید بسته، عدم تعادل و توازن، نورپردازی نامناسب و مواردی از این قبیل مواجه شدید، می‌توانید با کم کردن تعداد وسایل و محو کردن زمینه دید، ایجاد هارمونی رنگی، شفاف‌سازی زاویه دید ناظر، استفاده از لوازم کم حجم و ایجاد نور مناسب و یا استفاده از کاغذ دیواری مدرن سه بعدی بر روی دیوار، به دید بهتر و عمق‌بخشی به فضا کمک کنید. مسائل عنوان شده لزوم شناخت و بررسی متریال‌هایی که قرار است در پروژه طراحی به کار رود را ضروری می‌کند از جمله: سنگ‌های آنتیک، کفپوش‌، دیوارپوش‌، کاشی و سرامیک‌ها، کمدها، کاغذ دیواری، پرده‌ها، نوع نور و مواردی از این قبیل. توجه داشته باشید که طراحی و دکوراسیون داخلی باید بر مبنای انتخابات صحیح صورت پذیرد بنابراین شناخت جنس و کیفیت مواد اولیه همچنین آگاهی از مواردی چون: قیمت خرید پرده کرکره ای، خرید پرده زبرا، قیمت دیوارپوش قابل شستشو، قیمت کاغذ دیواری پذیرایی، انواع کاغذ دیواری اتاق خواب، دیوارپوش طرح چوب، سنگ‌های تزئینی مرمر و گرانیت، قیمت دیوارپوش پی وی سی و یا قیمت پرده های زبرا جدید آشپزخانه و نمونه‌های دیگر، بسیار ضروری و کاربردی است که در انجام دیزاین و طراحی بهتر شما، کمک شایانی می‌کنند.

طراحی و دکوراسیون

- با توجه به موارد عنوان شده مهمترین فاکتورها در بررسی پلان و وضعیت کار، توجه به ابعاد فضا، ارتفاع کف تا زیر سقف و میزان نور محیط است. برای مثال: در فضاهای پیچ در پیچ می‌بایست از مبلمان با ابعاد کوچکتر استفاده نمود و برای سهولت در رفت و آمد در بین آن‌ها یک فاصله استاندارد تنظیم کرد.

- در فضاهای کوچک با نور محیطی کمتر، بهتر است رنگ زمینه دیوارها و مبلمان روشن انتخاب شود. همیشه نقطه کانونی در فضا را در مد داشته باشید برای مثال در خانه‌های ایرانی غالباً این نقطه، دیوار پشت تلویزیون محسوب می‌شود.

تعیین نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی

- گاهی اوقات برخی از فضاها از قبل با مبلمان تجهیز شده‌اند و تنها برخی از بخش‌ها نیاز به تغییر کلی دکوراسیون دارند در این موارد در نظر گرفتن لوازم و وسایل موجود در فضا بسیار اهمیت دارد. طراحی و دکوراسیون داخلی این نوع محیط‌ها باید در هماهنگی کامل با وسایل و بخش‌های غیرقابل تغییر باشد. در صورت لزوم هرگونه تغییر و یا تعویض لوازم ضروری و یا اضافی، بهتر است مشتری را در جریان کار بگذارید و نظر او را جویا شوید. برای مثال مشتری تمایل دارد پارکت کف را حفظ کند اما کاغذهای دیواری را تغییر دهد، در چنین مواردی باید رنگ کاغذ دیواری با رنگ پارکت تناسب داشته باشد. گاهی اوقات مشتری قصد تعویض لوازمی مانند فرش و یا پرده را ندارد در این صورت طرح، مدل و رنگ این نوع وسایل به عنوان پایه کار قرار می‌گیرد و شما باید به توجه به آن‌ها تم رنگی و بافت سایر وسایل را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید اگر فرش‌ها دارای طرح هستند، بهتر است آن‌ها را تا زیر لوازمی مانند ویترین، میز و یا مبلمان قرار ندهید و سطوح زیادی از کف را با آن‌ها پوشش ندهید.

طرح‌های پیشنهادی در طراحی و دکوراسیون داخلی

همواره سعی کنید فرآیند طراحی و دکوراسیون داخلی را با در نظر گرفتن لوازم و وسایل ضروری، متریال ‌اولیه، خواسته مشتری و سلایق ساکنین، انجام دهید. ممکن است مشتری تصور کند اگر مبنای این کار سلیقه است، فلسفه وجود طراح برای چیست در اینجا طراح باید برای مشتری شرح دهد که انتخاب شما از میان طرح‌هایی است که بر اساس روحیه و استانداردهای فضا ارائه می‌شود. طرح‌های پیشنهادی بر اساس روحیات ساکنین و روانشناسی افراد صورت می‌گیرد و این به هوش و توانمندی دیزاینر بستگی دارد که در زمینه سبک‌های معماری و ملزومات انواع سبک‌ها همچنین شناخت تیپ شخصیتی افراد، ارائه نظر نماید. اغلب این شناخت با طرح سؤالاتی در زمینه شغلی، رشته تحصیلی، سرگرمی‌ها و علاقمندی‌های خاص و سبک زندگی افراد به دست می‌آید. در طراحی و دکوراسیون داخلی هرگز قانون خاصی وجود ندارد بلکه با توجه به روحیات افراد، قواعد رنگ‌ها، سبک‌ها و ابعاد فضا می‌توان در محیط تنوع و هماهنگی ایجاد نمود و زیبایی خلق کرد. برای مثال افراد شاد و تنوع طلب تمایل و علاقه وافری به تعویض اثاثیه و تغییر رنگ‌ها در محل زندگی خود دارند. سبک پیشنهادی به این دسته از افراد، دکوراسیون مدرن با زمینه رنگ‌های خنثی است که امکان چیدمان لوازم و رنگ‌های متنوع به صورت متمرکز و لکه‌های رنگی را مهیا می‌سازد. دیوارهای خاکستری گرم و سرد و یا کرم رنگ با مبلمان و پرده‌های مدرن و کوسن و بالشتک‌ها و تابلوهای رنگی، متناسب با رنگ زمینه کف و دیوارها که به خوبی موجب چرخش انرژی در فضا می‌شوند. افراد محتاط معمولاً متقاضی تم رنگی خنثی هستند و بهتر است در چیدمان و طراحی و دکوراسیون داخلی منزل این افراد، از رنگ‌های خنثی همچون خاکستری گرم تا سرد یا کرم قهوه‌ای استفاده نمایید.

دکوراسیون مدرن



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طراحی دکوراسیون داخلی طراحی و دکوراسیون داخلی داشته باشید کاغذ دیواری برای مثال رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: در فروردین ماه سال جاری بیش از ۴۹ میلیون و ۵۹۴ هزار تردد بین استانی در ورودی و خروجی استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه خود ۲۳ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه متوسط تردد بین استانی روزانه در فروردین امسال بیش از یک میلیون و ۵۹۹ هزار تردد بود، اظهار کرد: تردد بین استانی روزانه در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته خود ۲۳ درصد کاهش یافته است و بیشترین تردد در ورود و خروج به استان نیز در روز جمعه ۳۱ فروردین و به میزان بیش از ۱۲۷ هزار تردد ثبت شد.

دست نشان با اشاره به اینکه محور ارومیه - سلماس با متوسط تردد روزانه ی ۲۲ هزار و ۶۰۹ تردد پر تردد ترین محور استان در فروردین ماه اعلام شد، خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از ابتدای فروردین ماه، تقریباً ۸۷۴ هزار و ۳۰۰ پلاک خودرو یکتا در محورهای برون شهری استان آذربایجان غربی رویت شد از این پلاک ها حدود ۸۱۸ هزار و ۲۷۴ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

وی یادآور شد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه های پلاک‌خوان در بازه فروردین ماه، در روزشنبه ۴ فروردین معادل ۲۴ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است که آمار ها از کاهش یک درصدی سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان نسبت به مدت مشابه خبرمی دهند.

دست نشان با تاکید به اینکه ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان دهنده آن است که در ماه فروردین سال جاری تقریباً ۳۹ هزار وسیله نقلیه (معادل ۱۲ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان) بین یک تا ۳ روز در استان اقامت داشتند، افزود: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان در فروردین ماه، ۸۷۴ هزار و ۴۱۷ وسیله نقلیه از آذربایجان غربی در سایر استان ها مشاهده شده و استان های آذربایجان شرقی، زنجان و تهران بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان ها داشته اند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ادامه داد: براساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در ماه قبل از مجموع بیش از ۱۰ میلیون و ۵۱۲ هزار تردد ثبت شده در استان، ۴۹ هزار و ۱۰۵ مورد انواع تخلفات ثبت شد که تخلف بیش از ۳۰ کیلومتر برساعت، تجاوز از سرعت مجاز در این بازه ۴۸ هزار و ۳۷۰ مرتبه تکرار شد که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهاد ها و مسئولین ذیربط است.

کد خبر 6092606

دیگر خبرها

  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ ها در مهاباد
  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز