Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجتبی روستایی کارآفرین ۱۸ ساله فسایی که هم اکنون ۳۳ سال دارد و دیگر خیلی از کسبه و بازاریان شهرستان فسا او را می شناسند، جوانی که از یک مغازه اجاره‌ای دکوراسیون داخلی شروع کرد و  در حال حاضر صاحب کارگاه و ۴۰ نیروی مستقیم و غیرمستقیم است.

او گفت: در سال ۱۳۸۴ که دانشجوی رشته مهندسی صنایع در دانشگاه جهرم بودم، با گرفتن وام ۳۰۰ هزار تومانی مغازه‌ای را اجاره و شروع به کار کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روستایی بیان کرد: با گذشت کمتر از یک سال به دلیل نداشتن سرمایه برای تامین جنس و نبود آگاهی از مهارت‌های کسب و کار به ورشکستگی  رسیدم.

این کارآفرین جوان و دانشجوی ارشد رشته مهندسی صنایع تصریح کرد: با گذشت ۵ سال از شروع کارم، هیچ‌گونه پیشرفت و آورده مالی نداشتم و به مرور شروع به پیاده کردن ایده‌های درسی خود در کسب و کارم کردم.

روستایی ادامه داد: ساختار مالی و نیروی انسانی را اصلاح کردم تا بالاخره و پس از گذشت هشت سال شرایط تغییر کرد.

او افزود: در ادامه مسیر تصمیم گرفتم آیتم های دکوراسیون داخلی را به جای تهیه کردن از بیرون، خودم تولید کنم و به همین منظور با اخذ وامی سنگین و خرید مکان و تجهیزات، کارگاه تولیدی راه انداختم.

این کارآفرین فسایی اضافه کرد: نیروی صفر را آموزش داده و به کار گرفتیم به در نهایت به مرحله‌ای رسیدیم که علاوه بر ساپورت کردن نیازهای شهر خودمان به شهرستان‌های همجوار هم اجناسمان را می‌فروختیم.

روستایی که موفق به ایجاد شغل برای ۱۰ نیروی انسانی به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به طور غیرمستقیم شده است، در چهار حوزه بازرگانی و فروش، خدمات، پژوهش و تولید فعالیت می‌کند.

او اظهار کرد:  با وام و بدهی سوله‌ای را در جوار کارخانه قند راه‌اندازی کردم اما ادارات مرتبط حکم تخریب  آن را صادر کردند.

این کارآفرین جوان فسایی گفت: برای صدور مجوز درخواست ۵۰۰ میلیون تومان کرده‌اند که من قادر به پرداخت این مبلغ نیستم، این در حالی بود که راه حل دیگری نیز از جمله تقسیط این مبلغ برای کمک به ما را ندارند.

روستایی بیان کرد: ۵۰۰ میلیون تومان برای اخذ مجوز و گرفتن وامی که پرداخت آن به مجوز نیاز دارد که با این قوانین دست ها در جیب مردم و کسانی که می‌خواهند کسب و کاری راه اندازی کنند، است.

او تصریح کرد: کسی که با کمترین سرمایه بیشترین اشتغالزایی را می‌کند باید تحت حمایت دولت و مسئولان باشد نه اینکه بروکراسی های اداری و قوانین دست و پا گیر سد راه او باشند.

این جوان فسایی با بیان اینکه  ممنوعیتی از سمت اداره صنعت، معدن و تجارت برای کارکردن در شهر  را ندارد، ادامه داد: به ما برق نمی‌دهند و اداره آب نیز از من که منزل مسکونی‌ام نیز در همان مکان است هزینه آب تجاری می‌گیرد، در حالی که آب، مصرف خاصی در تولیدات ما ندارد.

روستایی افزود: با پرداخت وامی ۲ میلیاردی من می‌توانم زمینه اشتغال را برای ۵۰ نفر دیگر فراهم کنم اما مسئولان از من حمایتی نمی‌کنند و این در واقع خلاف صحبت رهبری برای حمایت سازمان‌ها از کسب و کارهای کوچک است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارآفرین اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند پخت نیمرو با 1000 تخم مرغ توسط آشپر روستایی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم) طرز پخت برنج سرخ شده با تخم مرغ توسط آشپز ژاپنی (فیلم) طرز پخت کتلت مرغ و تخم مرغ به سبک آشپز ژاپنی (فیلم)

دیگر خبرها

  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • فرایند پخت نیمرو با 1000 تخم مرغ توسط آشپر روستایی (فیلم)
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟