Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت بایدن با وجود ادامه بحران مهاجرت دست کم دو میلیارد دلار برای توقف و حفظ و نگهداری دیوار مرزی با مکزیک هزینه کرده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش جمهوری خواهان به کمیته فرعی سنای آمریکا دولت جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور مبلغ دو میلیارد دلار برای توقف ساخت و ساز دیوار مرزی با مکزیک که در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا آغاز شده بود، هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش که اخیرا توسط اعضای وزارت امنیت کشور و کمیته فرعی مدیریت مرزی و عملیات دولت در کمیته امور دولتی منتشر شد،‌ اعلام می‌کند که اقدامات برای توقف یا لغو پروژه‌های ساخت دیوار مرزی در وزارت دفاع از زمان تحلیف بایدن بین ۱.۸ میلیارد تا دو میلیارد دلار هزینه داشته و دولت هر روز برای توقف آن سه میلیون دلار صرف می‌کند و بخش کثیری از این مبلغ برای حفاظت از بتن، آهن و سایر تجهیزات و متریال مورد استفاده در بیابان صرف شده است.

سناتور جیمز لنکفورد، جمهوری خواه ارشد در این کمیته فرعی درباره این گزارش گفت: واقعا تاسف آور است که آمریکایی‌ها باید به مقاطعه کارها برای حفاظت از دروازه‌های آهنی‌ای پول بدهند که بایدن از نصب آنها امتناع می‌کند چون می‌خواهد درباره این دیوار مطالعه بیشتری کند. خودداری سرسختانه از صرف هزینه‌های مصوب برای دیوار "اجرای" قانون نیست. بلکه نادیده گرفتن قانون و نگرانی‌های واقعی امنیت ملی ناشی از ورود غیرقانونی از مرزهای جنوبی است.

بر اساس این گزارش، مقاطعه کاران وزارت دفاع مسئول ساخت این دیوار مرزی در ژانویه ۲۰۲۱ و در دولت ترامپ ۱۰ میلیارد دلار دریافت کردند. اما در پایان ژوئن، دولت بایدن ۲۰ درصد از این مبلغ را هدر داد.

بر اساس این گزارش همچنین مشخص شد: تلاش‌های دولت بایدن برای توقف ساخت این دیوار مرزی به هدر رفت چشمگیر منابع مالیات دهندگان بدل شد. بر اساس این گزارش، دولت بایدن به مقاطعه کارها دست کم دو میلیارد دلار پول داده و همچنان دیوار ساخته نمی‌شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دو میلیارد دلار دیوار مرزی دولت بایدن برای توقف بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار

آفتاب‌‌نیوز :

در روز یکشنبه از شکاف قیمت دلار در بازار‌ها کاسته شد. قیمت دلار هرات، دلار تهران و دلار در سلیمانیه وارد کانال ۶۰ هزار تومان شدند.

قیمت دلار هرات یکشنبه را در ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان شروع کرد و تا قبل از نرخ‌دهی درهم تا ۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت. اما در ادامه روند نزولی قیمت درهم، نرخ دلار در هرات با کاهش تا مرز حمایت ۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد. البته در معاملات پشت خطی انتهای هفته گذشته، بازار ارز هرات زودتر از سایر بازار‌ها کانال ۶۰ هزار را از دست داده بود و به این مرز حمایت رسیده، اما در از دست دادن آن ناکام مانده بود.

به عقیده تحلیلگران بازار به محدوده حمایتی رسیده، اما جان صعود پرقدرت ندارد. اگر بازار ارز و سکه در زیر مرز‌های حمایتی به تثبیت برسند قیمت دلار و سکه به سمت کف‌های جدید در سال ۱۴۰۳ حرکت خواهد کرد.

قیمت درهم امارات با گپ منفی در ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش در نیمه دوم به ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و در همین نرخ نیز بسته شد. نکته قیمت درهم، این بود که کانال نرخ‌دهی درهم زودتر از سایر روز‌ها در ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه به کار خود پایان داد.

قیمت تتر نیز در یک معاملات رنج رفت و برگشتی کانال ۶۱ هزار تومان را از دست داد و به مرز حمایت مهم ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. بر اساس تحلیل تکنیکال اگر قیمت تتر زیر این مرز تثبیت دهد با کاهش بیشتر می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود.

از دید معامله‌گران فنی اگر قیمت دلار هرات مرز حمایت ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان را از دست بدهد حمایت بعدی در حوالی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است. همچنین مقاومت اولیه قیمت دلار هرات ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان است که در صورت شکست نرخ می‌تواند به سمت کانال بالاتر برود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح
  • پایان فرصت دولت بایدن برای گزارش به کنگره درباره اسرائیل
  • پالتیکو: آمریکا ارسال بمب به اسرائیل را تعلیق کرد
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند