Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:22:49 GMT

«توقف تاکتیکی» مذاکرات ترکیه و مصر و دلایل آن

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۹۹۴۲

«توقف تاکتیکی» مذاکرات ترکیه و مصر و دلایل آن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع دیپلماتیک مصری گزارش دادند که مذاکرات بین قاهره و آنکارا بنابه دلایلی شاهد «توقف تاکتیکی» است.

این منابع گفتند که مهم‌ترین دلایل این توقف، یکی ابراز نارضایتی امارات و فرانسه از فضاهای مثبت به وجود آمده در مذاکرات اکتشافی بین قاهره و آنکارا در دوره اخیر است و گذشته از آن پرونده حضور نظامی ترکیه در لیبی است که از پرونده‌های مهم و حساس برای مصر به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، این منابع گفتند که ترکیه از اعمال فشارهای مصر بر طرابلس برای بازنگری در روابط با آنکارا و تکرار اظهارات مقامات رسمی درباره ضرورت خروج نیروهای ترکیه از لیبی، ناراضی است.

همچنین اقدام مصر در محکوم کردن تحرکات اخیر ترکیه در قبرس و بازگشایی منطقه واروشا نیز پیامی به ترکیه و در عین حال اطمینان دادن به یونان و قبرس بود که از حمایت اتحادیه اروپا برخوردار هستند و تاکنون در حمایت از نظام مصر در این اتحادیه ایفای نقش کرده‌اند.

این منابع همچنین گفتند که مصر بخوبی می‌داند که پیشرفت حاصله در پرونده تعامل با رسانه‌های معارض مصری در خاک ترکیه، یک پیشرفت شکننده است و هر لحظه احتمال دارد اوضاع به قبل بازگردد چرا که خبرنگاران و رهبران اخوانی از خاک ترکیه خارج نشده‌اند.

بنا بر این گزارش، مصر تمایل دارد در پرونده لیبی نیز به موازات تفاهم درباره پرونده اخوان‌المسلمین و معارضان، پیشرفت حاصل شود.

منابع مذکور گفتند که ترکیه همچنان به حضور نظامی در تعدادی از پایگاه‌های غرب لیبی اصرار دارد و مصر نیز موافقت با این امر را به پایبندی کامل به توافق آتش‌بس امضا شده در دسامبر گذشته، عدم واردات اسلحه به لیبی و آغاز تهیه جدول خروج عناصر ترکیه از لیبی مشروط کرده است.

پس از حوادث سال ۲۰۱۳ و برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهور منتخب مصر و وابسته به گروه اخوان‌المسلمین توسط «عبدالفتاح السیسی» فرمانده وقت ارتش این کشور، به دلیل آنکه ترکیه این حوادث را «کودتای ارتش علیه مرسی» خوانده بود، روابط آن با قاهره قطع شد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه قاهره توقف مذاکرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

کشاورزیان گفت: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • «س.ق» یا «پ.ص» ؛ کدام بازیگر زن باعث اغفال امیر تتلو در ترکیه شد؟
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی