Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری میان نیرو‌های دولتی افغانستان و طالبان در ولایت‌های مختلف همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا می‌گوید «نخستین کاری که نیرو‌های امنیتی افغانستان باید پیش از بازپس‌گیری بخش‌های از دست رفته انجام دهند، این است تا سرعت طالبان را کاهش دهند.»

به گزارش «طلوع نیوز، صدای افغان و الجزیره»، «آستین»، گفت «آن‌ها (طالبان) نیرو‌های خود را در اطراف مراکز اصلی جمعیت، جمع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در همین حال وزرای دفاع روسیه و تاجیکستان درباره تدابیر مورد نیاز برای مقابله با تهدید‌های ایجاد شده از سوی طالبان در مرز‌های مشترک این کشور با افغانستان رایزنی کردند.

روسیه پیش از این بر تعهد خود مبنی بر حمایت از تاجیکستان در برابر تهدید‌های ناشی از افغانستان تاکید کرده بود.

علاوه بر این ۲ کشور اخیرا رزمایش نظامی مشترکی را انجام داده و رزمایش مشترکی نیز برای ماه آینده برنامه ریزی شده است.

در خبری دیگر، «جالینا پورتر»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز از گروه طالبان خواسته تا به صورت جدی وارد روند مذاکرات صلح شود.

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت «ما از طالبان می‌خواهیم که برای تعیین یک نقشه راه سیاسی برای آینده افغانستان به مذاکره جدی بپردازند.»

در همین حال دیده بان حقوق بشر افغانستان می‌گوید که طی ۲ هفته گذشته در ولایت «قندهار» که در کنترل نیرو‌های طالبان قرار دارد، ۳۳ غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: گفت‎وگوی بایدن و اشرف غنی درخواست طالبان برای تشکیل دولت جدید

وزارت کشور افغانستان نیز گزارش داد که در ۳۱ ولایت این کشور قانون منع رفت و آمد شبانه اجرا می‌شود.

این منع رفت و آمد از ساعت ۲۲ تا ۴ بامداد اجرا خواهد شد.

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که نیرو‌های امنیتی افغانستان در ۲۱ ولایت با طالبان درگیر هستند.

منع رفت و آمد شبانه در ولایت های کابل، ننگرهار و پنجشیر اجرا نخواهد شد.

همچنین وزارت دفاع افغانستان روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی عملیات هوایی ارتش این کشور در ولایت بدخشان، ۱۱ نفر و در ولایت بلخ نیز ۸۱ نفر از نیرو‌های طالبان کشته شدند.

به گفته وزارت دفاع افغانستان، عملیات هوایی ارتش این کشور در ولایت هلمند نیز به کشته شدن ۳۵ نفر از نیرو‌های طالبان منجر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل افغانستان طالبان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان تحولات بین الملل افغانستان طالبان منع رفت و آمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم