Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@11:56:05 GMT

نخست وزیر عراق راهی آمریکا شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۰۰۲۰

نخست وزیر عراق راهی آمریکا شد

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز (یک‌شنبه) در رأس هیئتی بلندپایه از بغداد، پایتخت عراق راهی واشنگتن، پایتخت آمریکا شد تا ضمن مشارکت در دور چهارم مذاکرات راهبردی بغداد و واشنگتن با جو بایدن، رییس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، الکاظمی قبل از عزیمت، طبق بیانیه دفتر رسانه‌ای خود منتشر کرده است، گفت: این دیدار در چارچوب تلاش‌های عراق برای تحکیم روابط نزدیک با آمریکا و بر اساس مبانی احترام متقابل و همکاری دو جانبه در زمینه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر عراق تاکید کرد که این دیدار نتیجه تلاش سخت در طول جلسات گفتگوی راهبردی برای تنظیم روابط امنیتی بین دو کشور بر اساس منافع ملی عراق است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز هفته گذشته درخصوص این سفر گفت: محور اصلی این سفر گفتگو که قرار است ۴ مرداد ماه سال جاری در کاخ سفید برگزار شود، مشارکت و همکاری‌های استراتژیک دو کشور مطابق با توافقنامه سال ۲۰۰۸ مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق است.

به گفته ساکی، بهداشت و انرژی هم از جمله محور‌هایی است که در دیدار بایدن با نخست وزیر عراق مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

حسین علاوی، مشاور نخست وزیر عراق نیز اعلام کرد که مصطفی الکاظمی قرار است در سفر خود به آمریکا پرونده خروج نیرو‌های خارجی به ویژه نیرو‌های آمریکایی از خاک عراق را بررسی کند.

این درحالی است که نیویورک تامیز به نقل از منابعی در پنتاگون اعلام کرد که آمریکا قصد ندارد نیرو‌های خود را از عراق خارج کند و تنها شرح وظایف آنان بر روی کاغذ تغییر خواهد کرد.

پربیننده ترین برترین تصاویر خبری هفته گذشته احتمال استعفای بایدن به دلیل مشکلات پزشکی شورش کوبایی ها علیه دولت کمونیست / منشأ اعتراضات چیست؟ برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته حضور نماینده‌ پادشاه عربستان در مراسم تحلیف رییسی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عراق نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه این کشور در ریاض با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش در این دیدار موضوع غزه و گذرگاه رفح و آتش‌بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و استمرار جنایات آن به شمار می‌رود، مدعی شد که برای تامین مطالبات انسانی در غزه نیاز به آتش بس وجود دارد. این ادعا در حالی مطرح شده که واشنگتن تاکنون ۳ بار به تنهایی قطعنامه‌های آتش بس مطرح شده در شورای امنیت را وتو کرده است.

وی خواستار تقویت تلاش‌ها برای ایجاد ثبات و منع گسترش درگیری‌ها در منطقه شد و گفت که بهترین کار برای بهبود شرایط انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

بلینکن ادامه داد که استمرار کمک‌های انسان‌دوستانه طی روزهای آینده محور مذاکرات وی با دیگر طرف ها خواهد بود. وی همچنین از تلاش های نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برای رسیدن به آتش بس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6092017

دیگر خبرها

  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند