Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد «عبدالله جواری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه استان‌هایی مانند تهران، اصفهان، شیراز و مشهد به خوبی از بخش خصوصی برای رونق خوشنویسی استفاده می‌کنند، افزود: اگر فرهنگسراها و نگارخانه‌ها در استان کرمانشاه بیشتر شود بخشی از مشکلات اقتصادی اساتید و هنرجویان خوشنویسی هم برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در هنر خوشنویسی و همه هنرهای موجود عشق به هنر بسیار مهم است، گفت: اما بخش اقتصادی هنر هم در یک مرحله‌ای تاثیرگذار است و متاسفانه هنرمندان از این نظر لطمه می‌بینند.

استاد جواری بر پشتیبانی‌ها و حمایت‌های ادرات دولتی مرتبط از هنر خوشنویسی تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد این حمایت‌ها بیشتر شود تا وقتی هنرجویان با زحمات فراوان به مرحله‌ای از رشد می‌رسند برای ادامه کار ناامید نشوند و مسایل مالی آنها را از پیشرفت در کار باز ندارد.

رییس انجمن خوشنویسی استان کرمانشاه این انجمن را یکی از فعال‌ترین و پویاترین انجمن‌های خوشنویسی در کشور دانست و اظهار داشت: بعد از حدود چهار دهه فعالیت این انجمن اکنون ۹۰ دانش آموخته فوق‌ممتاز، ۲۰۰ دانش آموخته ممتاز، ۴۰ مربی خوشنویسی و هزاران هنرجو دارد که دوره‌های آموزشی خود را در این استان طی کرده‌اند.

این استاد خوشنویسی با اشاره به نقش و جایگاه هنر خوشنویسی در استان کرمانشاه هم گفت: این استان از دیرباز محل گذر بزرگان بسیاری بوده که در عرصه خوشنویسی فعالیت کرده اند و در این استان هم مقیم شده‌اند و بعد از تاثیرگذاری میرعماد در دوران صفویه به تاثیرگذاری «میرزامحمدرضا کلهر» در ۲ قرن گذشته بر خوشنویسی ایران می‌رسیم بطوریکه بعد از ورود صنعت چاپ به کشور این خوشنویس کرمانشاهی بود که این هنر را از انزوا نجات داد.

استاد جواری وجود مرحوم آیت‌الله نجومی را در ۵۰ سال گذشته برای کرمانشاه نعمتی دانست و گفت: ایشان یکی از هنرمندان به نام کشور بود که بسیاری از هنرمندان کنونی خوشنویسی کرمانشاه افتخار شاگردی این مرد بزرگ را داشتیم.

برچسب‌ها چهره ماندگار خوشنویسی کرمانشاه خوشنویسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهره ماندگار خوشنویسی کرمانشاه خوشنویسی چهره ماندگار خوشنویسی کرمانشاه خوشنویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: بالا بودن تعداد متوفیان حوادث رانندگی و آمار مجروحان در کرمانشاه زیاد است و همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در قرارگاه کاهش تصادفات استان که در سالن جلسات دفتر فرماندهی برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۹ نفر را در این حوادث از دست داده‌ایم و خانواده‌های زیادی داغدار و حتی بی سرپرست شده‌اند، آیا نباید با این وضعیت چاره‌ای بیندیشیم و به صورت عملیاتی اقدامات لازم را برای کاهش این مقدار تلفات انجام دهیم.

وی افزود: سال گذشته و تنها در دو کمربندی کرمانشاه ۴۰ نفر جان خود را به خاطر حوادث رانندگی از دست داده‌اند، تلفاتی که بسیار زیاد است و باید برای کاهش آن تلاش کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بر همین اساس از سال گذشته تصمیم گرفتیم که جلسات را از پشت میز به سطح شهر و میادین ببریم تا از نزدیک مشکلات، نواقص و معضلات را شناسایی و برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

سردار حاجیان اضافه کرد: با این حال برخی مدیران که درگیر رفع نواقص بودند به جز یکی دو بار در این بازدیدهای میدانی حضور پیدا نکردند که جای گلایه و انتقاد دارد.

وی تاکید کرد: هرچند در این بازدیدها اقدامات خوبی صورت گرفت و نواقص بعضی نقاط حادثه‌خیز رفع شد یا در حال رفع شدن است، اما کافی نیست و لازم است اقدامات گسترده‌تری صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: تأمین روشنایی میدان آزادی، تقاطع سردار سلیمانی و سایر معابر، اصلاح هندسی میدان نیایش، ایجاد دور برگردان میدان آناهیتا، اصلاح هندسی میدان ظفر و دوربرگردان میدان مقابل شرکت زمزم از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

سردار حاجیان تاکید کرد: همانگونه که بارها اعلام کرده‌ایم پلیس نمی‌تواند بنشینید و دست روی دست بگذارد و مرگ همشهریان و هموطنان خود را در حوادث ترافیکی مشاهده کند.

وی گفت: پلیس همانگونه که پاسخگوی کار و اقدامات خود است از دستگاه‌های مسئول نیز به نفع مردم مطالبه‌گری می‌کند و چنانچه آن‌ها به وظایف قانونی خود در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش سوانح رانندگی عمل نکنند علیه آن‌ها اعلام جرم خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: علاوه بر بالا بودن تعداد متوفیان حوادث رانندگی و آمار مجروحان در کرمانشاه زیاد است و همه وظیفه داریم که در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم.

سردار حاجیان با بیان اینکه پلیس وظیفه خود می‌داند در هر شرایطی برای آسایش و رفاه حال مردم تلاش کند، تصریح کرد: امیدوارم سایر دستگاه‌های مسئول نیز با توان بیشتری پای کار بیایند و مدیران نیز در بازدیدهای میدانی و جلسات راهبردی شرکت کنند تا بتوان تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

کد خبر 749741

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • افتتاح نمایشگاه خوشنویسی قدر استاد درشهرکرد
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهرکرد
  • همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم
  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری