Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مهم ترین مهارت هایی که یادگیری آن برای داوطلبان کنکور سراسری ضروریست، تسلط بر تکنیک تست زنی است. تقویت مهارت تست زنی، روش های مختلفی دارد، یکی از این روش ها خرید کتاب کمک درسی  کنکور حاوی سوالات مشابه کنکورهای سال قبل، و تمرین و تکرار روش این کتاب ها در حل مسائل و تست های تله دار کنکور است. کنکور یک ماراتون آموزشی است؛ علاوه بر اینکه سرعت عمل، دقت، مهارت و تسلط شما بر روی دروس مهم است، مهارت تست زنی شما نیز همان قدر اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت تسلط بر تست زنی، ما در این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین تکنیک های تست زنی که در کتاب های کمک درسی به آنها اشاره شده بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

اهمیت کتاب های کمک درسی در تسلط بر تست زنی

از مهم ترین کارهایی که داوطلبان در روزهای منتهی به کنکور سراسری باید انجام دهند، انجام تمرینات تست زنی است. مهارت در تست زنی هیچ گونه ارتباطی با مهارت شما در یادگیری دروس، یا حفظ کردن مباحث تشریحی ندارد. در مهارت تست زنی دو عامل دخیل است؛ یک- میزان تسلط شما بر دروس، و دو- سرعت عمل شما در آنلایز سوالات و ارائه پاسخ. ماهیت سوالات تشریحی و تستی از هم متفاوت است؛ در حل سوالات تشریحی، تسلط بر موضوع درسی و تشریح همه جزئیات مهم است، ولی در حل سوالات تستی، تست زنی علاوه بر تسلط بر موضوع، چیزی است که اهمیت دارد، و صدالبته سرعت عمل شما!

رسیدن به این سرعت عمل برای هر شخص و برای هر درس متفاوت است، مثلا ممکن است شما با خرید کتاب زبان  از فروشگاه اینترنتی فرآموز یا... و انجام تمرینات مداوم و منظم، در مدت کوتاهی به تمامی مباحث مسلط شوید، ولی چندین ماه زبان میبرد تا به نحوه تست زنی سریع و اصولی مسلط شوید!

موضوع مهم این است که شما مداوم و مداوم روی این مهارت کار و تمرین کنید، و با زدن تست های مختلف از دروس عمومی و تخصصی با نحوه طرح سوالات تستی کنکور بیشتر آشنا شوید، و میزان و سرعت یادگیری خودتان را بالا ببرید؛ در مجموع تمرین با کتاب های کمک درسی بهترین ابزار برای شما خواهد بود.

بهترین تکنیک های تست زنی

تسلط یافتن بر مهارت تست زنی در کنکور، یکی از برجسته ترین عوامل موفقیت در آزمون سراسری می باشد. با اینکه بسیاری از داوطلبان روی تمامی مباحث و نکات درسی تسلط دارند، اما کنکور صرفاً به دانش شخصی فرد مربوط نمی‌شود، و بخش عمده ی آن مهارت ‌های تست‌زنی و پاسخ به سؤالات چهارگزینه‌ای می باشد. داوطلبان باید به این نکته توجه کنند، که برای رسیدن به رتبه‌ی دلخواه موظف هستند زمان مناسب و کافی را به‌ صورت روزانه به تمرین تسلط بر تکنیک های تست زنی برای کنکور، اختصاص دهند. بهترین تکنیک های تست زنی شامل موارد ذیل می باشد:

 

1. علامت گذاری سوالات وقت گیر

سوالاتی که می دانید وقت گیر بوده و زمان زیادی از شما می گیرند، را علامت گذاری کنید. مثلا سوالاتی که تا حالا آنها را نخوانده اید! کنار این سوالات علامت ضربدر گذاشته و از روی آنها رد شوید. اما در مورد سوال هایی که به پاسخ آن مشکوک هستید، علامت ستاره بزارید. با این روش می توانید وقت کافی ای برای سوال های دیگر داشته باشید.

2. مدیریت زمان

حتما طبق ساعتی که سازمان سنجش برای هر درس در اختیارتان قرار داده است، در آزمون های شبیه سازی شده  به سوالات پاسخ دهید، تا در انتهای آزمون واقعی وقت کم نیاورید.

3. روش ساده به دشوار

سعی کنید ابتدا از درس هایی شروع کنید که فکر می کنید برایتان ساده است، تا کمی از خستگی ذهنیتان کم شود و ذهنتان برای مباحث پیچیده تر آماده باشد.

4. حذف گزینه غلط

این تکنیک تست زنی زمانی بدرد شما می خورد، که شما به خوبی کنکورهای سال های قبل را تجزیه تحلیل کرده باشید، و با دیدن گزینه های غلط آن ها را شناسایی و حذف کنید.

5. هدف گذاری

قبل از حضور در جلسه کنکور، حتما هدف گذاری و مشخص کنید، که به چندین سوال در هر درس پاسخ خواهید داد.

6. دقت به محتوای سوالات

همیشه به متن سوالات دقت ویژه داشته باشید. چون که همیشه پاسخ سوال در متن آن نهفته، و با کمی دقت قابل تشخیص است. این تکنیک برای سوالات دروس غیر محاسباتی عالی است!

7. تشابه جواب ها

اگر در پاسخ دهی به سوالات، به یک سوال رسیدید که دو گزینه کاملا متضاد هستند. پس می توان گفت در اکثر مواقع پاسخ یکی از این دو گزینه متضاد است، پس نیاز است با دقت کافی، پاسخ ها را بررسی کنید.

8. اصل تساوی

این دسته از سوالات هرگز به دنبال ثابت کردن فرمول یا حل کامل آن و رسیدن به جواب نیستند. تنها کافی است یک تساوی بین جواب و فرمول برقرار کنید، اگر تساوی برقرار شد، گزینه صحیح همان گزینه است .

بهترین کتاب های کمک درسی آموزش تست زنی

استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب، از جمله کتاب های راهنمای تست، کتاب های جمع بندی، یا در بعضی مواقع خرید کتاب دانشگاهی مرتبط با آن درس، از عوامل مهم موفقیت شما در کنکور سراسری خواهد بود، که باید به درستی و زیر نظر مشاوران و دبیران متخصص انجام شود. باید قبول کنیم که کتابی به عنوان بهترین کتاب تست، بهترین کتاب دانشگاهی، بهترین کتاب تست کنکور وجود ندارد. بلکه فقط می‌توانیم بگوییم کتاب های خوبی در زمینه تمرین تست کنکور، کتاب تست خوب زبان و... وجود دارند، که از طریق وبسایت فروشگاه اینترنتی فرآموز امکان سفارش اینترنتی آنها وجود دارد، و ما در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

کتاب های سری میکرو طلایی؛ این کتاب ها به تشریح ریز نکات دروس عمومی کنکور، شامل زبان و ادبیات فارسی، دین و زندگی، زبان عربی و زبان انگلیسی پرداخته اند. کتاب های سری سیر تا پیاز؛ این کتاب ها درسنامه های تفصیلی و تشریح دارند، که کامل مباحث به همراه سریع ترین راه حل تست ها را آموزش می دهد. کتاب های شب کنکوری؛ این کتاب حاوی تمامی مطالبی است که در دقیقه نود، و لحظاتی که زمان بسیار محدود است، قابل استفاده هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تست زنی خرید کتاب کمک درسی کتاب های کمک درسی تکنیک های تست زنی کتاب های کمک درسی مهارت تست زنی بهترین کتاب سرعت عمل کتاب ها تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از امروز برای دانش‌آموزان میان پایه آغاز می‌شود.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

قیمت کتاب‌های درسی دوره ابتدایی بدین شرح است:

قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان است.

قیمت کتاب‌های درسی پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان است.

منبع: تسنیم

tags # دانش آموزان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تکنیک‌های طلایی برای سلامت مغز
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید