Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس جمهوری با بیان اینکه در پایان سال ۹۹ ما تحریم را برداشته بودیم و توافق اجمالی بین ایران و ۱+۵ انجام شده بود، گفت: مصوبه یازدهم آذرماه سال گذشته مجلس دست و پای دولت را در رفع تحریم بست.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در شصت و یکمین جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی اظهار کرد: اگر در آخر ۹۹ و اوایل ۱۴۰۰ دو کار انجام شده بود، امروز شرایط ما به مراتب بهتر بود؛ یکی اینکه می‌گذاشتند ما در مذاکرات تحریم در پایان ۹۹ کارمان را انجام بدهیم، یعنی دست و پای ما را نمی‌بستند، من به طور قطع می‌گویم در پایان سال ۹۹ ما تحریم را برداشته بودیم و تمام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ما توافق کرده بودیم و سند آن هست و وزارت خارجه هم این سند را برای مجلس فرستاده و شما هم می‌توانید این سند را بخوانید.

روحانی با اشاره به توافق اجمالی که بین ایران و پنج به علاوه یک در وین حاصل شده بود، گفت: الان روشن است که آنها حاضر بودند چه به ما بدهند و ما لازم بود چه اقداماتی انجام دهیم و کاملا مشخص است. به هر حال مجلس مصوبه‌ای گذراند که آن مصوبه دست‌مان را بست و همین الان هم نمی گذارد و گرنه ما اسفند تمام کرده بودیم. در ۱۱ آذر پارسال بود که مجلس اقدام کرد و ما دچار مشکل شدیم.

رییس دولت تدبیر و امید لوایح FATF را مشکل موضوع مهم دیگر عنوان کرد و گفت: قبلا هم در بانک مرکزی اعلام کردم که در FATF دولت و وزارت اقتصاد کار خود را انجام دادند و ما از لیست سیاه خارج شدیم و تعلیق شدیم و شرایط ما بهتر شد.

وی افزود: مجلس ما را یاری کرد و کمک کرد و باهم تصویب کردیم، شورای نگهبان هم کمک کرد. جای دیگری برای ما مشکل درست کرد و ما گرفتار شدیم. از آن وقت تا حالا ما گرفتار FATF هستیم و هنوز مشکل داریم.

روحانی تصریح کرد: اگر همه تحریم‌ها هم برداشته شود FATF حل نشود، باز هم فعالیت بانکی ما با بانک‌های دنیا عادی نخواهد شد و ما مشکل خواهیم داشت.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با گذشت ۵۲ روز از نامه خود به شورای نگهبان و عدم دریافت مستندات مکتوب دلایل ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نامه دیگری به این شورا ارسال کرد. 

نامه اول در ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ و نامه دوم چند روز پس از آن و نامه سوم روز گذشته ارسال شد و روحانی در این نامه تصریح کرده چنانچه تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیت دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورای نگهبان، پاسخ به آن منتشر خواهد شد.

روحانی در نامه نخست، به موارد پنج‌گانه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرده بود پاسخ این شورا «عموماً شامل انتسابات کلی است» و «برخلاف صریح قانون، حاوی هیچگونه مستنداتی نمی‌باشد.» او درخواست کرد مستندات ادعاهای مندرج در این ۵ عنوان «به طور کامل، بدون تقطیع و تلخیص» ارائه شود.

دیگر خبرها

  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد