Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@15:48:25 GMT

واکسن کرونا بیش از نیاز استان تامین شده است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۱۱۹۸

واکسن کرونا بیش از نیاز استان تامین شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه واکسن کرونا به اندازه کافی و بیش از نیاز برای استان تامین شده است، از مردم خواست با ثبت نام در سامانه پیش بینی شده در موعد مقرر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مصطفی آزادبخت در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان همدان، اظهار داشت: با توجه به فعالیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به تبع آن دانشگاه های علوم پزشکی، مازاد بر سهمیه واکسن کرونا برای استان دریافت شده است که مردم باید برای پیشگیری از تجمع و ازدحام نسبت به حضور در وقت اعلامی و تزریق واکسن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: انواع واکسن کرونا برای استان همدان تهیه شده و انتخاب نوع واکسن تزریقی به افراد واگذار شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان از فعالان رسانه ای خواست تا از شیوه های نوین و به روز برای فرهنگسازی رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم استفاده کنند.

آزادبخت بیان کرد: در صورت همراهی مردم با مصوبات ستاد کرونا و رعایت شیوه نامه های ابلاغی به طور حتم در کنترل کرونا موفق خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد علت ابتلا به کرونا در استان همدان، حضور در دورهمی های خانوادگی و اجتماعات است که امید می رود شاهد تجمع در شرایط کرونایی نباشیم.

آزادبخت افزود: با توجه به مصوبه ستاد کرونا مبنی بر بستن ورودی ها، این طرح با محوریت فرمانداری، توسط پلیس و با همکاری بسیج و هلال احمر اجرا می شود و در صورت ورود خودروها به محدوده شهر برای مالکان آنها پیامک هشدار ارسال می شود.

وی با بیان اینکه تردد خودروهای غیر بومی در همدان کاهش داشته است اظهار داشت: سه هزار و ۸۰۰ همدانی دارای خودروی پلاک تهران هستند.

آزادبخت ادامه داد: کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی باید حساسیت مردم نسبت به ویروس کرونا را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های عید غدیر در فضای باز حداکثر به مدت یک ساعت و با حضور ۷۰ نفر با رعایت پروتکل ها از جمله فاصله گذاری برگزار می شود همچنین درباره توزیع غذای نذری در عید غدیر خم مشکلی در زمینه غذای بیرون بر وجود ندارد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد  مقابله با کرونا استان همدان نیز در این جلسه با تاکید بر اجرای دقیق مصوبات ستاد در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعمال شده، گفت: اطلاع رسانی دقیق و مستمر با هدف اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و فرهنگ سازی موثر در سطح جامعه برای توجه به این مهم با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس در شرایط فعلی بسیار مهم و ضروری است.

اسدالله ربانی مهرT افزود: قدرت و سرعت سرایت ویروس جدید نسبت به گذشته بیشتر شده، بنابراین تلاش برای ایجاد احساس بیشتر در سطح جامعه و پیشگیری از عادی انگاری شیوع ویروس به عنوان یک اصل مهم و باید مورد توجه رسانه ها باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واکسن کرونا معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان اطلاع رسانی استان همدان واکسن کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن