Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین ایرنا به نقل از care۲ نوشت: انگور حاوی مواد مغذی گیاهی برای حفظ سلامت قلب از جمله پلی فنول‌ها و اسید فنولیک است. بسیاری از تمدن‌های باستانی فواید سلامتی انگور و میوه آن را شناخته‌اند؛ از پیشگیری از شیوع بیماری‌های قلبی گرفته تا جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲، می‌توان به خواص دارویی میوه انگور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا ۱۵۱ گرم انگور که معادل یک فنجان است، صفر درصد چربی و ۲۷ گرم کربوهیدرات و قند دارد ضمن این که ۵ درصد از نیاز روزانه به فیبر و ۲۷ درصد از نیاز روزانه به ویتامین ث را فراهم می‌کند. انگور همچنین حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است. نکته مهم در رابطه با این میوه این است که منبع غنی از پلی فنول‌ها و اسیدهای فنولیک محسوب می‌شود. آنتوسیانین یک نوع فرعی از پلی فنول و مسئول رنگ قرمز، آبی، بنفش، سیاه یا سفید انگور است. یکی دیگر از پلی فنول‌های انگور، رسوراترول است که با بهبود سلامت قلب ارتباط دارد.

از دست دادن وزن: تحقیقات محققان دانشگاه جورجیا نشان داده که رسوراترول موجودو در انگور به طور قابل توجهی به تلاش های شما برای کاهش وزن کمک می کند. رسوراترول به میزان قابل توجهی توانایی سلول ها برای ذخیره چربی را کاهش داده و با سرعت بسیار زیادی سلول های چربی را تجزیه می کند.

محافظت از سلامت قلب: پژوهش‌ها نشان داده که رسوراترول توانایی بهبود انقباض عروق خونی و بهبود جریان خون را دارد ضمن این که دیواره‌های رگ‌های خونی را تمیز کرده، قطر آنها را بزرگتر می‌کند و به این ترتیب فشار خون کاهش می‌یابد. این روند باعث افزایش اکسیژن رسانی به سلول‌های بدن نیز می‌شود. مطالعات دیگر نشان داده که تنها مصرف ۱۰ میلی‌گرم از مکمل رسوراترول در طول روز باعث کاهش قابل ملاحظه خطر ابتلا به حمله قلبی می‌شود.

محافظت از سلامت مغز: مطالعات دانشمندان سوئیسی نیز نشان داده که رسوراترول محافظ سلامت مغز است. رسوراترول پلاکت‌های آسیب دیده مغزی و رادیکال‌های آزاد مرتبط با ابتلا به بیماری آلزایمر را خنثی می‌کند. رسوراترول جریان خون به مغز را نیز افزایش داده و به بهبود پاسخ‌های ذهنی ما کمک می‌کند.

محافظت از پوست در برابر سرطان: تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که رسوراترول در برابر اشعهUVBاز پوست محافظت می کند و از این رو راهی است برای محافظت در برابر ابتلا به سرطان پوست.

پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها: بر اساس نتایج پژوهشی که در ژورنال تغذیه به چاپ رسید، انگور جلوی رشد و تکثیر باکتری‌های دهان را که باعث پوسیدگی دندان هستند می ‌گیرد. این خاصیت ضد باکتریایی انگور به علت وجود اولئانولیک اسید و آلدئید اولئانولیک است که در پوست انگور ذخیره شده است.

کاهش چربی خون: یکی دیگر از خواص انگور کاهش چربی خون است. خوردن انگور به ویژه انگورهای دانه‌دار و جویدن دانه‌ها، تاثیر خوبی در کاهش چربی خون دارد. انگور سرشار از فیبرهای محلول در آب است و همان طور که می دانید فیبرهای غذایی با کلسترول بد خون مقابله می‌کنند. از این گذشته انگور حاوی پولی فنول‌ های آنتی اکسیدانی نیز هست که باعث کاهش جذب کلسترول می‌شود.

جلوگیری از آب مروارید: انگور و عصاره انگور سرشار از مواد آنتی اکسیدان، بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین است و همه این مواد در تقویت بینایی و سلامت چشم انسان و فرآیند بینایی نقش مهمی ایفا می کنند. وجود این ترکیبات در انگور سبب می شود که مصرف منظم انگور از بیماری‌های چشمی همچون آب مروارید و کاهش بینایی بر اثر افزایش سن جلوگیری نماید.

پیشگیری از پوکی استخوان: انگور منبع ریزمغذی‌هایی نظیر مس، آهن و منگنز است که همگی در تشکیل و قدرت استخوان‌ها نقش مهمی دارند. انگور سبز یا زرد دارای کاتچین است که در پیشگیری از پوکی استخوان نقش دارد.

کد خبر 616608 برچسب‌ها خواص مواد غذایی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خواص مواد غذایی نشان داده پلی فنول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستان شگفت انگیز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی

به گزارش ورزش سه، مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران به پایان رسید و تکلیف ۸ تیم برتر این تورنمنت مشخص شده است. این دوره از جام حذفی با حساسیت خاصی همراه شده و حذف سرخابی های پایتخت نشین باعث شده تا دیگر تیم در جام شگفتی‌ها، امیدوار به خلق شگفتی باشند. این موضوع روز گذشته می‌توانست با حذف تراکتور و سپاهان هم همراه باشد اما طلایی پوشان پیش از پایان ۱۲۰ دقیقه و تراکتوری‌ها در ضربات پنالتی موفق شدند از این اتفاق گریختند. با این حال در ۴ بازی از ۸ تقابل این مرحله، برنده در دوئل حساس و  سرنوشت ساز پنالتی‌ها مشخص شد که در این مسیر دروازه‌بان‌ها به مراتب تاثیرگذار تر از عدم تمرکز مهاجمان بودند.

امیرحسین آسیابان پور از چادرملو
سنگربان اردکانی‌ها مقابل مس کرمان روز خاصی را تجربه کرد. او در طول بازی با سیوهای فوق العاده‌اش کاری کرد که بازی به ۱۲۰ دقیقه و پس از آن به پنالتی‌ها کشیده شود و در ضربات پنالتی هم با خونسردی مثال زدنی‌اش توانست جهت پنالتی‌ها را به درستی تشخیص دهد و ۲ پنالتی را هم مهار کند.

احمد گوهری از آلومینیوم 
گوهری مقابل تیم سابقش انگیزه خاصی داشت و علی رغم دریافت ۴ گل در طول ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی نشان داد که نسبت به اسماعیلی فر و وحید امیری دو همبازی سابق شناخت قابل توجهی دارد. گوهری با مهار این دو پنالتی در اراک شب خوبی را به ثبت رساند و عملکرد امروزش مقابل سرخپوشان به مراتب یکی از بهترین خاطرات دوران بازیگری‌اش خواهد بود. گوهری در هر دو پنالتی با اعتماد به نفس و مطمئن برای تشخیص جهت پنالتی بازیکنان سرخپوش برنامه داشت و حتی پیش از مهار این ۲ ضربه هم، واکنش‌هایش کیفیت بالای او را در پنالتی‌ها نشان می‌داد.

حسین پورحمیدی از تراکتور
پس از غروب عجیبی که پورحمیدی مقابل ذوب آهن در لیگ داشت، بازی در جام حذفی  برابر این تیم، پورحمیدی را در وضعیت خاصی قرار داده بود. پورحمیدی در همان شروع کار، ۲ پنالتی از گرامی و قریشی گرفت که همین ۲ ضربه برای از بین رفتن روحیه و تمرکز ذوبی‌ها در یادگار امام کافی بود.

پارسا جعفری از ذوب آهن 
همتای پورحمیدی هم مقابل این تیم بیکار نبود و او هم در ضربه نخست، دست امیرحسین حسین زاده را خواند و مانع از گل شدن ضربه او شد اما در ادامه جز پنالتی آخر که توانست جهت ضربه ارسلان مطهری را تشخیص دهد، دیگر هیچ کدام از پنالتی‌ها را درست نپرید و حتی همان ضربه مطهری هم از زیر دستان دروازه‌بان جوان ذوبی‌ها گذر کرد.

حامد لک از مس رفسنجان 
سنگربان تیم مس رفسنجان هم در بازی مقابل سایپا، اگرچه در طول بازی ا توجه به حملات بیشمار مسی‌ها، خطر زیادی روی دروازه‌اش احساس نکرده بود، در ضربات پنالتی بسیار مطمئن عمل کرد و در همان شروع کار با مهار پنالتی نخست تمرکز سایپایی‌ها را پیش از پنالتی‌ها دیگر خراب کرد.

دیگر خبرها

  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • دستان شگفت انگیز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است