Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبدگزاری فارس از گنبدکاووس، امان یلمه ظهر امروز در مراسم افتتاح آموزشگاه آزاد کسب و کار و بازاریابی زیر نظر اداره فنی و حرفه‌ای در گنبدکاووس اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده در گلستان در سال گذشته ۶۳ درصد از آموزش‌های مهارتی توسط فنی و حرفه‌ای استان منجر به ایجاد اشتغال شده است.

وی تصریح کرد: لازمه توسعه و پیشرفت کشور داشتن نیروهای انسانی مهارت‌دیده است که برای تحقق این امر باید فرهنگ مهارت‌آموزی همچون دانشگاه‌ها در سفره خانواده‌ها وارد شود و والدین مهارت‌آموزی در فرزندان را به عنوان یک ضرورت احساس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: تا سال گذشته تنها یک مرکز جوار کارگاهی در گلستان فعالیت داشت اما امسال موفق شدیم از طریق سازمان مرکزی ۱۲ مجوز برای فعالیت مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی را دریافت کنیم تا کارخانجات دارای شرایط لازم بتوانند این مراکز را دایر کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر میانگین ایجاد اشتغال افراد آموزش‌دیده در مراکز فنی و حرفه‌ای ۴۶ درصد است که این رقم در استان گلستان بیش از میانگین کشوری بوده و در سال گذشته به ۶۵ درصد رسیده است.

یلمه گفت: تعهد اشتغال برای اداره کل فنی و حرفه‌ای در سال گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ نفر بود که با ۱۰۲ درصد تحقق اشتغال یک‌هزار و ۲۲۷ نفر از طریق این اداره کل اشتغالزایی شدند.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۹۹۸ نفر از طریق دولتی در گلستان آموزش دیدند که این آموزش‌ها در چهار ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۸۹۳ نفر در ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بوده که با توجه به وضعیت استان به لحاظ شرایط کرونایی به صورت حضوری و یا مجازی انجام شده است.

معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای گلستان ابراز کرد: ۱۸ گروه هدف آموزشی شامل پادگان‌ها، زندان، زنان سرپرست خانوار، دانشگاه‌ها و غیره در سال گذشته از خدمات مراکز ما آموزش گرفتند و امسال از سوی سازمان مرکزی آموزش گروه هدف کودکان کار نیز در دستور کار قرار گرفته که تاکنون به خاطر وضعیت شیوع بیماری کرونا تنها ۱۷ گروه هدف آموزش از خدمات ما استفاده کردند.

وی تصریح کرد: از ۳۵۰ آموزشگاه‌های آزاد در گلستان در حال حاضر ۲۱۷ آموزشگاه آزاد فعال بوده و مابقی به خاطر وضعیت شیوع کرونا از ارائه خدمات صرفنظر کردند.
مدیر آموزشگاه آزاد ایده‌آل در مراسم افتتاح این مرکز اظهار کرد: آموزش کسب و کار و بازاریابی در رشته‌های آموزشی مالی و بازرگانی به صورت حضوری، مجازی و وبنیار از فعالیت‌های این آموزشگاه بوده که در شرق گلستان نخستین آموزشگاه در این رشته است.

جواد روز رخ گفت: این آموزشگاه به صورت تخصصی فعالیت می‌کند و علاوه بر آموزش علاقمندان در استان ، آموزش‌ها و مشاوره‌های تخصصی در دیگر استان‌ها مانند مشهد، اصفهان، تهران و غیره انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: این آموزشگاه در وسعتی حدود ۲۰۰ متر مربع با هزینه بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان برای تجهیز امکانات و آماده‌سازی فضا راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش فرهنگ گلستان اشتغال فنی و حرفه ای سال گذشته اداره کل آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول