Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه ما عادی انگاری مردم به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهر است گفت: تا کنون ۷۰ درصد موارد مرگ و میر و بستری در مناطق شهری بوده و روستائیان کمتر مورد ابتلا قرار گرفتند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان رشید حیدری مقدم ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه از  تزریق 208 هزار دز واکسن در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: از سه هفته پیش تزریق واکسن برکت نیز در استان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با این توضیح که  سهمیه اول واکسن برکت برای استان همدان دریافت شده است افزود: امروز نگرانی عمده ما افزایش شاخص سرایت پذیری بیماری کرونا در همدان است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان  با بیان اینکه  تعداد بستری‌های مورد مثبت کرونا در 24 ساعت گذشته در استان 66 مورد بوده است‌ گفت: 364 بیمار سرپایی با علائم تنفسی مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان، مراجعه کردند. 

 وی بیان کرد: طبق آمار به دست آمده در 24 ساعت گذشته 66 نفر بستری شدند و سه نفر نیز  در استان همدان به دلیل‌ ابتلا به کرونا فوت کردند. 

حیدری مقدم با اشاره به اینکه آمار موارد فوت شده‌ کرونایی در استان، از ابتدای همه گیری این ویروس تا امروز دو هزار و 320 نفر است عنوان کرد:  متاسفانه از ابتدای تیرماه تا امروز، روند مراجعه بیماران بستری و سرپایی رو به افزایش است.

 وی با بیان اینکه در این بازه زمانی تعداد موارد بستری در استان از 380 نفر به 680 نفر رسیده‌است گفت:  شاخص سرایت پذیری کروناویروس به 1.32 درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان  اظهار داشت: علت 38 درصد مبتلایان به کرونا در استان همدان شرکت در اجتماعات و 61 درصد نیز در تماس‌های درون خانوادگی است. 

وی توضیح داد:  با ارزیابی انجام شده 85 درصد موارد فوتی بالای 70 سال سن دارند و  مرگ زیر 60 ساله‌ها فقط 5 درصد مرگ‌ومیر را شامل می‌شود به همین دلیل اگر بتوانیم جمعیت بالای 60 سال را واکسینه کنیم 95 درصد ابتلا و مرگ را کاهش داده ایم.

حیدری مقدم با اعلام اینکه  13 مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون در استان، راه‌اندازی می‌شود افزود: مهم‌ترین دغدغه ما عادی انگاری مردم به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهر است.

وی اظهار داشت:  تا کنون 70 درصد موارد مرگ و میر و بستری در مناطق شهری بوده و روستائیان کمتر مورد ابتلا قرار گرفتند که همین مسئله نشان میدهد حساسیت بالایی برای درگیری با این بیماری دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره اقدامات استان برای جلوگیری از ورود مسافر از مناطق قرمز کرونا به همدان عنوان کرد: ماهیت کرونا ویروس این است که سرایت پذیری بالایی دارد و نمی‌توان آن را در یک محیط جغرافیایی محدود کرد بلکه  باید تلاش کنیم که مردم به یکباره در معرض ویروس قرار نگیرد.

روحانی: اگر جنگ اقتصادی و کرونا نبود امروز قیمت دلار حدود 5 هزار تومان بودفوتی‌های کرونا در البرز رکورد زد/ 22 بیمار کرونایی جان باختندابتلای یکی دیگر از منتخبین شورای شهر تهران به کرونا

وی درباره انتخاب نوع واکسن توسط  مردم نیز بیان کرد: از سه هفته پیش تزریق واکسن برکت در استان آغاز شده و هرکسی بخواهد واکسن بزند می‌تواند واکسن برکت، سینوفارم و دیگر واکسن ها را انتخاب کند.

انتهای پیام/742/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان استان همدان سرایت پذیری واکسن برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به مصرف برق ٣٢ هزار مگاواتی سامانه های‌سرمایشی در دوره گرم سال، آن را معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیونی عنوان کرد و گفت: ممنوعیت تبلیغ کولر‌های گازی در مناطق عادی و معتدل طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود.

به گزارش وزارت نیرو، وی در گردهمایی مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو به ناترازی صنعت برق در ٣ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق اشاره کرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تاثیر قرار داده است.

وی رشد شتابان مصرف (٥.٧ درصد در سال گذشته) را از دیگر چالش‌های صنعت برق عنوان کرد که با توجه به رشد یک تا ٢ درصدی مصرف در کشور‌های توسعه یافته، نیازمند تدبیر است.

 

به گفته وی، بخشی از رشد مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نوظهوری مانند ماینر‌های غیرمجاز یا استفاده از کولر‌های گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

مدیرعامل توانیر در ادامه از کاهش فعالیت تولیدکنندگان مجاز رمز ارز از حدود ٣٥٠ مگاوات به کمتر از ٥٠ مگاوات خبر داد که به دلیل عدم بازدارندگی، راهکار‌های قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز است.

وی در همین زمینه گفت: تاکنون ٨٠٠ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

رجبی مشهدی ٣٢ هزار مگاوات مصرف برق سامانه های‌سرمایشی در کشور را معادل کل مصرف برق کشور مصر با ١٢٠ میلیون نفر جمعیت ذکر کرد که نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولر‌های گازی در مناطق عادی و معتدل که طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، تاکید کرد: توان صنعت برق در این عرصه به ابزار‌های فنی و اجرایی محدود می‌شود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد، بنابراین درخواست دارم واحد‌های حقوقی صنعت برق وارد میدان شوند و کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

دیگر خبرها

  • مایکروسافت نسبت به حمله «جریان کثیف» که اپ‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد هشدار داد
  • هوش مصنوعی به این زودی جایگزین پزشکان اورژانس نمی‌شود
  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • تلاش برای رفع آبگرفتگی ها در خوزستان / سامانه بارشی دیگر در راه است