Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه که واکسیناسیون کرونا در هرمزگان با سرعت هر چه تمامتر در حال انجام است، اما سرعت شیوع ویروس بسیار بالاتر از روند ایمن‌سازی بوده و از همین رو شاهد شرایط چندان خوبی در این استان نیستیم.

متاسفانه با وجود هشدارهای بسیار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مبنی بر اهمیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، بسیاری ها توجه چندانی به این مسئله نداشته و با این بی تفاوتی ها ، راه را برای شیوع بیشتر کرونا در این استان هموارتر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تازه ترین رکورد ثبت شده از آمار فوتی های کرونا در هرمزگان، ۱۰ نفر در یکم مردادماه جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند و آمار قربانیان تا سوم مردادماه به یک هزار و ۶۰۲ نفر رسیده است.

اگر تا دیروز سویه غالب کرونا در هرمزگان از نوع انگلیسی بود، امروز مسئولان علوم پزشکی استان می گویند که ویروس دلتای هندی در سراسر شهرها و روستاهای هرمزگان پراکنده شده است و در صورت رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی، به زودی این ویروس، ویروس غالب در استان خواهد شد.

گونه هندی کرونا یک نوع جهش یافته است که نسبت به سایر گونه های شناسایی شده از آن، قدرت سرایت، شیوع و ابتلای بیشتری دارد؛ هم اکنون براساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی بیش از ۸۰ کشور و حتی کشورهایی که واکسیناسیون عمومی کرونا در آن انجام شده، درگیر این گونه جهش یافته هستند.

بستری شدن ۹۶۱ نفر در بیمارستان های هرمزگان

همانگونه که در ابتدای گزارش عنوان شد، وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان بسیار بحرانی بوده و هر روز بر شمار فوتی ها و بستری های این ویروس در استان اضافه می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با انتقاد شدید از کسانی که با وجود شرایط بحرانی همچنان نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بی توجه هستند، گفت: از مدتها پیش نسبت به احتمال ایجاد این شرایط بحرانی هشدار داده بودیم و از همه مردم خواستار رعایت  شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه پرهیز از برگزاری هر گونه تجمع و دورهمی بودیم که متاسفانه به دلیل بی توجهی برخی ها، امروز شاهد این شرایط در هرمزگان هستیم.

 فاطمه نوروزیان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۹۲ مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و مجموع بستری ها به ۹۶۱ نفر رسید.

وی بیان داشت: از مجموع بستری ها ۱۰۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حال ۲۲ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده و پزشکان امید چندانی به بهبودی آنها ندارند.

نوروزیان آخرین آمار فوتی های کرونا در هرمزگان را یک هزار و ۶۰۲ نفر اعلام کرد و گفت: این شمار با احتساب ۹ فوتی ثبت شده در شبانه روز گذشته است.

وی سویه غالب کرونا در هرمزگان را از هر دو نوع انگلیسی و هندی عنوان کرد و بیان داشت: وضعیت شیوع کرونا در استان حاد و بحرانی بوده و ضروری است مردم به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی به صورت جدی توجه کنند تا از ابتلا به این ویروس مرگبار در امان بمانند.

کرونا سه گروه شغلی را به تعطیلی کشاند

به منظور مقابله با موج پنجم شیوع کرونا در هرمزگان از هفته گذشته فعالیت گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ در استان تعطیل شد که این تعطیلی تا پایان هفته تمدید شده است و کاش کسانی که بی توجه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند و با این بی توجهی به شیوع بیشتر این ویروس کمک می کنند، بدانند که این بی توجهی آنها، بسیاری را علاوه بر مشکلات بیماری و درمان با مشکلات اقتصادی بسیاری نیز مواجه کرده و چه بسا کسانی که کسب و کارشان تعطیل شده و امروز گرفتار گذران معیشت روزانه هاشان هستند که این گرفتاری به طور یقین تبعات سوء بسیاری برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی ستاد استانی کرونا در هرمزگان گفت: با توجه به وضعیت بحرانی و قرمز کرونایی در بیشتر مناطق استان گروه های شغلی ۲، سه و چهار تا پایان هفته همچنان تعطیل است.

علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: دستگاه های اجرایی در شهرهای قرمز کرونایی هرمزگان با یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد و نماز جمعه هم در این مناطق برگزار نمی‌شود.

وی بیان داشت: همچنین با توجه به وضعیت حاد کرونایی هرمزگان، درخواست تعطیلی یک هفته ای استان به ستاد ملی کرونا مجدد جهت بررسی و اعلام نظر ارسال شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهارداشت طرح شهید سلیمانی در استان هم با توجه به نقش مهم و بسزایی که در شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا و غربالگری دارد، همچنان  با امکانات بسیج با قوت تداوم دارد.

سخنگوی ستاد استانی کرونا در هرمزگان از مردم استان خواست: با توجه به سرایت ویروس دلتای هندی به اغلب مناطق استان برای حفظ سلامتی خود و همنوعان تا جایی که امکان دارد  از مراجعه حضوری به دستگاه های اجرایی در هفته جاری خودداری کنند تا از گسترش هرچه بیشتر ویروس در سطح استان پیشگیری شود.

تزریق بیش از ۲۱۸ هزار دز واکسن کرونا

به اعتقاد بسیاری از محققان بهداشتی، برای کند کردن و در نهایت توقف انتقال ویروس کرونا، باید سطح قابل قبولی از ایمنی در جامعه ایجاد شود که یکی از راه های تحقق این مهم، واکسیناسیون است که در استان هرمزگان و مطابق با برنامه کشوری در حال اجرا است.

 محمود حسین‌پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص روند اجرای واکسیناسیون کرونا در استان گفت: تاکنون ۲۱۸ هزار و ۵۷۱ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

 محمود حسین‌پور بیان داشت: ۱۷۹ هزار و ۴۱۵ نفر دز اول و ۳۹ هزار و ۱۵۶ نفر دز دوم را نیز دریافت کردند.

به گفته وی روزانه به طور میانگین بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر در هرمزگان برابر کرونا واکسینه می شوند.

وی با اشاره به روند صعودی شیوع کرونا در هرمزگان و وضعیت بحرانی استان، تصریح کرد: در یک هفته اخیر شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان نسبت به هفته قبل تر بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است.

حسین‌پور ادامه داد: هم اکنون ظرفیت بخش های کووید در بسیاری از بیمارستان های هرمزگان تکمیل شده و فشار بالایی بر کادر درمان وارد است.

این مقام مسئول تنها راه در امان ماندن از ابتلا به کرونا را رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در هرگونه تجمع و دورهمی و اجتناب از انجام سفرهای غیرضروری عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری بر این باور هستند که با اجرای واکسیناسیون شماری از افراد جامعه، دیگر نگرانی نسبت به ابتلا به کرونا وجود ندارد، درحالی که زمانی می توان نسبت به نتیجه بخشی واکسیناسیون و ایمنی در جامعه امیدوار بود که بیش از ۹۰ درصد مردم برابر این ویروس ایمن شوند که هنوز تا رسیدن به این نقطه فاصله بسیاری داریم.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس رعایت شیوه نامه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرونا در هرمزگان شیوع کرونا بی توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • طرز تهیه غذای هندی چوله پالک + فیلم
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • پلیس کانادا سه هندی را به اتهام قتل رهبر سیک‌ها بازداشت کرد
  • سوگواری هرمزگانی‌ها درشب شهادت امام جعفر صادق (ع)